9.765 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Er Chihuahua allergivenlig?? Er Chihuahua allergivenlig??

Jeg spørger fordi en af mine veninder har set sig fast på en langhåret chihuahua. men hun har allergi og kan ikke være ret længe i samme rum som Liva.

Hun mener en chihuahua er allergivenlig og specielt de langhårede.

Jeg vil så mene at hvis nogen af dem skulle være allergivenlig er det de korthårede.

Frygter lidt hvordan det ender hvis hun ender med at anskaffe sig en.

Dramatiske optagelser fangede øjeblikket, hvor en hval kolliderede med en lille båd i Barnegat Bay, New Jersey, den 2. august. Sammenstødet fik båden til at vælte og kastede en kvinde i vandet. Det blev senere bekræftet, at en vågehval døde som følge af kollisionen nær kysten. Der er ikke rapporteret om andre tilskadekomne.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jord gravning +Bortkørsel 5.700 kr.
  • Havemand til græsslåning og hækklipning 3.000 kr.
  • Omlægge udendørsfliser 5.000 kr.
  • Handyman to put up curtains by doing the holes in the main wall. Plus to hang up one painting. 850 kr.
  • Metro 30L skal udskiftes 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er Chihuahua allergivenlig??
  • #1   17. dec 2008 der er da mig bekendt ingen af dem der er allergivenlige

• #2   17. dec 2008 Nej, det har jeg aldrig hørt, at de skulle være.

Hun skal over i coton og pudel, hvis hund skal have allergivenlige hunde (der også nogle flere, men de kommer ikke lige frem i huskeren :o) )

• #3   17. dec 2008 jeg tror heller ikke at de er allergi venlige hunde, men har hørt at mopser er og så bomuldshunden.

• #4   17. dec 2008 Prøver jeg også at forklarer hende, men er skutte helt nemt.
    Frygter også at hvis hun ender med at anskaffe sig en så går der et halvt år og så skal hun have hjælp til at finde et nyt hjem.

de har tidligere haft poms, som hun ikke havde problmer med, men hun har næsten ikke mødt andre hunde hvor hendes allergi ikke bryder ud.

men hun har set sig helt blind på denne race.

• #5   17. dec 2008 Jeg syne hun skal finde ud af om hun kan tåle diverse hunde (hudlæge og så en priktest) inden hun købe en hund.

• #6   17. dec 2008 Hun må ud og besøge opdrætteren en håndfuld gange, stikke snuden ned til hundene og se om hun slår ud ved besøgene.
    Gør hun det, må hun se sig om efter en anden race eller et andet kæledyr.
    Men umildelbart har jeg aldrig hørt at chihuahua skulle være specielt allergivenlige...
    Coton de tulear, malteser, bolognese, pudel er nogle af de små hunde jeg har hørt der skulle være flere allegikere der tåler. Men de kræver så også pelspleje...

• #7   17. dec 2008 har hun fået.. den siger hun ikke kan tåle hund, men hun har åbenbart læst et sted på nettet at pga. chihuahuaens fine pels er den perfekt til allergi mennesker ligesom coton.
    jeg aner ikke hvor hun har læst det henne.

• #8   17. dec 2008 Julie. Der ramte du plet, for det er skel fra huden de fleste ikke tåler..

Men som andre også skriver kan det værer meget andet, så jeg ville prøve at besøge folk med de forskellige racer og pelstyper og se om jeg reagerede på nogle af hundene FØR jeg anskaffede mig een, ellers rsikere den jo bare ha nyt hjem meget hurtigt IGEN og det er egoistisk, men som altid på HG, så er det bare min mening. ;o)

• #9   17. dec 2008 Ville jeg prøve at foreslå hende, hun har vist fundet en kennel her i nordjylland et sted.

• #10   17. dec 2008 Min mor er super allergisk overfor alt der normalt hedder hund og kat, men vores kan hun sagtens være i rum med, selv når de kravler op til hende

• #11   17. dec 2008 men allergi venlig har jeg ikke hørt den skulle gå under.

• #12   17. dec 2008 Tanja: spørg hende lige hvad den kennel hedder?

Og nej ville da bestemt ikke mene at en chihuahua er allergivenlig. Det er vist bar enoget hun prøver at overbevise sig selv om.. hvis hun abslout vil have en hund så ja en coton de tuleau eller en kinesisk hårløs. De må da være de mest allerivenlige.. Jeg ved at mine langhårede chier fæller en del

• #13   17. dec 2008 Her er lige en side med alleri og hunderacer:
    http://www.hundeleksikon.dk/allergivenligehunderacer.html

• #14   17. dec 2008 Jeg kan fortælle at en af mine veninders datter er allergisk over for hund. De har venner som har en Chi og den tåler hun ikke.

• #15   17. dec 2008 Ligesom k/p siger skal hun først og fremmest finde ud af hvad det er hun allergisk over for. Om det er deres hår,skel, eller deres spyt eller noget helt andet. Jeg har selv allagi over for deres spyt og jeg kan godt tåle racen løwchen

• #16   17. dec 2008 Allergi-venlige hunde... Det er ingen garanti, men oftest kan de fleste tåle dem.
    Det gælder bichon-hundene(vil se om jeg kan huske dem alle): Cuton de Tular, Bichon Frisé, Bichon Havanais, Bolognese, Löwchen, Maltese - derudover nævnes Chinese Creted/PowderPuff. Jeg vidste ikke at pudler også er allegivenlige - men de er jo "stamfædre" til førnævnte racer, laaangt tilbage
    For alle racerne gælder det at de ikke danner underuld - eller meget lidt. De har ikke pelsskift - nogle kalder det at de ikke fælder, men kun har løse hår, som når vi reder os selv. (Så hår slipper man ikke for *GG*)
    Hovedparten af racerne er langhårede - men skal hunden ikke udstilles, er der mange der giver dem et klip hos frisøren i ny og næ.
    De opdrættere jeg kender, beder folk komme på besøg. Plus man kan få hår med hjem og dermed prøve det på egen krop, om man så må sige.
    Forresten - det er alle hunde i DKK-regi (jeg er udstiller om en hals, så det er derfra jeg kender folk)

• #17   17. dec 2008 Som flere af de andre siger er det en almindelig misforståelse at det er hundens hår man er allergisk overfor, det er skællen, derfor har hårlængden jo ingen betydning.
    Jeg er selv allergisk overfor hund, men mine to har jeg ingen problemer med, heller ikke den amstaff jeg havde før.
    Min onkel har dog en Cuton som skulle være allergihund, men den kan jeg bare ikke tåle, så man kan ikke altid bare gå ud fra det, man bliver nødt til at gøre sine egne erfaringer da allergi er forskellig, så som andre foreslår så burde hun tage ud til kenneler, eller hos nogle chi ejere og se hvordan hun reagere, alt andet ville være uansvarligt, synes ikke man kan gamle med det.

Kommentér på:
Er Chihuahua allergivenlig??

Annonce