{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde bliver (tilsyneladende) jaloux...
  • #1   15. apr 2021 Den var også at finde på videnskab.dk. Tja, måske en tyndbenet undersøgelse. Meeeen jeg må da tilstå at mine egne også godt nogen gange kan komme til at virke jalous på hinande eller andre hunde. Især Clinton er slem; han har det lidt svært med at have fornemmelsen af at gå glib af noget (oplevelser, fest, samvær).

  • #2   15. apr 2021 Vores gamle tæve blev jealoux. Hvis vi gav kattene opmærksomhed lagde hun sig op i vindueskarmen og lå bare og skulede over på os, med først høje suk og hvis ikke vi reagerede på det så små bromme lyde. Det betød "I behøver ikke engang prøve at kalde mig til jer, men I får 10 sekunder til at lette jeres røv og komme over og give mig opmærksomhed, ellers ignorerer jeg jer resten af dagen" (hvilket ikke var en tom trussel) smiley
    Hvis vi sad for tæt hoppede hun op og pressede sig ind imellem os, og holdt vi om hinanden eller kyssede, så skældte hun ud.
    Det sidste gør Maika også. Gud nåde og trøste hvis vi giver hinanden opmærksomhed uden at indvolvere hende. Nogengange når vi står og krammer, står jeg lige pludselig med en Maika der står op ad mig på den anden side, indtil vi slipper hinanden igen smiley

    Jeg tænker også at den er baseret på en tynd undersøgelse, men jeg tror bestemt på at hunde kan blive jealoux - alt efter hvordan man tolker ordet.


  • #3   15. apr 2021 Jeg tænker at man nemt kan komme til at kalde noget for jalousi, som nok mere er en form for ressourceforsvar eller netop følelse af at gå glip af noget.

    Hvis jeg sidder med min mors hund og en bold, så kommer Tucker løbende. Ikke fordi han er jaloux, men fordi han han ressourceforsvar og vil have bolden.
    Hvis jeg sidder foran mine marsvins bur og snakker til dem, så kommer Tucker hen og sætter sig foran mig, for her er vist lidt han går glip af. Om det er decideret jalousi? - tjo tja, det kommer nok an på hvad man lægger i ordet smiley


  • #6   15. apr 2021 Jalousi = en anden har noget jeg gerne vil have.
    Det er den meget simplificerede tolkning af orden, og som jeg også skrev - og det kommer helt an på hvordan ordet tolkes.


  • #7   15. apr 2021 Med tyndbenet mener jeg egentlig bare, at den er baseret på "kun" 18 hunde, men jeg er enig med jer andre i, at vores hunde bestemt godt kan udvise opførsel, der giver én tanken om jalousi.

    Jeg synes det er interessant, fordi det ofte bliver skrevet, at hunde ikke kan føle den slags, og at det er at menneskeliggøre dem.


Kommentér på:
Hunde bliver (tilsyneladende) jaloux...

Annonce