Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde dømt til at få skåret stemmebånd over.
  • #2   9. sep 2017 I guds eget land skyr man ingen midler for at udvise dobbeltmoral. Jeg mener også at have læst, at nogle vælger at få fjernet kattens klør, så den ikke kradser amerikanernes guddommelige hud eller deres vulgære møbler. smiley

• #4   9. sep 2017 Jeg læste en lang debat om den sag på facebook, og der var holdninger både for og imod kendelsen. Men påstanden var, at det var et husmandsted med naboer lige ved siden af og nogle få hobby dyr som 6 lgd'er passede på. Altså ikke folk, der levede af deres husdyr eller totalt ude på landet

Der havde været problemer i årevis med gener fra gøen, og ejeren havde gjort meget lidt for at afhjælpe generne men henholdt sig til, at hundene var der for at gø som beskyttelse.

Brug af vogterhunde kan være alle tiders, men kan altså også give problemer i et moderne samfund, hvis folk bor tæt og naboer også har rettigheder. Dette er langt fra hverken den første eller den sidste sag i USA mellem folk, der bruger vogterhunde, og det omgivende samfund.

Jeg synes, det er en skrækkelig dom, men måske kunne den have været undgået med større forståelse og samarbejdsvilje for hunde ejerens side.

Men jeg kender kun sagen fra den debat, og det kan da godt være, at sandheden er, at naboerne er fuldstændig hysteriske, men der er ofte 2 sider af en sag. Og klart mange, der bruger vogterhunde, er da blevet skræmte af sådan en kendelse.

• #6   9. sep 2017 Desværre er det stadig lovligt at fjerne klør på katte i USA, og det bliver gjort i stor stil.
    Det har været lovligt at skære hundes stemmebånd over, og jeg vil tro, at det stadig er lovligt, for ellers ville der vel ikke falde en dom med at hundenes stemmebånd skal skøres over.

• #7   9. sep 2017 Tror at man skal huske på den Amerikanske tradition og kultur, når vi sidder og dømmer her fra DK af.

I Amerika værner man jo heftigt om folks rettigheder på deres egen grund og jord. Man må jo skyde en der går ind på grunden i visse stater.

Hvis hunden så ellers er forsvarligt indhegnet og ejeren ikke gider gøre noget ved larmen selv, hvad har Dommeren så af muligheder? De har meget begrænsede muligheder lovgivningsmsæssigt hvis ejeren ellers opfører sig pænt.

En Tibetansk Mastiff er en natteaktiv hund som gøer ad helvedes til, hvis ejeren ikke holder den inden om aften/natten. De advarer andre mod at nærme sig deres territorier.

Så dommen uden at kende indgående til sagen, lyder som en meget Amerikansk løsning. Problemet bliver i hvert fald løst ret permanent.

• #14   9. sep 2017 Når man, læser om det, så lyder det mere som om at de skuer ned for hundens lydstyrke. Kan finde flere opdrættere der er fans af det.

Altså umiddelbart bryder jeg mig ikke om tanken, men det er mine følelser der taler (de er jo tit irrationelle) , ikke viden om emnet.

• #15   9. sep 2017 @Vark.

Fjernede tungen...

Øh, der er der vil ingen der tror at man gør.... smiley

• #16   9. sep 2017 jeg har læst et sted og set en video. men det er et år siden. men det var vis en hund i usa som have fået fjernet så den ikke kunne gø mere smiley

• #17   9. sep 2017 Det er en lille operation, hvor man med laser skærer stemmebåndet over, og så skal hunden holdes stille i en periode, for ellers hjælper det nemlig ikke. Det er som Martin også nævner, hundens stemme forringes men forsvinder ikke helt.

Det har været ret udbredt i visse racer, men mit indtryk er, at holdningen er ved at vende, og at det nu er forbudt i nogle stater.

Hvor stor gene operationen tilfører hunden er nok ret forskelligt, men rent etisk bryder jeg mig ikke om, at man forsøger at ændre hundens opførsel ved kirurgi i stedet for opdragelse. Omvendt har jeg hørt tilhængere at praksissen hævde, at de har oplevet det som en fordel for hunden, for tidligere blev den hele tiden skældt ud og begrænset i sin udfoldelse, og efter operationen kan den få lov at gø alt det, den lyster, og at hundene opfører sig som om, intet er sket, og at de lystigt gør videre bare med mindre lyd.

• #19   9. sep 2017 Deres gøen bliver til en sær hæs lyd som de sagtens kan fungere med.
    Problemet er at de ikke kan "skrige" hvis de f.eks sider fast i noget.
    Med hensyn til det aktuelle sag, så ville man i Danmark kunne forlange at hundene fjernes så de ikke er til gene med deres gøen.

• #20   11. sep 2017 Har gennem årene mødt nok ca 10 shelties importeret fra USA, der var blevet 'de-barked'. De har haft sådan en underlig hæs lyd istedet for gøen, men de har nu ikke virket somom det var noget de havde 'gener' af. Jeg sidestiller det med hale og ørekupering; et udnødvendigt indgreb, men ikke noget der egentlig gør nogen 'skade' på dyret.

• #21   11. sep 2017 Sheltier var lige netop en af de racer, hvor jeg har hørt, at det blev anset for normalt at de-barke.

• #24   11. sep 2017 Man skal huske at alternativet er aflivning, som ville nok være eneste løsning i Danmark

Kommentér på:
Hunde dømt til at få skåret stemmebånd over.

Annonce