4.427 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Schæfer / Berner sennenhund bla. Schæfer / Berner sennenhund bla.

Er der nogen der har den blanding herinde ?
Vil gerne se billeder af denne blanding og høre ejers meninger og erfaringer smiley
Min kusine har kig på nogen hvalpe , hvor begge forældre er tjekket og røntgen uden anmærkninger . Så sundhed hos begge forældre er i top .

I ønskes alle en dejlig jul smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Schæfer / Berner sennenhund bla.
  • #1   13. dec 2009 Jeg ville aldrig turde købe en hvalp hvor der er berner sennen blandet i da der er så mange af dem der får kræft. Det er en dejlig race, men ville aldrig købe uden DKK stambog. Har lige haft en kollega der købte en dejlig hanhvalp og hun behøvede bestemt ikke stamtavle for "det er kun en familiehund". Den er lige blevet aflivet 1 år gammel p.g.a. kræft i benene.

• #2   13. dec 2009 uh,,jeg vidste ikke at de havde det problem også,,det er dog trist,,
    Jeg har kun hørt at de som regel er HD ramte,,har det så sin rigtighed ?
    Og ja det er en total skøn hund :o)

• #3   13. dec 2009 Jeg har haft besøg af flere hvalpekøbere der har haft berner sennen, men ikke tør købe igen fordi de har mistet dem alt for tidligt. Deres gennemsnitlige levealder har været nede på 6-8 år. Om de også har HD problemer ved jeg ikke.

• #4   13. dec 2009 De to familier jeg havde besøg af der mistede den ene deres som 2 årig og den anden familie som 4 årig.

• #5   13. dec 2009 Det er da helt vildt !! Utrolig kort levealder ,,øv,,det er da bare så synd både for familierne og hundene,,man må jo gå ud fra at de har været syge den sidste tid,,,

,,og det med HD'en er noget jeg har den meste info om fra nettet,, (og ved ikke om du kan huske hvor galt det kan gå ? Her tænker jeg på min forvirring omkring Landseer og Sort/hvid Newf,,hø hø ;o) Det var vist ikke så godt ,,,og jeg er stadig glad for din hjælp på det område :o)

• #6   13. dec 2009 Kennel Landseergården, Vibeke E

Moren der er berner sennen har dkk stamtavle og er udstillet og tjekket fuldstændigt og fejler intet , AD .0 HD. a

Far er schæfer med dkk og er også udstillet og gennem tjekket og fejler heller intet . AD.0 og HD . A

Så jeg vil bestemt mene begge forældre er sunde og raske .
    Dog var det en ups og ejer af tæve ønskede ikke abort , da begge forældre er sunde og har et super godt sind .

Mit spørgsmål gik heller ikke ud på råd og vejledning , men om erfaringer og mening samt billeder fra ejer, der har denne blanding i forvejen smiley

• #7   13. dec 2009 http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=67323

her er blandingen

det er en super hund, altid glad, og kanon dejlig...

• #8   13. dec 2009 du kan også sagtens spørge hende ang hunden, hun er venlig nok, og svare det hun kan... det er min søns bonus mor..

• #9   13. dec 2009 Steen A. J
    Det var da dejligt at høre at der er nogle der bliver lidt ældre :o) Var ved at blive helt bekymret på min venindes veje,,da hun har en berner-dreng på 1½ år nu,,skøn forøvrigt, med masser af krudt i røven :o)

Men nu du er her i tråden også,,må jeg så ikke lige høre dig om der er noget i det med HD'en ? Har jo hørt og læst på nettet at mange Bernere er plaget af det ? :o)

• #10   13. dec 2009 Rent sindsmæssigt kunne den blanding godt gå hen og bliver noget ustabil.

• #11   14. dec 2009 Kræst hos Berneren er ikke KUN et dansk problem for racen men VERDENS OMSPÆNDENE problem, der forskes i sær i USA og Frankrig omkring Berner Sennen og Kræft (MH - en bestemt kræft form som de i sær rammes af), og der foregår også forskning i det her hjemme.

Og alle liner har kræft i sig der er ikke nogen der går nogle liner forbi, - og da man ikke (endnu) kan teste for hvilke hunde der er bære osv. er det jo svært at avle sig ud af - de råd vi får fra forskere/dyrlæger er at der skal avles ud og evt. gå efter hunde hvor hundene i stamtavlen er blevet gamle.
    Man har i DK kunne føre kræften tilbage til 2 sweisiske hanhunde, der blev brugt rigtig meget og de har deres gener spredt ud over hele verden.

Racen har en gennemsnitlig levealder i DK på ca. 7 år - i andre erupæriske lande er den helt nede på 6 år.
    Ca. 40 - 50 % af racen dør af en eller anden form for kræft. (og dette gælder ikke kun lille Danmark)

HD, jo racen har da problemr med HD og AD lige som alle andre store racer - og der er noget vi har restriktioner på i avlen. - så helt klart det er noget man skal tjekke op på når man køber en Berner - tjek indeks oplysner og sikkershed tallet for forældre dyrene, og evt tjek op på status og hvor mange af familie medl. der er fotograferet.
    Det er da noget man ikke skal forklemme når man kigger på en Berner.

• #12   14. dec 2009 Erika B
    Mange tak for info :o)

• #13   14. dec 2009 Tanja H
    godmorgen
    Er der ikke både schæfer og berner i den din far og jane får her om en ugestid
    mvh Michael

• #14   14. dec 2009 -T & M Hysted -
    Godmorgen,,vær dog lige formel her fra morgenstunden :o)

Berner, golden, lab og,,, ??? øjeblik, tjekker lige :o)

• #15   14. dec 2009 ,,,og schæfer og Collie. det var vist det hele :o)

• #16   14. dec 2009 jeg taler da ALTID formel til min svigerinde GGG
    M

• #18   14. dec 2009 tsk tsk bette Michael,,,ha ha ha ha,,det bliver da en helt ny verden,,griner højt ;o)

• #19   14. dec 2009 Tanja H

jeg ved tine følger med fra kursuset. GGG

M

• #20   14. dec 2009 Pernille... imod ørekupering.... !

Tak for link ,, og svar på mit indlæg !! Rart med folk der forstår og svare på det man spørger om ...;)

• #21   14. dec 2009 så lidt.. nu ved jeg ikke til andre blanding her af, men kender den hund, og den er så super dejlig, altid glad.. dog er lige præcis denne hund en mega dårlig vagthund.. he he. men ellers er den super dejlig...
    og syntes også han ser dejlig ud...

• #22   14. dec 2009 ***Krumme og Cult Shaker nu med pokal**

Min mand`s søster har en bla. Schæfer / rottweiler på 9 år og den er nervefast , venlig , stabil , rolig , børneglad og har ALDRIG været nervøs eller vist aggresivitet ....

Kender også andre med schæfer bla. der ikke hverken er nervøse eller ustabile i sind .. men selvfølgelig er der nogen imellem , men det er der indenfor alle racer / blandinger ....

Har du erfaring med berner/schæfer bla ?

Endnu engang , ønsker KUN svar fra ejere eller tidl. ejere af denne blanding om hvad de synes om den mm ....

• #23   14. dec 2009 Pernille... imod ørekupering.... !

Han er da bare lækker haam du linkede til . Han fik da også lige en x-høj smiley

Har fået et par link i PB og de er godtnok dejlige , men meget forskellige i udseende ... Nogen ligner berner andre schæfer og nogen er korthåret og andre langhåret ... smiley
    Kan da virkelig godt følge min kusine i hendes valg , også på baggrund af at begge forældre er tjekket for alt .. HD, AD, Hjertescannet , Øjenlyste mm. + hvalpe blir vacc , chip , ormekur , sundheds attest + sælger giver 2 år garanti .. det kalder jeg en seriøs opdrætter ..... smiley

• #25   15. dec 2009 ***Krumme og Cult Shaker nu med pokal**

Jo det var det, står også i indlæg hvis du læser det igennem..

*Er der nogen der har den blanding herinde ?
    Vil gerne se billeder af denne blanding og høre ejers meninger og erfaringer smiley
    Min kusine har kig på nogen hvalpe , hvor begge forældre er tjekket og røntgen uden anmærkninger . Så sundhed hos begge forældre er i top .

I ønskes alle en dejlig jul smiley *

Og til det med AD/HD er der jo heller ingen garanti hos hunde der er ægte .

Kommentér på:
Schæfer / Berner sennenhund bla.

Annonce