{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Huller i ørerne {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne have lavet nogle huller i ørerne. Problemet er bare, jeg er ikke helt sikker på hvor.

Jeg mindes at nogen herindefra på et tidspunkt havde en form for "chart", eller hvad man kan kalde det, over hvor man ikke skulle gøre det og hvor det var bedst at gøre det.

Måske den person stadig har det liggende og gider give lidt råd?

Kommentarer på:  Huller i ørerne
  • #1   12. jun det bedste er at tage ned til en pircer og få den pircet i

• #2   12. jun Er det bare almindelige huller i flippen eller piercing? Jeg har et par almindelige, som i sin tid ( snakker her mange mange år tilbage) blev skudt i ved en guldsmed Tidligere har jeg også haft én ca. midt oppe på det ene øre, som også blev lavet hos en guldsmed (tror ikke der fandtes piercer den gang )
    Sidste år i august fik jeg lavet en daith piercing ( for min migræne) hos en piercer på Vesterbro

• #3   12. jun Undgå guldsmede og tag til en tatovør/piercer

• #4   12. jun Jeg kunne godt tænke mig en helix ørering og så et par i øreflippen, tror jeg.

Er dog lidt bange for, det gør ondt at blive piercet gennem det bruskstykke

Synes bare, jeg mindes, at nogen herinde rådgav imod at pierce øreflipperne?

(det hele skal pierces i. Ingen guldsmed!)

• #5   12. jun Det bedste er pirce og ikke skudt

jeg fik selv mine skudt i som barn

• #6   12. jun Det er CH, der havde noget med akupunktur - er jeg sådan rimelig 99% sikker på

• #7   12. jun Jeg fik mine skudt i, da jeg var 7, men jeg har overvejet at få en piercet lidt højere oppe.

• #8   12. jun Ja, var det ikke CH? Tænkte jeg nemlig også.

Skal ikke have dem skudt i. Det har jeg læst nok om til at vide, at det er en dårlig ide

• #9   12. jun Jeg har både fået piercet og skudt huller i ørerne. Den eneste der “nev lidt” var da jeg fik lavet den piercing, der hedder tragus. Men det er absolut til at holde ud, så ingen bekymring
    Håber at du bliver glad for dem

• #10   12. jun Jeg har fået alle mine 5 huller i ørerne skudt i...jeg har ingen problemer ved at opsøge en guldsmed, hvis jeg skal have flere.

• #11   12. jun Ann-Marie, det håber jeg også!!!

• #12   12. jun Har aldrig hørt det er skidt at få dem skudt i? Har så heller aldrig undersøgt det nærmere Men bliver da nysgerrig på hvorfor?

• #13   12. jun Det er fordi, pistolerne er bygget sådan, at der er dele af den, der er umulige at desinficere ordentligt. Det gør chancen for infektion og overførelse af sygdomme større.

• #14   12. jun Der er nogen der får "buler" af at få skudt i, og ikke et "rent" hul.

foreskellen er at ved en pircer presses huden fra hinanden, mens ved "pistol" ricikere man at den bsre trykker uden ud/fra hinanden

• #15   12. jun I øvrigt er der ikke noget sted for det ekstra hud at flytte sig til, når man får dem skudt i. Når man piercer, så fjerner man det stykke hud samtidig.

• #16   12. jun Jeg fik mine første huller skudt i tilbage i 80´erne. Jeg har 7-9-13 endnu tilgode at få nogle komplikationer pga de huller, og jeg har meget små ører.
    Ingen sygdomme eller andet, og jeg stoler på guldsmedene...hvorimod jeg ikke stoler fuldstændig på en tatovør - har fået en tatto ved en kvaksalver da jeg var ung. Heldigvis fik jeg hverken det ene eller det andet, men skal jeg have en ny tatto, så bliver det et sted, hvor jeg ved de ikke bruger farve.

• #17   12. jun Ved ikke meget og tatoveringer, men er det ikke mest den røde farve, der er et problem?

• #18   12. jun Den røde farve er hamrende giftig, jo. Men generelt er farve noget møg at få i.

• #19   12. jun Jeg fik betændelse i mine, det har været start 90'er jeg fik dem skudt i

• #20   12. jun Har nu heller aldrig haft problemer med de 4 huller jeg har fået skudt i Har lige været med min niece inde og få huller i ørerne. De blev skudt i ved en guldsmed. Denne brugte en engang pistol. Tror det bliver mere og mere udbredt.... Den modstand med at få dem skudt i, er vist noget piercerne har opfundet?
    Synes personligt selv det gør meget mindre ondt at få den skudt i

• #21   12. jun Man fjerner ikke hud hverken ved at skyde eller pierce. Forskellen er det selv man får lavet.

Ved en piercer bruger man en skarp nål, så man laver et ret rent hul og noget pænt arvæv. Min ekssvigerfar (plastikkirurg) forklarede at arret ved nål blev en jævn arkanal. Hvorimod man ved en pistol bruger øreringene som ikke er skarpe. De presser sig igennem øreflippen og lavet derfor ujævnt arvæv. Det betyder, at hullet heler ujævnt og at arkanalen er ujævn, så man med sin ørering kan kommer til at bryde igennem arvævet og komme til at fedte rundt mellem hudlagene (når man ikke kan finde hullet).

Ekssviger anbefalede altid en god piercer hvis man endeligt skulle have lavet ekstra huller i kroppen.

Og så er desinficering af udstyret også en faktor

• #22   12. jun Tak for rettelsen, BATDOG

• #23   12. jun Man kan illustrere det for sig selv ved at at tage en flæskesteg, og så prøve at lave et hul med en skarp syl og så med en spisepind. Og så sammenligne de to og se hvilket hul der er pænest og renest i kanterne

• #24   12. jun Jeg har 2 huller i hver øre og 2 snuk i højre øre

• #25   12. jun De er lige lavet snuk pircener på billede

• #26   12. jun De er flotte!

• #27   12. jun Tak

• #28   12. jun Men Batdog, - en piercing nål er jo hul og ikke 'hel' som en syl? Er det ikke en relevant forskel? Eller er det samme koncept så?

Nå men til TS - mange piercere har på deres side billeder og guides til hvor man kan få placeret en piercing i øret m.v. - jeg tænker det er med at finde ud af hvad man godt selv kunne tænke sig, det må jo godt ta' noget tid.

Kræver også lidt at finde en god piercer, med et godt ry og som man er tryg ved - jeg vil ikke til en tatovør for en piercing, jeg vil til en piercer!

Når det så er sagt, mine huller i ørerne er skudt i - udover de to jeg selv lavede med piercing nåle (sterile, med sterile ringe) - og den i min ene næsefløj er også skudt i. Man blir klogere Jeg har ikke haft betændelse eller problemer med nogen af mine piercinger, men foretrækker 100% fremadrettet at få piercet i, af rigtig mange årsager - også smykkerne, hygiejnen osv.

Prøv piercing grupperne på FB? Jeg ved der er nogle dygtige piercere i KBH - hjælper ikke at jeg anbefaler dem i Aarhus jeg bruger

---

Selv vil jeg gerne ha' 2-3 helix mere... og conch og 1-2 mere i øreflippen... og og og... damn Helix laver min søster nok på lørdag!

• #29   12. jun Som inspiration;
    http://pierceartist.dk/galleri/oere-piercinger/

• #30   12. jun Rollo, jeg er helt vild med helix
    Synes det er så pænt! Ville gerne have to, meeen... det går moderen ikke lige med til

• #31   12. jun Ok jeg har aldrig oplevet en hul nål. Kun en tang som holdt øreflippen mens nålen blev ført igennem og ud hvorefter smykket blev sat i og tangen løsnet.

Granted, jeg har kun set ting blive piercet 3 gange og aldrig på mig selv

• #32   12. jun Kan forrest varmt anbefale Gorlubb på Vesterbro. Super personale, hygiejne i top og kanon gode til at berolige, hvis man er nervøs

• #33   12. jun Det kommer vel an på, hvilken slags nål man får lavet det med. Da jeg fik lavet næsepiercing blev der brugt en kanyle - den er hul og derigennem sættes smykket i. Jeg ved ikke om der er forskel på en piercingnål og en kanyle, eller om de begreber bliver brugt i flæng

• #34   12. jun Tak Fünke - kanyle, 'hul nål' - flot Rollo

Men som Fünke siger ^^ - kanyle, kanylen føres i gennem, smykket isættes kanylen og kanyle trækkes tilbage ud og smykket føres dermed igennem.
    - Så skal man have et 1.2mm smykke i, bruger man en 1.6mm nål

Man kan bruge en tang, den "klemmer" gerne så man føler lidt mindre og evt. holder tingene på plads, har brugt den én gang til huller i ørerne men ellers ikke.

http://www.piercingpusher.dk/piercing/1370-1-stk-superskarp-piercingnaal-mange-str.html
    - Så den 'skærer' igennem øret, og laver et "sår" hvis man kan sige det sådan.

Fremfor en hel nål der 'presser' huden væk.
    - Selvom jeg stadig synes det giver fin mening, med skarp nål vrs en pistol hos en guldsmed, så vil jeg stadig foretrække nålen

Anine
    - Mødre mener det heldigvis pænt Kan også huske min ikke var glad for det, ørerne kunne gå - men resten måtte vente. Men så ved man også man har overvejet dem nøje, når man skal vente nogle år for dem

...Så kan man også nå at spare op, det er dyrt at få det gjort ordentligt, og alle de fede smykker der er

• #35   12. jun Det har du helt ret i, Rollo

Hvis man har brugt lang tid på at vælge, så er beslutningen da velovervejet når det kommer til det

• #36   12. jun Nu bor vi alle ikke på Sjælland, men uanset. Jeg skal forbi en guldsmed, når og hvis jeg skal have endnu et hul i et øre. Spørgsmålet er så om guldsmeden kan få plads i mit øre, da jeg næsten ikke har noget hud, men kun brusk...

• #37   12. jun Jeg bor heller ikke på Sjælland og her er faktisk ikke det store udvalg i piercer, hvor jeg bor Fik min lavet ifb. med en weekend tur til KBH. Har ikke kunne finde nogle i området til at få skiftet smykket eller afkorte staven. Måtte have manden til at klippe den over med en bidetang, da jeg ikke kunne få kuglerne af Det vil jeg nok ikke anbefale andre gør Fik dog ingen betændelse eller lign, men øret var lidt ømt et par dage

• #38   12. jun Altså jeg er så nålefobisk at jeg er pisse ligeglad med hvad der giver det pæneste hul/ar, og vil til en hver tid vælge at få dem skudt i, når det bare er helt almindelige huller i ørene

Min mor er uddannet i guld/sølv butik, og har lavet et hav af huller i ørene dengang hun arbejdede indenfor faget. Da jeg var 6 eller sådan noget, spurgte hun mig første gang om jeg ikke ville have huller i ørene, NEJ det skulle jeg i hvert fald ikke ( jeg har altid været lidt en kylling ) . Igennem årene når jeg var på besøg inde på hendes job, fik jeg jævnligt valget mellem et smykke eller huller i ørene, og HVER gang valgte jeg et smykke, haha

Da jeg så var 13 skulle min veninde have lavet flere huller i sine øre, og jeg tænkte at NU skulle jeg altså have det, for når en anden veninde som var en større kylling end mig havde gjort det, så kunne jeg dælme også
    Så min venindes mor skrev under på at jeg godt måtte få dem ( jeg vidste jo det var okay med min mor), og så fik jeg lavet de 2 første huller.
    Da min mor kom hjem fra arbejde og jeg stolt viste hende dem, troede hun sgu det var sådan nogen magnetøreringe jeg havde haft et par af, og var henne og vende mine øreflipper. Hun havde opgivet at spørge mig, og troede aldrig jeg ville få huller i ørene

• #39   12. jun Uh, jeg er vild med at få lavet flere huller for tiden..

Men mine favoritter er nu helix og industrial..

Har meget små ører, så fandt en kompetent piercer i KBH.. Kan bare ikke husker navnet på stedet, udover at der var en donut shop skråt overfor Leder lige..

Fik lavet denne her derinde, (billedet er lånt fra nettet)

• #40   12. jun Her er deres hjemmeside
    http://www.bodyextremes.com/

• #41   13. jun Jeg vil også hellere have dem skudt i, jeg er panisk angst for nåle og min smertegrænse er lavere end andres.. har dog et hul i den øverste del af øret der buler ud på bagsiden men det er så lidt man kan ikke se det. Resten har der aldrig været problemer med. Fik huller i ørene som 6 årig.

• #42   13. jun Fået skudt to hos guldsmed og har selv lavet to samt piercet et øjenbryn. De har fået meget pænere behandling de to jeg selv lavede men de var også flottere og i dag er de groet sammen da der nærmest intet arvæv var. De to skudt i har en del arvæv man kan mærke men kan ikke umiddelbart ses.

Du kan hvis du er smerte nervøs holde en isterning på øreflippen inden pierceren starter arbejdet. Kulde trækker nerverne væk og så er der nærmest ikke til at mærke at nålen trænger igennem .

• #43   13. jun Jeg har i flippen, helix og to forward helix. Jeg ville gerne have to ekstra i flippen, men det er bare som om det aldrig rigtigt er et godt tidspunkt for mig

• #44   13. jun Åh dine forward helix er fede Julie

Der er alt for mange fede muligheder for piercinger, er med at finde en flot kombination - dem der får 'alt' der bliver det lidt for meget, synes jeg.

• #45   14. jun Mine blev skudt i 1989 og har aldrig tænkt over at det skulle være skidt - men forklaringen giver fin mening - og ja, jeg har da jævnligt oplevet at man ikke kan finde udgangshullet med øreringen når jeg en sjælden gang imellem tænker: hmmm... skulle jeg tage øreringe i...

Mine huller er der stadig næsten 30 senere, eller hudlaget er tyndt nok til at jeg kan presse en ring igennem hvis det passer mig, selvom der kan gå år imellem at jeg sætter noget i dem. Er det så det samme med piercinger? Eller vokser de hurtige / bedre sammen? Blot fordi jeg er nysgerrig

• #46   14. jun Hullet er der stadig, medmindre du tog øreringene ud mens der var betændelse i, for så kan de have være vokset sammen. Men hullet trækker sig meget sammen, og det er det, man kan opleve når de er vokset sammen. Mine første huller blev skudt i da jeg var 14, og jeg havde konstant betændelse, så da jeg tog øreringene ud, voksede de fint sammen. Men dem jeg fik skudt i som 18-årig holder stadig fint, selvom jeg ofte glemmer at sætte øreringe i.

Nogle ringe kan være svære at få i fordi de er en tykkere diameter, så der skal hullet udvides, og det kan godt være ømt.

Kommentér på:
Huller i ørerne