Agility Agility
Min dejlige vuffer fylder et år om 5 måneder... Jeg har ladet mig fortælle, at det er den alder de ca. skal have for at starte til agility.
Mit spørgsmål er så bare, hvor meget lydighedstræning er en fordel inden?
Vi har gået på hvalpehold og går i øjeblikket på det, der hedder familiehund. Han kan alle de basale ting, men det kniber stadig lidt med indkald. Hvilket jeg tror skyldes hans alder. For nogle dage høre han helt perfekt andre dage ved han ikke jeg kalder....
Grunden til at jeg spørger så tidligt er, at vi gerne vil meldes til næste hold snarest, med start til foråret.
Spørgsmålet er lidt om jeg skal tage et halvt års lydighedstræning mere, eller hvad anbefaler man? Nogle der ved det...

jan 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 113 Svar: 2.449
Dog skal du være sikker på at din hund er fysisk udvokset, medmindre de har unghundeagility i din klub. Det har jeg set nogen steder.
God fornøjelse
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.225
Enzo er ved at skulle starte på agility. Og her i Næstved hvor jeg træner, skal man gå på et optagelses hold hvor de vurdere om hunden kan nok lydighed. Først når den kan nok lydighed går man videre til rigtig agility.....
Men ang alder og agility, ville jeg nok vente til 1½- 2 år.... For at den er ordenlig udviklet i muskler og knogler, så man ikke får lavet skade...
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.199
Og Camilla som jeg skriver går vi i øjeblikket til agility og han kan alt det basale...
Det var mere om nogle havde erfaring for et kursus mere (altså min. 3) ville være det bedste...
Havde tænkt at snakke med træneren om det i aften...
Det vil jo ikke blive agility med spring, det er han ikke gammel nok til...
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.199
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 63
Agility