{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund og chokolade
  • #1   3. okt 2007 De skal vist helst ikke have dem smiley

  • #2   3. okt 2007 Ja, hunden kan godt dø af at spise chokolade, men det er den mørke chokolade, de ikke tåler. Jo højere cacao %én er, jo værre.

  • #3   3. okt 2007 Det er stoffet Theobromin, som hunde ikke kan tåle. Faktisk er cirka 60 gram god mørk chokolade nok til, at slå en hund på 10 kilo ihjel. Jo højere kakaoindhold, jo farligere vil det være for hunde.

    .Af samme årsag, kan man derfor købe speciel hundechokolade, der netop ikke indeholder stoffet Theobromin.


  • #4   3. okt 2007 Ups så må jeg da heller stoppe med og dele en plade marbu med daim hver aften med jack og møffe...s

  • #5   3. okt 2007 Symptomerne på, at en hund er blevet forgiftet på grund af chokolade kan være svære at tolke, men typisk vil hunden efter et døgn begynde at kaste op, lave ukoordinerede bevægelser eller have kramper.



  • #6   3. okt 2007 Jeanette, hvordan kan du vide, om hunden får ubehag af det?

    Stoffet virker ikke ved at give dem ondt i maven, men giver dem påvirkninger i hjernen...


  • #7   3. okt 2007 gg marabou er nok et stof der ikke indeholder meget rigtig chokolade SS

  • #8   3. okt 2007 Jeanette: Det er kakaoindholdet i chokoladen som er afgørende for, hvor meget chokolade hunden kan tåle... Hvis du kigger på en plade Marabou, kan du se, at det ikke er særlig højt. Men en god 60-70% chokolade... Det er dét hunde ikke kan tåle.
    Marabou er mælkechokolade... og ikke med særlig stor kakaoindhold.


  • #9   4. okt 2007 jeg har engang fået at vide af en dyrlæge, det med alle de giftige ting for hund, både chocolade, vindruer, rosiner , broccoli osv alt med måde,men jeg er selv forsigtigt med det, men et lille stykke engang imellem burde ikke skade- selv min tidl hund fik det,men selvfølgelig alt overdrivelse skader, man skal nok bare undgå det, er nok det bedste....

  • #10   4. okt 2007 Jeg gir gerne en Marsbar til Babett, når vi er i konkurrence, da hunden kan gå sukkerkold.. så en Marsbar er lige sagen at ha med..

    Eller osse laver jeg en gang røreæg 1 æg og så 3 spiseske sukker, rør det sammen..


  • #11   4. okt 2007 Nu er det så at jeg ved fie har spist chokolade op til flere gange og hun har daværet fulstændig sig selv på alle måder.

  • #12   4. okt 2007 og vi kender da flere hunde der får chokolade og de har da besemt heller ikke taget skade...En giver da sin hun en plade mørkt i julegave han er 5 år og han fejler da aldrig fejlet nogetefter han har spist chokolade..

  • #14   4. okt 2007 Da jeg havde Joy, stjal hun 3 påskeæg og spiste dem, mens jeg var i skole.. Jeg var selvfølgelig en tur til dr. dyr, og hun sagde at joy havde det fint, men for meget Chokolade går ind og ødelægger leveren, som hunden så til sidst kan dø af..

  • #15   4. okt 2007 Måske er det mig der er sær...

    Men hvorfor overhovedet give hunden chokolade?

    Rent næringsmæssigt får den da ikke noget ud af det, men måske man syns den har en sød tand og at den 'trænger' til det (ligesom vi mennesker kan 'trænge'?) hvorfor ikke give et lækkert råt ben i stedet for?

    Ja jeg forstår det altså ikke, om det er mørk eller lys, det eneste man får ud af det er en hund der tigger hver gang man selv spiser et eller andet...


  • #17   4. okt 2007 jep den kan godt dø af det, aya havde på et tidspunkt været på bordet og ædt chokolade, vi måtte forbi dyrelægen og give hende brækmiddel og aktivt kul og hun havde endda kun fået lys chokolade og kun ca 100 g, men det var rigeligt til at hun var tæt at forlade os, der gik 3 dage før hun var på toppen igen

    siden har vi ikke haft chokolade liggende fremme


  • #18   4. okt 2007 Jeg har altid give mine hunde en marsbar til konkurenncer, og det er jeg gjordt i over 30 år.

    En enkelt gør ingen skade, men hvis du giver hunden det hverdag, så kan der opstå skade.


  • #19   4. okt 2007 EJ hvor er der dog mange der giver deres hunde chokolade!!! Jeg er chokeret...

    Schæferbanden B Kan dog godt følge dig med Babett, når det gælder hård træning..

    Men ligefrem at sidde og dele en chokolade med sin hund...(?)


  • #20   4. okt 2007 Min gamle hund fik en del chokolade - både af os og så en enkel gang, hvad han kunne finde selv...
    Og nej, han havde aldrig symptomer på noget som helst.

    Der var én grund til, at han fik chokoladen og det var fordi vi ikke anede, det indeholdt giftige stoffer. I det sekund, vi fandt ud af det, så var et slut - således har Cassius aldrig smagt chokolade (Det skulle da lige være en M&M der var røget på gulvet).

    Argumentet om, at "det har min hund aldrig taget skade af" er dog det dårligste... Der kommer en information om, at chokolade er skadeligt - hvorfor dog fortsætte? Ville man mon gøre det, hvis det eksempelvis var et barn? "Sidste gang mit barn fik en tår vodka tog han ikke skade af det"....

    Babetts marsbar - Tjaaa.. det er nok begrænset hvor meget chokolade, der i den og det er da helt sikkert, at Babett kun nyder sin treat... Personligt ville jeg skifte den ud med noget lidt mere dyrevenligt, men jeg kan da godt forstå, hvis du fortsætter... Nu ligger det jo i rygraden.


  • #22   4. okt 2007 det er ikke kun skadeligt for hunde, men også for mennesker.. så engang en udsendelse, kan ikke lige huske hvornår, hvor de sagde at hvis mennesker spiste ½ til 1 kg mørk chokolade, kunne de blive meget syge af det..

    ok.. jeg var så nok også stoppet inden, he he,


  • #23   4. okt 2007 Schæferbanden - Så du indrømmer du faktisk doper hunden? Chokolade ses også som doping..

  • #24   5. okt 2007 Jeg forstå heller ikke at nogen folk har brug for at deres hund skal have chokolade?
    Nogen har gjort det i mange år, uden der er sket noget? jamen hvorfor overhovedet komme på den idé at ens hund skal have chokolade?

    Måske er jeg en outsider på det område, men det har jeg meget svært ved at forstå ;o9


Kommentér på:
hund og chokolade

Annonce