401 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

berner epilepsi. berner epilepsi.

Ja, her igår havde min hund valde vidst nok epilepsi, men har først fået det afvide nu, fordi mine forældre ved at jeg elsker ham overalt på jorden og slet ikk kan klare hvis han pludselig ikk er her mere.
jeg er rigtig bange for hvis han nu dør. smiley
Nogen af jer som kender lidt mere til det med epilepsi hos hunde.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  berner epilepsi.
  • #1   6. feb 2009 Hunde kan altså godt lleve et langt liv med epilepsii, så check med dyrlægen, måske skal den ha medicin, hvis anfaldene er slemme...Min Emma var født med epilepsi og levede i 13½ år... så op med humøret

• #2   6. feb 2009 Ja min collie er epileptiker - det er de færreste hunde der dør af epilepsi..

Jeg har hentet meget hjælp fra denne hjemmeside:
    (link fjernet)

Held og lykke med vovsen smiley

• #3   6. feb 2009 okay, men er da stadig bekymret, jeg ved desværre ikk så meget om det besøg hos dyrelægen igår. men blev godt nok ked af det da jeg hørte det. han er mit et og alt. smiley

• #4   6. feb 2009 du kan se hunde med epilepsi, på youtube! de kan godt ha et skønt liv.

• #5   6. feb 2009 Kirstin - jeg blev også meget bekymret i starten, det er en naturlig reaktion..

Men hunde kan altså levet et godt liv som epileptikere - min egen Simba lever et dejligt liv med kun anfald max 1 gang i året..

Gode huskeregler mens hunden har krampeanfald:

- Rør ALDRIG ved hunden - hunden har hverken syn eller hørrelse under anfald og kan blive bange og bide..

- Sid lidt fra hunden og snak til den - det første hunden får tilbage er hørrelsen.

- Hav altid stesolid klar til at give hunden, det gør anfaldene mindre.

- Hunden er altid lidt groggy og forvirret efter et anfald men bare lad den falde til ro af sig selv.

- Har hunden mange anfald så før gerne log-bog over hvor mange anfald hunden har og hvor længe de varer, det kan være praktisk at have når du snakker med dyrlægen.

• #6   6. feb 2009 Andre links om epilepsi hos hunde:

(link fjernet)

http://www.canine-epilepsy.net/

• #7   6. feb 2009 Det er fordi valde bor ude på den gård hvor han er vokset op, og der bor min bror nu, så det er ham som passer ham, og det var min brors kæreste som fandt valde fordi deres anden hund walter gøede efter dem, og hun troede han var ved at dø, fordi han sådan gispede efter vejret og fråssede ud af munden og havde bidt sig i læben, og da de var på vej op til dyrlægen så stoppede det sådan næsten fra det ene øjeblik til det andet. men der kan vel sagtens være noget som har taget skade. smiley vil bare ikk miste ham. og har lige set videoer på youtube. det ser forfærdeligt ud. men hunden lider vel ikk ? smiley

• #8   6. feb 2009 Min kæreste tog Simba op første gang han havde kramper, og bar ham ud i bilen og op til dyrlægen, inden han kom derop var hunden blevet normal igen..

Hunden lider ikke mens den har anfald, den har bare ingen kontrol over hvad den laver det er helt normalt den savler og tisser mens den har anfald..

Jeg forstår godt bekymringen, men prøv at slappe af og læs lidt om sygdommen, så vil du forstå smiley

• #9   6. feb 2009 tusind tak for hjælpen. er bare bekymret . men mange tak . (:

• #10   7. feb 2009 Det var da så lidt smiley Forstår dig godt, jeg brugte en uge på at tude øjnene ud da Simba havde fået konstateret epilepsi, derefter begyndte jeg at undersøge hvad det egentlig var for noget..

Hvis det hjælper så tag og ring til din dyrlæge og sig du har brug for at snakke og høre lidt om epilepsi smiley

• #11   7. feb 2009 Det ser rigtigt uhyggeligt ud første gang man oplever det.... vi havde haft Emma i næsten et år før hun fik det første anfald. Min datter kom ind og hun lå bare og spjættede og der rendte blod ud af munden på hende... først troede jeg hun var blevet forgiftet på aftenturen... så vi drønede ud i en taxa og på dyrehospitalet... på vejen kom hun mere og mere til sig selv og da vi kom derud var hun ok igen... hun blev undersøgt og der var ikke andet i vejen end epilepsien.. hun havde ikke ret tit anfald i flere år... måske en gang hvert halve år.. så fik hun pludselig 3 anfald på en måned, hvoraf det ene varede i næsten 2 timer (flere anfald hvor det ene afløste det andet). Så blev hun sat på medicin i 3 mdr. og derefter var hun tilbage i den gamle gænge med 1-2 anfald årligt.Ind imellem havde hun det fint og var en rigtig lille spilopmager...
    Der står en masse i dette link (link fjernet)

• #12   7. feb 2009 Min buster har det osse og har haft det i mange år,første gang han havde det var en søndag aften og jeg gik helt i panik og kørte til det nærmeste dyrehospital og hvem løb glad rundt på gulvet da dyrlægen kom ud...det gjore buster,vi blev sent hjem igen og jeg var 1000 kr fattigere.. smiley
    han kan godt få 1 anfald om måneden men det skal være mere end det før de skal have medicin for det så det får han ikke,han plejer at blive lidt mærklig lige inden det kommer,men ellers når han får et så skynder jeg mig ned til ham og holder om ham endtil det er forbi.Jeg ved de siger at de ikke kan orrientere sig så man skal lade dem være men det kan jeg ikke,jeg kan mærke på ham at jeg gerne må holde om ham.

Kommentér på:
berner epilepsi.

Annonce