Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dalmatiner mix
  • #1   22. nov 2009 En anden dalmatiner?

• #2   22. nov 2009 Jeg ville også sige en dalmatiner.

• #3   22. nov 2009 jeg ville holde mig fra at krydse en dalmatiner med noget som helst... det er en dum race at lave blandinger af...

• #4   22. nov 2009 gravhund

• #5   22. nov 2009 Har bare fået anbefalet af Ladys gamle ejer at lave blandingshvalpe pga de mange fejl i ren dalmatiner race. Hvis man ellers krudser hende med en lignende race, ville det måske godt kunne blive til nogle stærke og raske familiehunde...

• #6   22. nov 2009 jeg ville jo ikke drømme om at krudse med en labrador eller muskelhund, med en korthåret hun af lignende bygning - helst mindre ville måske kunne blive til noget godt. Måske kleiner munsterlænder eller dansk svensk gårdhund?

• #7   22. nov 2009 ja dansk svensk og dalmatiner,,det må blive super!!!,,,

• #8   22. nov 2009 Der er ikke tavle på hende, så vidt jeg kan se i din profil... og netop pga de mange skavanker i racen ville jeg slet ikke avle på hende... du ved jo ikke hvad der ligger i hendes aner og evt. gemmer sig...

Men generelt ville jeg aldrig selv røre et dalmatinermix med en ildtang - men det er så nok bare mig.... fik tilbudt en dalmatiner krydset med amstaff engang *shock* det var nok en af de værste blamdinger jeg kunne forestille mig...

• #9   22. nov 2009 Eller også kunne man gøre et grundigt arbejde og finde ud af hvad der ligger af problemer i ens hunds linjer og familie og så finde en han der passer til ens tæve, både hvad angår struktur, temperament, og sygdomme. Af samme race natutrligvis så kan man lave sunde og raske hvalpe... synes bestemt ikke det hjælper at krydse en anden race ind over tværtimod...

• #10   22. nov 2009 *Hvis man ellers krudser hende med en lignende race, ville det måske godt kunne blive til nogle stærke og raske familiehunde... *

Det vil man såmænd også kunne, hvis man parrer 2 gennem-undersøgte og kernesunde dalmatinere.

Det med at gadekryds skulle være mindre plaget af sygdomme, holder ikke.

• #11   22. nov 2009 Blandinger er lige så ramte af sygdom som raceægte hunde. Så at blande for at få sundere afkom holder ikke.

• #13   23. nov 2009 ***Krumme og Cult Shaker***
    jeg har også hørt om ret uheldige krudsninger med dalmatiner + kamphund eller doberman eller labrador eller schæfer...
    Men kan det gå ligeså galt hvis man krydser med dansk-svensk gårdhund?

• #15   23. nov 2009 ok, tak for alle gode råd smiley

• #16   23. nov 2009 Arvelige lidelser forsvinder ikke af at man blander en anden race indover. Så uanset om du vælger at parre hunden med en anden dalmatiner eller med en hund af anden race, så er den eneste effektive måde at undgå sygdomme på, ved som flere siger, at sørge for at kende din hunds aner til bunds, og sørge for at vælge en hanhund som osse har meget sunde aner (og self skal de begge osse selv være sunde).

Og så må jeg indrømme at jeg ikke turde krydse dalmatiner med de racer du fåreslår (eller andre racer for den sags skyld). Det er ganske muligt at de bygningsmæssigt ligner hinanden, men det gør de ikke af sind, og en dalmatiner er ikke ligefrem en super let hund, så det kan da være svært nok at vide hvad man går ind til uden at have alverdens andre racer blandet med ind i

• Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 1
    #18   2. maj 2014 Hey Dana
    Har en del viden og erfaring omkring det. Har det stadig relevans så skriv en pb

Kommentér på:
dalmatiner mix

Annonce