Jeg er så træt af dræberhunde Jeg er så træt af dræberhunde
Som er forklædte som små uskyldige familie hunde!
Hvorfor er det at folk der køber en ”normal” hr. og fru danmark familie hund, som f.eks en Dansk-svensk, Chihuahua, gravhund, labrtador eller en schæffer ikke skal opdrage på dem eller have skæld ud når deres beskidte lorte hund bider???
Nu er jeg den heldige ejer af en af de, ih og åh så farlige hunde som er forbudte i flere boligselskaber, og han er blevet overfaldet/bidt af alle overnævnte racer, endda flere gange af samme race men forskellige hunde.
Og nej, lille nu stødte og fornærmede ejer af en uopdraget sofa køter som ikke må lege med andre hunde, det er ikke Gibson der har startet noget, OG jo det ved jeg det ikke er.
I aften lå han på en kammerats græsplæne og gloet på en fugl, da der kommer en mand og hans gravhund gående. Manden ser mig og ser Gibson. Tager han hans hund i snor, lige som jeg tager fat i Gibson´s halsbånd. Nej da!! Gravhunden løber lige imod Gibson, rejser børster og knurre af ham. Gibson stiller sig op og vil hilse. Logre med halen og begynder at lave hunde lugte til røv dans, men gravhunden er sgu da ligeglad med hvem han er. Den vil bare bide. Bider ham i forbenet.
Dumt, for når han bliver bidt, bliver han sur!!!!
Ikke unormalt, gør jeg også, og jo, det gør du også selv om du har en dansk-svensk.
Heldigt for gravhunden har jeg fat i Gibson og siger nej! Sit! Han prøver at sætte sig men svært når en gravhund snapper efter forbenene.
Ejeren er så endelig kommet helt hen, han skulle jo lige hilse på min kammerat først, og det første han gør er at sparke hans hund. Hjælper sjovt nok ikke.
Det sker 2 gange.
Ender med jeg tager fat i hans krapyl og vil trækken den væk.
Nu bider den så ud efter mig.
Så bliver jeg sjovt nok sur!!!!
Kaster hans lorte hund så langt væk jeg kan og siger at hvis ikke han fjerner sig slipper jeg min hund så den kan forsvare sig og at jeg godt ved hvordan det ender.
Nu kan han pludselig få en snor på.
Hvorfor er det at jeres hunde altid opføre sig sådan???
Hvorfor er det altid vores hunde det skal gå ud over???
Bare for at nævne det, kan Gibson med alle hunde, bare de ikke bider, lige som mig……
Han leger tit med både hanner og tæver i alle aldre, som mange herinde kan bevidne, og uden problemer.
Fej foran egen dør først!! Og tænk på at en hund er en hund, det er i den anden ende af snoren problemet er!!!!!!

apr 2007
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 490 Svar: 3.308
Hvorfor er det jeg er trætte af tudefjæsene på begge sider af linien:)
Folk har ret til deres mening, og jeg giver dem skæld ud jeg lyster, både dræberhunde og sofahunde:D
dec 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 3.831
Men hvorfor rive op i den skoddebat konstant.. "Min hund er bedre end din hund" nytter intet i det her.
Stop nu med de angreb på hinanden.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Og folk med usocialserede og utrænede hunde skal holde dem i line.. uanset race.. længere er den ikke..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.933
Det kan jeg så sige at det er de heller ikke altid... Min er ikke, og mange andre er heller ikke.
Hvorfor får de aldrig skæld ud:
Jamen det gør de osse. Skideballen for at andre lader deres hunde rende hen i hovedet på min hund uden at spørge om det er i orden -og i særdeleshed hvis deres hund ikke kan med andre -er lige stor uanset om det drejer sig om din hund eller en hvilken som helst anden race...
(medmindre self jeg kan se det er et uheld og at ejer rent faktisk gør hvad der er muligt for at undgå det -så er et undskyld HELT accepteret)
sep 2007
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 59 Svar: 182
apr 2007
Du generalisere lige så meget som dem du ikke kan lide.
hvorfor er det at jeres hunde ender op i medierne, hvorfor er det at jeres hunde gør folk bange. hvorfor er det at 80% af jeres hunde ejes at indkompetente unge mennesker.
Der er fordomme begge veje, hvorfor synke ned på folks niveau. jeg har meget sjældent irl hørt folk sige negativ til mig, og dem der har, de har fået tørt på og sagt undskyld. dumme mennesker findes over alt, uanset racen
jan 2007
Følger: 30 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 233 Svar: 1.260
apr 2007
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 382 Svar: 4.891
Daaaaaaamn jeg ryster på hovedet lige nu ... Og stop så med at generalisere ..
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 137
Vil lige give dig et skulderklap - for du har jo ret!
Vi har en amerikansk Bulldog i familien - min datters og svigersøns hund, den sødeste fantastiske hund man kan forestille sig, men folks reaktion på hende, når man går tur er helt extrem. Et eksempel er; "Se så at få den hund i snor" (på trods af at hun kommer når der bliver kaldt, og at hun aldrig har vist andet en venlighed over for andre hunde og mennesker), og det er fra andre hundeluftere, som ikke har deres hunde i snor.
Min yngste søn passede hende engang - og blev svinet til af pæne ældre damer!!!!!! da han luftede hende.
Nå, nu fik jeg da også smidt lidt galle ud.
Vh
Linda
jan 2007
det irriterer mig bare at man åbenart ikke kan fotælle dette uden at skulle skyde med skarpt efter alle andreracer... hvad gavn skal det gøre?
sep 2006
Følger: 13 Følgere: 17 Emner: 52 Svar: 1.023
I dit tilfælde er jeg dog tilbøjelig til at tro at det må skyldes manglende opdragelse fra ejerens side, hvilket tydeligt ses i det faktum at han ikke med det samme fjerner sin gravhund og derefter vælger at flytte den ved at sparke til den, men det er desværre kun få ejere af små hunderacer der også er klar over at selv om de har korte ben skal de stadig aktiveres og opdrages
dec 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 3.831
Gider bare ikke at pege fingre af andre.. Er trist over det bliver ved det her. Syntes lige det gik så godt det hele.
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.576
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 382 Svar: 4.891
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.576
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.106
De hører hvad jeg siger ... går pænt.... kommer når jeg kalder...fejler ikke noget..... og er smadder smukke..... *GG*
Og så er Nanna lige kommet i sin første løbetid... ( 7 måneder gammel )... så er det ikke NU.... hun skal ha' hvalpe... inden hun bliver for gammel...??
Ups.... ødelagde lige tråden.... sorry....*LOOOL*
jan 2007
Hvorfor er det at jeres hunde altid opføre sig sådan???
(det er blot et par stykker, der er flere i hans indlæg) Hvorfor er det så vigtigt at fremhæve at det er SÅ synd for hans race (tud tud) hvorfor er det så at man selv pinedød SKAL generalisere omkring andre hunde, når nu man selv hidser sig op over det sker ved hans type hund?
Hvis han istedet havde skrevet tråden UDEN lige at skulle lange ud efter alle mulige uforskyldte, og havde holdt sig til pointen samt brokkede sig over de hunde der ER et problem (uanset race), så havde jeg blot klappet i hænderne og været enig.
Men det forholder sig jo netop IKKE sådan at ALLE andre hunde er som han beskriver
At ALLE blot er ude efter hans race osv
jan 2007
Jeg kan jo kun tale for mig selv, men jeg er sikkert ikke den eneste tror jeg da, som for det første har andet at lave og gå op i end at dømme andres valg af hunde, og for det andet egentlig osse har hjerne nok til at forstå at det ikke altid er den største/stærkeste der er skyld i at det kommer til bid -det er bare den der bider hårdest.
Jeg TROR ikke jeg er den eneste der ved det...(?)
jan 2007
jan 2007
Og nu var det jo Samson der var anmeldt, så self er det ham de interesserer sig for... (osse selvom det var uretmæssigt. Det er jo ord mod ord og har han så endda et "vidne" ja så kan jeg da godt forstå politiet vælger at tro det)
Men nat nat
nov 2005
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 96 Svar: 2.111
Synes nu ikke den ene race er specielt meget værre end den anden, problemet er bare at den ene kan gøre MEGET værre skade, end den lille gravhund der bider i benene..... Som du selv skriver: "hvis ikke han fjerner sig slipper jeg min hund så den kan forsvare sig og at jeg godt ved hvordan det ender"..... Jeg ved også hvordan det ville ende, og det ville en lille hund aldrig kunne forårsage, ikke engang på en hund af samme størrelse. De slås slet ikke på samme måde.
Men jeg forstår søreme godt at du er harm på den anden hund's ejer, og jeg forstår slet ikke de tør at rende rundt med den løs, når de ikke har styr på den
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
MEN enhver hund der er hvid med sorte, brune, røde eller gule pletter er jo en gårdhund.............
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
nov 2005
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
nov 2005
dec 2005
Følger: 35 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 29 Svar: 927
jul 2007
Der er flere herinde der meget ofte skriver ... ihhh... nu er min hund blevet overfaldet ...IGEN...IGEN....
Så er det måske fordi ens egen hund siger " grimme hundeord " til andre hunde.
Jeg har haft hunde i 40 år ( voksenår )..... og jeg har aldrig været ude for nogen af mine hunde er blevet overfaldet... eller har været oppe og slås med nogen.
Men ... hmm.... jeg har måske bare været heldig.... eller ???....:O)
dec 2005
jan 2007
At hunde kom hen, pustede sig op, knurrede mv har jeg da set, men decideret overfald aldrig...
Men jeg tror osse der er stor forskel på hvad man betragter som overfald. Jeg synes ofte der herinde skrivs overfald, og når så man læser historien har det bare lige været et par småting der skulle sættes på plads uden at der ellers er sket skade af nogen art (måske et såret ego for den ene hunds vedkommende, men det var så det)
jul 2007
Nu snakker jeg jo ikke om " at sige noget "...... jeg snakker om " hundesprog "........ det kan du jo ligesom ikke høre... vel ?...... :O)
dec 2005
jul 2007
Kunne man ikke forestille sig at ens egen ...søde ...rare hund siger....ææ...bææ... hvor er du dum og grim....( på hundesprog )... til en anden hund......hvorefter den anden hund hapser ud efter din hund, fordi DET vil den ikke finde sig i.......
Så kan man jo tænke hvad man vil....og man vil ikke indrømme ens egen hund selv startede det hele.... for den bed jo ikke først.
Tjaa..... vi aner det jo ikke, vi tror bare...... og det er jo bare MIN mening....:O)
dec 2005
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Nu er der altså også mange med store hunde, som skulle tage og vågne op og tage deres hunde i snor. Store hunde kan altså også være hysteriske, så man kan ikke generelisere og sige at det kun er små hunde.
dec 2005
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 32
dec 2005
maj 2008
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 146
hvorfor ikk bare lave en lov der hedder at alle ligemeget race, skal have kørekort til hund.. 0jeg ville ønske det var sådan, så var man fri for alt det her, for så skulle alle på hundeskole, og vi vil allesammen have nogle dejlige opdragede hunde ligemeget race..
bare min mening
feb 2007
Og jeg har en teori, det er muligt den er helt hen i vejret. Men jeg synes, at der er mange med store hunde, som synes at ALLE små hunde er nogle små hysteriske nogle. Og små hysteriske hunde er der da også nogle af.
Men jeg tror så også til gengæld at procentvis er der færre småhunde-ejere som synes at store hunde er det værste. Så småhunde-ejere har måske støre tolerance overfor store hunde end storehunde-ejere har overfor små.
Som sagt det er bare en teori, men jeg tror den holder vand. Og derfor kommer småhunde-ejere på mærkerne når man generelisere at små hunde er hysteriske.
feb 2007
jan 2007
Me jeg spørger da så: Hvem skulle stå for dette kørekort (hvor skal det tages, hvem bestemmer hvad det skal indeholde osv)?
Hvad med gamle fu Jensen der ikke har bil. Hun har haft hun i 30 år, og har egentlig godt styr på sin hund. Men hun kan ikke tage kortet d hun ikke kan komme til og fra stedet hvor det kan tages.
Hvem bestemmer hvad man skal kunne for at være en god hundeejer?
Tror du at de folk der er så ligeglade vil undlade at skaffe sig hund bare fordi de ikke har kørekort?
jan 2007
MEN jeg tror mange af de overfald vi kan læse om herinde, i sidste ende slet ikke var overfald, men blot en hund der kraftigt sagde fra e.l.
maj 2008
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.532
Two Face bryder sig ikke særlig meget om fremmede hunde efter at hun blev overfaldet - og det gør jeg sgu heller ikke.
Det er uanset om de er venlige eller hvad de er - jeg HADER løse hunde!
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.758
Nogle tager deres race seriøst, men langt størstedelen sidder konstant på nettet og tuder. Hvis ikke det er over at folk ikke kan lide dem - så over noget andet.
Vi ejere af andre normale og med dine ord beskidte lorte hunde - vi tuder sjælden over vores valg af hund.
jan 2007
Ja, så er det noget andet - Two Face har da også sine faste legekammerater, møder vi dem uden snor er det en anden snak - men så er det oftest også planlagt!
Men fremmede løse hunde - hjertet sidder i halsen på mig efter den dag - jeg er ikke sikker på om Tuffe kunne finde på at gøre noget (har hun ikke gjort - endnu), men frygten for at det kunne ske sidder der! Hvem siger at hun denne gang bare underkaster sig med en hund siddende hele vejen rundt om nakken?
Desuden er det yderst skrækkeligt at være vidne til at ens hund skriger af frygt og smerte - det har jeg ikke lyst til at opleve igen!
jan 2007
jeg mener nu heller ikke jeg tuder over race - jeg tuder over at folk ikke kan finde ud af at holde deres hunde i snor!
maj 2008
dec 2005
det var godt du lige kunne tænde op i gløderne igen.
jeg er sku også ved at dø når der kommer løse hunde, men det er kun fordi jeg tit går med flere hunde, og når jeg gør det så skal der ikke komme andre hunde og blande sig i deres flok, men når jeg går alene med en af dem så er der ikke noget, men jeg hader løse hunde.
jul 2006
Følger: 67 Følgere: 66 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 236
jan 2007
Nej, men hvor mange er det lige der har så meget kontrol over deres hunde?
Chine
Nej, det glemmer jeg aldrig - det er helt sikkert!
Jeg kunne ikke stille noget op, kunne ikke få den anden køter til at slippe - og der gik noget tid før ejeren kom - da hun tog fat i sin hund gav den heldigvis slip.
maj 2008
jan 2007
Ja, men desværre er det et fåtal af dem der går uden snor, der reelt set har helt styr på deres hunde...
apr 2005
jan 2007
Det var sjovt nok ikke en såkaldt kamphund der sprang på min hund...
sep 2006
jan 2007
Ja, så er det jo desværre klart at man bliver "farvet" i sine synspunkter...
sep 2006
jan 2007
Puh
Yderst ubehagelig oplevelse!
Det kan da aldrig være din hunds fejl, at der hopper en løs hund ind i jeres have!
apr 2007
Følger: 83 Følgere: 75 Hunde: 3 Emner: 229 Svar: 1.164
Nogle folk kan bare ikke lide vores hunde , lad dem om det !!
Så er der nogle hunde vi ikke kan lide , lad os om det !!
Hvis folk ikke kan lide vores hunde , kan vi jo ligesom ikk tvinge dem til at kunne !!!
sep 2006
(link fjernet)
men så snart det er voksne hunde går jeg altså en stor buge uden om store hunde, går jeg uden hunde har jeg ingen problemer
jan 2007
Suk
Det er det jeg bander over - hold nu jeres hunde i snor!
Hvor svært kan det være?
Det smadrer bare ens hund så meget at blive overfaldet! Psyken bliver desværre aldrig den samme igen.
Hvordan kommer du så ud at gå tur?
Jeg har da selv min hund løs en gang i mellem - men så er det på steder hvor jeg har fuldt udsyn til alle sider(hun kommer når jeg kalder) eller i private haver
sep 2006
jan 2007
Jeg er yderst chokeret
apr 2005
Men det kan jeg ikke - og det er jo så mit valg. Oplevelser med nogle typer hunde gør at jeg ikke kan lide dem mere. Jeg prøvede virkelig - men mange folk har bevist modsat.
Hvad der vil være et grimt overfald for din hund - vil betyde døden for mine.
Da min hund blev overfaldet af en Jagtterrier skrev jeg heller ikke om det herinde - for det ville være at tude. Den Jagtterrier kunne ikke gøre Lilly ret meget mere end at bide hende slemt, da de er samme størrelse.
En stor hund kan slå en lille ihjel, men en lille kan give en stor hund et sår og et blåt mærke.
Brian: Nej snoren redder hende ikke fra at en løs kamphund kommer til hende. Men at hun ikke løber efter hunden, tirre den og den derefter bider hende ihjel.
Hun er desværre blevet "overfaldet" af sådan en før, der i dag gør hende racist over for racen.
Engang legede hun konstant med alle slags hunde i hundegården - men det spolerede en ejer af en muskelhund ved ikke at opdrage sin hund. Denne hund blev aflivet i en alder af 9 mrd, efter nær at havde slået en gårdhund ihjel.
Skal jeg virkelig tvinges til at kunne lide den race? Nej vel?
Jeg ber heller ikke nogle om at kunne lide min race - og det ved jeg mange af jer ikke kan.
sep 2006
maj 2008
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
nogle er ligeglade om deres hunde stikker af hjemmefra og løber rundt et par timer... andre passer på...
og heeelt ærligt... det drejer sig i bund og grund om, at respektere andre og deres hunde.... --- uanset race--- for det er ikke kun store der skal respektere, eller de unge ( for mange ældre ved meget bedre---- nooot ) , det er så absolut alle....
Og faktisk er dét der med respekt, ja den er jo faldet noget på skalaen... det er ikke det vi mennesker er bedst til længere... at respektere og acceptere --- eller har vi nogensinde været det ?
jan 2007
Godt skrevet!
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
Begge racer er i stand til at gøre skade på både ræv og grævling,samt slæbe dem ud af deres grave..
Så jo Tinna,en sådan ville kunne skade en hund på egen str alvorligt..
Har selv har jack russel.. De har altså et ikke så lille gebis,i forhold til deres str..
Men er da helt enig i,at en stor hund med et kraftigt bid,så let som ingenting,kan være døden for en lille hund..
Jeg løfter gerne mine op i halsbåndet,hvis en lille fætter kommer farende..
Derved er jeg sikker på,at mine i hvert fald ikke skader den lille..
Men prøver så at holde den på afstand med fødderne..
Jeg er så træt af dræberhunde