785 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hvalp nr. 2... Hvalp nr. 2...

Jeg skal have en boxer så snart lejligheden bliver byttet ud med noget større.. jeg har læst meget om boxeren (men man kan aldrig få nok viden) og har fundet ud af at det er den race der passer mig bedst.
Shorty er jo så en lille hund i forhold til en boxer og Shorty er ikke dominerende på nogen måde.. Fremmede hunde må komme ind i hans hjem og spise hans mad uden at det rører ham. ( dette vil jeg så ikke acceptere, skal de have mad her får de det i en anden skål)
Hvis der er det mindste tegn på dominans fra anden hund underkaster Shorty sig med det samme...
Jeg ved godt hvad slags hund der passer mig bedst og vil gerne have den nysgerrige hanhvalp fra kuldet.. men jeg vil gerne have at Shorty beholder sin status som "førerhund" herhjemme og kan det overhovedet lade sig gøre med 2 så forskellige hunde? Skal jeg lade Shorty underkaste sig den nye hvalp, for det synes jeg jo selv ikke er retfærdigt?? Jeg ved godt at jeg kan hjælpe til med at han beholder sin rank, men kan det overhovedet gøres når han selv underkaster sig så hurtigt? Han underkaster sig ikke på den måde hvor han kryber, smider sig helt ned og sådan, men han lægger sig ned og bakker lidt væk ved optakt til ballade, finder han ud af at den anden hund mener alvor så går han bare... Håber i kan give mig lidt råd så jeg ikke står hel på bar bund når tiden kommer...

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp nr. 2...
  • #1   23. feb 2006 .....jeg er lige med på en lytter her, for Misja har meget samme adfærd ved optakt til alvorlige konflikter og jeg vil også have en hund nr. 2 så snart det er mig muligt..

• #2   23. feb 2006 Hvis han underkaster sig ville jeg lade ham gøre det. Grunden til vi hjælper vores bulldog må Ally er at hun vil ikke underkaste sig en anden tæve.... Abby mener heller ikke hun er under Nilsson, hvilke er forkert, men de 2 klarer den selv(næsten) En anden grund til vi hjælper Abby er hendes dårlige ryg, Ally skal underkaste sig hende for ellers går det ud over ryggen... Men nu er mine tre hunde alle dominerende, så der er jo osse den forskel ;o))

• #3   23. feb 2006 Jeg vil give dig fuldstændig ret i at det er en dejlig race, men tænk dig lige en ekstra gang om inden du køber en boxer. 80 % bliver aflivet pga dårlige hofter, og rigtig mange får kræft. Vi har 2 vennepar som har boxere og de har dyrelæger regninger på den anden side af 10000.

• #4   23. feb 2006 Helene : mit valg er fast besluttet.. ved godt at en del døjer med HD men chancerne for det kan jo begrænes ved at undersøge div. avlere og sørge for at købe hvalp ved nogle der er testet og som har en meget lav HD.
    Gør selvfølgelig alt jeg kan når tiden kommer for at undersøge markedet og finde det mest egnede sted at købe hvalp.

Mette : okay.. Jeg er bare bekymret for at Shorty er for god af sig og derfor let kan føle sig udenfor hvis den anden hund får lov til at dominere "hans" hjem..... men ved ikke om det mere er mig der vil bide mærke i det end Shorty selv.. ( jeg er jo en pylremoar )

• #5   23. feb 2006 Ingen menneskefølser til hunden ;o))
    Det bedste jeg har gjort for Abby er at få en hund... Først der begyndte hun at opføre sig som en rigtig hund og de er glade for deres flok...... Men vi tog os mere af Abby end hvalpen for hun skulle vide hun er nr. 1 efter os ;o))

• #6   23. feb 2006 A H : ja boxeren er en fantastisk hund og er den race af store hunderacer der egner sig bedst til mig.. jeg er vild med deres legesyge sind og tossede ideér ( der minder de meeeget om fransk bulldog ) og er stadig interresseret i at få en hund der er vagtsom, men IKKE aggresiv. Jeg løber også meget ( og der må Shorty jo blive hjemme) så en boxer til at løbe med mig ville være dejligt. Jeg har altid haft store hunde før jeg fik shorty. Jeg er ikke interressseret i en hund med langt hår da pelspleje ikke lige er min kop the og så er jeg vild med deres udseende! ... og meeeget meeeeget mere som jeg ikke orker at skrive ned idag smiley

• #7   23. feb 2006 Jeg tror bestemt ikke at det er noget problem... En lille hund som sin, skal nok sige fra, især overfor en hvalp. Selvfølgelig kun hvis det er nødvendigt.....

• #8   23. feb 2006 Nej.. regnede også med at det nok mest var mig der "pylrede"... men kan det lade sig gøre at lade Shorty vide at han er nr. 1 efter os hvis den anden hund nu viser sig at ville dominere ham? Det kan jeg ikke rigtig se hvordan skulle ske, for ville shorty ikke bare falde ind i pladen som nr.2 og vil den evt. dominerende hund ikke dominere shorty mere hvis vi viser ham mere opmærksomhed? Skal lige siges at jeg aldrig har haft 2 hunde på samme tidspunkt før.

• #9   23. feb 2006 Dennis : Shorty har kun sagt fra 1 gang overfor en anden hund og det var overfor en amstaff hvalp som blev ved med at springe på ham og bide ham vildt hårdt i ører og nakke og efter 15 minutter måtte shorty jo gøre noget (det hjalp så ikke en skid og det endte med at shorty flygtede op i sofaen til mig).. ellers har han aldrig sagt fra ligemeget hvor hårde de andre hunde har været ved ham....

• #10   23. feb 2006 Sabina- jeg forstår du er bekrymret og det er ganske fornuftigt at tænke grundigt over tingene... Mange gange kommer tingene helt af sig selv og en boxer er en glad, dejlig hund....Abby overraskede os med Nilsson, måske vil Shorty overraske dig ;o))

• #11   23. feb 2006 Shorty vil dominere en hvalp under hele dens opvækst, og det vil sætte rangordenen.... Jeg har en amerikansk bulldog, der ligger under en puddel i rang..... Kun pga. af alders forskellen. Den amerikanske bulldog og boxeren ligner iøvrigt meget hinanden af sind, og er utrolig dejlige hunde begge racer.

• #12   23. feb 2006 Hej sabina.
    Jeg er ikke sikker på at Shorty vil have den samme følelse som du.......tror han er ganske tilfreds med at være indianer i stedet for høvding.....så længe som din possition som "overhøvding" ikke er i fare er hans tilværelse nok fin nok!

• #13   23. feb 2006 og en unghund har ingen position ;o))

• #14   23. feb 2006 Det er jo også "amstaff's". Jeg kan se du kender Line der har Amstaffen Anton? De er gode venner med os.... Og under opvæksten duede Anton (amstaff) heller ikke med min Matti (Ambull) De var ved at slå hinanden ihjel. Shorty kan sagtens klare det! Det er jeg sikker på!!

• #15   23. feb 2006 Om ikke andet, så vil at overgive sig, når boxeren bliver gammel nok, og så er der en ny leder. Så længe de ikke slås om pladsen, er det jo ikke et problem

• #16   23. feb 2006 Mette : nemlig... hellere tænkte alle tingene igennem før end hvis man pludselig står i en dårlig situation smiley

Dennis : okay.. jamen det håber jeg da ellers må jo vi se hvordan det går til den tid..

..men de første to ting der skal ske er at vi som sagt bytter lejligheden ud med noget større og så vil jeg gerne have at Shorty bliver lidt ældre og selv kommer ud af hvalpestadiet før en ny hvalp kommer i huset.

Tak for rådene allesammen.

• #17   23. feb 2006 hej vi kender nogle her fra silkeborg der snart skal have ægte boxer hvalpe... de er kanon flotte hvis det er noget kan jeg finde mere information til dig

• #18   23. feb 2006 per&pia : man siger vel aldrig nej til mere info *G*

• #21   24. feb 2006 Hej Sabina, jeg havde selv en Welsh Corgi Cardigan på 3 år, da jeg fik en lille boxer hvalp. Corgien var ret dominerende og boxeren ikke, så vi troede at det nok skulle gå. Men da boxeren blev 1½ år og corgien fysisk langt overlegen, ville den ikke underkaste sig mere. Corgien ville heller ikke give sig. Vi prøvede, som du nævner, at opmuntre den ældste, men lige lidt hjalp det. Det var ikke et konstant problem, men kun i visse situationer at boxeren ikke ville lade den lille bestemme. Det endet da også en dag med at boxeren bed corgien, så den måtte syes hos dylle. Nu bor corgien hos min mor og nyder livet som enehund.
    Hvis du vil have en hund nr. 2, vil mit råd være at vente til din lille hund er mindst 3 år. Så er han moden, både fysisk og mentalt, så har han bedre mulighed for at blive en god lederhund.

• #22   26. feb 2006 Hej Mit råd er vent til den du har nu er ihvertfald 2 år,vi købte hund nr 2 da vores nr 1 Ozzy var 8 måneder de var de bedste venner indtil for 2 måneder siden da de var 10 måneder og 1½ år gamle, kunne de ikke sammen mere, vi havde adfærdsbehander ude og hun sagde der ikke var helt nok imellem deres alder,vi prøvede alt men det blev bare være de kunne overhovedet ikke være i samme rum uden at komme op og slås, så for 14 dage siden tog vi den svære beslutning at går af men den ene.Og havde jeg vist jeg skulle af vente havde jeg helt sikkert gjort det, det er sku for hårdt at sig farvel.

Kommentér på:
Hvalp nr. 2...

Annonce