743 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hvalpetest Hvalpetest

Idag blev to af "mine" hvalpe testet og jeg er faktisk ret forbavset over hvad sådan en test kan vise på hunde, som kan virke meget lig hinanden, når de går sammen.

Har andre også oplevet denne overraskelse??

Testen hjalp i hvert fald mig til at vælge min hund - uden nogen vaklen. Så nu glæder jeg mig bare til om 6 dage, når han kommer HJEM!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpetest
  • #1   20. jan 2007 har kun hørt om den

• #2   21. jan 2007 Jeg har også tænkt mig at skulle hvalpeteste det kuld hvorfra jeg skal have min næste hvalp, så at jeg sikrer at vælge den der passer bedst til mig..

Det burde være en helt essentiel del af det at vælge hvalp, synes jeg!

• #3   21. jan 2007 Mie
    Det har du helt ret i. Jeg forstår ikke at nogen kan vælge en hvalp når den er 3 uger......

Da jeg havde førstevalg i dette kuld og ikke skulle vælge før hvalpene var 7 uger, så var det jo oplagt

• #4   21. jan 2007 Som opdrætter giver jeg heller aldrig lov til at folk vælger hvalp allerede når de er 3 uger eller lignende. Jeg plejer også at sige at folk først kan vælge lige inden de skal ID mærkes, så folk får det rigtige navn på hunden.

Men som du siger Berit, jeg tror heller ikke, at man allerede kan vælge på et tidligt tidspunkt, da de for det første ikke er mentalt udviklede og kan nå at skiftes til at være den smukkeste i kuldet mange gange:-) Men man kan da sagtens have en favorit ret tidligt, men det er ikke ens betydende med, at det bliver den jeg vælger i sidste ende, når beslutningen skal tages.

• #5   21. jan 2007 Hvad er en hvalpetest og hvordan foregår den? Er det noget man selv kan gøre eller skal man have en med ud og kigge hvalp?? Syntes det lyder meget spændende!!

• #6   21. jan 2007
    ang id stod alle hvalpene i mit navn og de blev så omrigistreret senere

• #7   21. jan 2007 Klaus

Ved ikke om det er samme test som Fie fik lavet, men du kan se hende´s test her:

(link fjernet)

Det der er markeret med rødt, er der hvor hun kommer ind under, blåt er tester´s bemærkninger

• #8   21. jan 2007 Hele mit det sidste kuld blev mentaltestede som 7ugers..og først derefter blev der valgt ejere til hundene,og ikke omvendt... -det resulterede også i at min den lille Bonnie som ellers var solgt til nogle i Norge, blev holdt tilbage da det viste sig at hun havde et vanskeligt sind... jeg har så valgt at beholde hende selv, da jeg kender racen og hendes sind som er 100%= hendes oldemor..og hellere vil arbejde med hende selv end ha hende tilbage om 1år fordi ejerne ikke ku styre hende..eller værre endnu..høre at hun skulle aflives måske!
    Så en mental test er simpelthen en vidunderligt værktøj når man skal vælge hvor og i hvilket hjem hvalpen skal hen... ;o)

• #9   21. jan 2007 Kan vi ikke få at vide hvem som er uddannet til at lave disse test, og hvad de går ud på.

• #10   21. jan 2007 Snow:

jeg kender en (hende der har lavet Berits test) Du kan maile hende på sumptrolden@yahoo.dk

• #11   21. jan 2007 Det er mentaltest uddannede personer der tester hvalpene...mener DKK har en liste på deres hjemmeside over mentalbeskrivere...

• #12   21. jan 2007 Tak skal I have.

Kommentér på:
Hvalpetest

Annonce