288 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Agility Agility

Min dejlige vuffer fylder et år om 5 måneder... Jeg har ladet mig fortælle, at det er den alder de ca. skal have for at starte til agility.
Mit spørgsmål er så bare, hvor meget lydighedstræning er en fordel inden?

Vi har gået på hvalpehold og går i øjeblikket på det, der hedder familiehund. Han kan alle de basale ting, men det kniber stadig lidt med indkald. Hvilket jeg tror skyldes hans alder. For nogle dage høre han helt perfekt andre dage ved han ikke jeg kalder....

Grunden til at jeg spørger så tidligt er, at vi gerne vil meldes til næste hold snarest, med start til foråret.

Spørgsmålet er lidt om jeg skal tage et halvt års lydighedstræning mere, eller hvad anbefaler man? Nogle der ved det...

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af hul i betonvæg 1.200 kr.
  • Ophæng af gardiner 890 kr.
  • hænge to lamper op 350 kr.
  • Montere lampe 500 kr.
  • Opsætning af tre rullegardiner, en knagerække og hjælp til to døre der binder lidt 1.100 kr.
  • Rengøring sommerhus akut 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Agility
  • #1   17. sep 2008 Hos os ser vi gerne at de har hvalpetræning, er efterfølgende hverdagslydighed af en eller anden art.. Det vigtigste er at man har kontrol over hunden.. Så det kan jo være meget forskelligt fra hund til hund , race/race..

Dog skal du være sikker på at din hund er fysisk udvokset, medmindre de har unghundeagility i din klub. Det har jeg set nogen steder.

smiley

God fornøjelse

• #2   17. sep 2008 Jeg ville helt klart gå på et lydigheds hold hvis jeg var dig.. Ikke kun for agilityen men i det hele taget...
    Enzo er ved at skulle starte på agility. Og her i Næstved hvor jeg træner, skal man gå på et optagelses hold hvor de vurdere om hunden kan nok lydighed. Først når den kan nok lydighed går man videre til rigtig agility.....

Men ang alder og agility, ville jeg nok vente til 1½- 2 år.... For at den er ordenlig udviklet i muskler og knogler, så man ikke får lavet skade...

• #3   17. sep 2008 Med hensyn til alderen har jeg snakket med min træner om det, hun træner også agility...
    Og Camilla som jeg skriver går vi i øjeblikket til agility og han kan alt det basale...
    Det var mere om nogle havde erfaring for et kursus mere (altså min. 3) ville være det bedste...
    Havde tænkt at snakke med træneren om det i aften...
    Det vil jo ikke blive agility med spring, det er han ikke gammel nok til...

• #4   17. sep 2008 Hov ikke agility... lydighedstræning...

• #5   17. sep 2008 Der skal være helt styr på alt det basale, os indkald.. men jeg syns godt du kan starte når den er et år. Find evt et sted hvor de har hvalpe agility, så kan du starte før den er et år.

Kommentér på:
Agility

Annonce