2.445 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

gave til konfirmation gave til konfirmation

Nu skal jeg snart til konfirmation hos min fætter, og da han ønsker sig store ting, så får han penge så han kan spare op til det han vil have.. men hvor meget giver man lige? det er fra mig og min kæreste. og den anden ting er at jeg synes det er så kedeligt at give penge i en et kort, er der ikke nogen kreativ måde at give penge på smiley ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gave til konfirmation
  • #1   28. apr 2013 Det kommer altså lidt an på niveauet i familien, og så selvfølgelig hvad man har råd til .... en af dine forældre må jo så være søster/bror til en af konfirmandens forældre ... ved du hvad dine forældre giver ??

Vi var Fredag til konfirmation ... hos min nieces søn ... dvs at mine børn er hhv kusine/fætter til konfirmandens mor .. så egentlig lidt langt ude ... mine børn (se er unge men voksne) gav hver 250 kr ... min mand og jeg gave 1000

Da du er i familie med vedkommende ville jeg måske foreslå at du gav 3-400 og din kæreste 200 ..

krestiviteten er ikke min stærke side smiley

• #2   28. apr 2013 Jeg har lige været til konfirmation hos nevø, og der gav jeg 500..
    Men det er jo meget forskelligt hvad man giver smiley

Jeg har samme indstilling som dig, omkring hvor kedeligt det er at give penge i et kort.. Så til min nevø købte jeg muffin stativ, og bagte en ordenlig stor omgang muffins, der blev beklædt med hjemmelavet fondant i FCK's farver (han er stooor fck fan)

Andre ting jeg har lavet med penge, var spand med småmønter, og så skovl og si, det klassiske pengetræ, og sparegris smiley

• #3   28. apr 2013 Man giver hvad man har råd til og hvor tæt an er med konfirmanden.

• #4   28. apr 2013 Jeg har engang fået 300 kr bagt inde i et franskbrød, i 50 øre :S
    nøøøøj det tog lang tid at få ud af det brød smiley

• #5   28. apr 2013 Jeg skal til min den mindste kusines konfirmation her d. 12..
    Er ikke særlig kreativ, så hun får et kort med penge i..

Hun får det samme beløb som hendes 2 søstre fik, nemlig 200kr.. smiley

Var engang til en konfirmation hvor konfirmandens storebror, storesøster, svoger og svigerinde havde givet ham en stor pose med krøyerkugler hvor de havde smidt en masse 50'ere, 20'ere og 10'ere ned i (han fik vidst 2000kr gemt i krøyerkuglerne)..

Jeg kan love jer for at det var sjovt for alle os gæster inkl. konfirmanden.. Men hans mor.. Hun var vidst ikke just tilfreds med alle de der kugler.. smiley

• #6   28. apr 2013 Vi har lige været til konfirmation ved min kærestes lillebror. Vi gav 500 kr. og det samme gjorde den anden bror og hans kæreste. Synes generelt niveauet for konfirmationsgaver er blevet fuldstændig opskruet og i bund og grund handler det vel ikke kun om gaverne?
    Vi købte forresten sådan en metal sparebøsse hvor vi kom pengene i - i form af 2 kroner, 1-kroner og 50-ører

• #7   28. apr 2013 Ja jeg har også tænkt på at jeg synes at niveauet er skruet op ... på den anden side kom jeg forleden til at tænke på at ja 500 kr lyder af meget og kan være meget i ens økonomi ... men prøv lige at tænke hvad man kan få for 500 i dag ...

2-3 t-shirts ... måske et par cowboybukser, de koster tit omkring 1000 ... ikke mange af de sko de unge vil gå i ... 3-4 gange i bio med popcorn og sodavand....osv

Så ja på den ene side er det mange penge, og på den anden alligevel ikke ... det er svært ....

• #8   28. apr 2013 Jeg var til konfirmation med min daværende kæreste hos hans "nevø". (Det er en noget mærkelig familie, de opfatter sig som en stor familie, men i virkeligheden er de det ikke blodmæssig, men det er ligegyldigt.) Kan egentlig ikke huske hvor mange penge vi gav, tror det var 200 kr i små mønter. Dem havde vi så puttet i en trækasse (sådan en man får vin i) med nogle træspåner. I kassen var desuden en masse kondomer og en voksenfilm. Det var simpelthen det største hit. Alle vennerne og hans lillebror og ja faktisk alle synes det var så fed en gave. Nu skal det lige siges han var nok 16 på det tidspunkt, eller blev det kort efter, for han fik en scooter af sine forældre, så ved ikke om det er så god en idé hvis de kun er 14 når de bliver konfirmeret. Så kan det i hvert fald godt være at forældrene synes det er lige tidligt nok. Og en meget religiøs familie skal man nok heller ikke komme med sådan en gave til. Men til den konfirmation grinte alle i hvert fald og synes det var en rigtig god idé - også forældrene.

• #9   28. apr 2013 For mig kommer det an på giverens økonomi, hvor tæt et forhold man har til konfirmanden og kuvertprisen på hvor konfirmationen holdes. Vi var til to konfirmationer sidste år hos ikke-familie og der gav vi hhv. 400 og 500 kr. (Den ene konfirmand har forresten ikke sagt tak for gave endnu).

Men giv hvad du har lyst og råd til. For nogle er 200 kr. meget i budgettet, mens det for andre er ingenting og det er en konfirmand gammel nok til at forstå. smiley

• #10   28. apr 2013 Jeg var sidste år hos til min fætters konfirmation. Jeg slog mig så sammen med min søster og vi gav 500 kr hver. Vi sørgede for at få små pengesedler og puttede dem så i balloner og pustede dem op og puttede dem i en sort sæk, som fik bundet et fint bånd på. Udenpå satte vi et kort, hvor vi havde skrevet tillykke også videre og sat en nål fast med tape. Så kunne han ellers gå i gang med at baldre balloner:)

• #11   28. apr 2013 Vores søn fik mange forskellige beløb i fredags, men de fleste ikke helt nær familie gav omkring 300-500 kr.

• #12   28. apr 2013 Vi var til konfirmation ved min fætter og kusine i fredags ( tvillinger ) Vi gav dem hver 300kr jeg ser dem kun et par gange i året til familie kom sammen smiley min bror og hans kæreste gav dem hver 250kr:) men han er også under uddannelse og 8 år yngre end jeg smiley

• #13   28. apr 2013 Vi plejer at give 300 men det er jo meget forskelligt hvad folk giver. Jeg har et par gange skrevet det der nu skulle stå på et stykke pænt papir. Sat det i en pæn ramme sammen med pengene og så pakket det ind.

• #15   28. apr 2013 @ Birgitta ... det må bare vær svært ... jeg har endnu ikke børnebørn, desværre ... men da vi var til konfirmation fredag (2 endda på samme dag), der gav morfaren (enkemand) konfirmanden 10.000 kr .... (han har så kun 2 børnebørn og mangler ikke selv noget) .... men shit tænkte jeg ... jeg har 3 børn, kan teoretisk ende med en del børnebørn, og som du skriver på en pension ....

Så jeg tænkte nærmest at jeg når de engang kommer de der børnebørn, måtte lave en gave opsparing ... for ellers kan jeg da heller ikke se hvordan man lige får det til at hænge sammen ....

Jeg synes dit store arbejde med kortet lyder dejligt, og jeg er sikker på at pengene ikke spiller den store rolle, uanset beløbet er det givet med kærlighed og det er og skal/må være det vigtigste ... og det håber jeg alle forældre er i stand til at få deres konfirmander til at forstå ....

• #18   28. apr 2013 @ Birgitta ... ja det er skruen uden ende ... smiley

• #20   28. apr 2013 Puha synes godt nok det der med konfirmation er endt et helt forkert sted. En jeg blev konfirmeret med dengang jeg blev det(8 år siden) der var en fra min paralelklasse der i alt fik 42.000kr !!! Hvad f*ck skal en 14-15årig bruge alle de penge til?

Giv hvad du har råd til smiley

• #21   28. apr 2013 Anya,
    en fra klassen under mig fik også omkring 50.000. og det er altså 11 år siden.

jeg fik selv 2600 kr. et lidt andet beløb! hehe
    Til gengæld gav mine forældre mig en dyr gave - nemlig et digitalkamera! Et fancy et, det havde hele 2,6 megapixel kamera! ret vildt!

• #23   28. apr 2013 Du giver hvad du har råd til
    Du kan klippe nogle grene og hænge mønter på det har jeg gjort og det Syntes de andre hører var en sjov ide hvis du bruger penge med hul binder du bare binder igennem ellers kan du pakke selofan. Om

• #24   28. apr 2013 Birgitta - nu er det langt fra alle børn på den alder der kan finde ud af at spare op smiley men det da flot når de kan smiley

• #27   28. apr 2013 Min søn fik 13.550 kr., en ny mobil og en halskæde, og han er mere end tilfreds. Det oversteg langt hans forventninger til sine 35 gæster. Så nu kan han få den computer, han har ønsket sig i længe, og han starter på job som reklameomdeler her den 1., så han føler lidt, at han er på den grønne gren smiley

• #29   28. apr 2013 Birgitta, og det er så skønt, når de føler, at de har fået det, de ønsker dem og mere til smiley

Han er ikke at skyde igennem he he smiley

• #32   28. apr 2013 Birgitta, han har fået en konto, for han starter jo også på job nu her, og lønnen skal gå ind et sted smiley

Kommentér på:
gave til konfirmation

Annonce