4.427 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
23 Svar
Schæfer / Berner sennenhund bla. Schæfer / Berner sennenhund bla.
Er der nogen der har den blanding herinde ?
Vil gerne se billeder af denne blanding og høre ejers meninger og erfaringer
Min kusine har kig på nogen hvalpe , hvor begge forældre er tjekket og røntgen uden anmærkninger . Så sundhed hos begge forældre er i top .
I ønskes alle en dejlig jul
0 synes godt om
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.034
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.883
Jeg har kun hørt at de som regel er HD ramte,,har det så sin rigtighed ?
Og ja det er en total skøn hund :o)
maj 2006
maj 2006
jan 2008
,,og det med HD'en er noget jeg har den meste info om fra nettet,, (og ved ikke om du kan huske hvor galt det kan gå ? Her tænker jeg på min forvirring omkring Landseer og Sort/hvid Newf,,hø hø ;o) Det var vist ikke så godt ,,,og jeg er stadig glad for din hjælp på det område :o)
aug 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 175 Svar: 1.763
Moren der er berner sennen har dkk stamtavle og er udstillet og tjekket fuldstændigt og fejler intet , AD .0 HD. a
Far er schæfer med dkk og er også udstillet og gennem tjekket og fejler heller intet . AD.0 og HD . A
Så jeg vil bestemt mene begge forældre er sunde og raske .
Dog var det en ups og ejer af tæve ønskede ikke abort , da begge forældre er sunde og har et super godt sind .
Mit spørgsmål gik heller ikke ud på råd og vejledning , men om erfaringer og mening samt billeder fra ejer, der har denne blanding i forvejen
maj 2005
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 267 Svar: 1.919
her er blandingen
det er en super hund, altid glad, og kanon dejlig...
maj 2005
jan 2008
Det var da dejligt at høre at der er nogle der bliver lidt ældre :o) Var ved at blive helt bekymret på min venindes veje,,da hun har en berner-dreng på 1½ år nu,,skøn forøvrigt, med masser af krudt i røven :o)
Men nu du er her i tråden også,,må jeg så ikke lige høre dig om der er noget i det med HD'en ? Har jo hørt og læst på nettet at mange Bernere er plaget af det ? :o)
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.124
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 705
Og alle liner har kræft i sig der er ikke nogen der går nogle liner forbi, - og da man ikke (endnu) kan teste for hvilke hunde der er bære osv. er det jo svært at avle sig ud af - de råd vi får fra forskere/dyrlæger er at der skal avles ud og evt. gå efter hunde hvor hundene i stamtavlen er blevet gamle.
Man har i DK kunne føre kræften tilbage til 2 sweisiske hanhunde, der blev brugt rigtig meget og de har deres gener spredt ud over hele verden.
Racen har en gennemsnitlig levealder i DK på ca. 7 år - i andre erupæriske lande er den helt nede på 6 år.
Ca. 40 - 50 % af racen dør af en eller anden form for kræft. (og dette gælder ikke kun lille Danmark)
HD, jo racen har da problemr med HD og AD lige som alle andre store racer - og der er noget vi har restriktioner på i avlen. - så helt klart det er noget man skal tjekke op på når man køber en Berner - tjek indeks oplysner og sikkershed tallet for forældre dyrene, og evt tjek op på status og hvor mange af familie medl. der er fotograferet.
Det er da noget man ikke skal forklemme når man kigger på en Berner.
jan 2008
Mange tak for info :o)
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
godmorgen
Er der ikke både schæfer og berner i den din far og jane får her om en ugestid
mvh Michael
jan 2008
Godmorgen,,vær dog lige formel her fra morgenstunden :o)
Berner, golden, lab og,,, ??? øjeblik, tjekker lige :o)
jan 2008
apr 2007
M
jan 2008
apr 2007
jeg ved tine følger med fra kursuset. GGG
M
aug 2008
Tak for link ,, og svar på mit indlæg !! Rart med folk der forstår og svare på det man spørger om ...;)
maj 2005
og syntes også han ser dejlig ud...
aug 2008
Min mand`s søster har en bla. Schæfer / rottweiler på 9 år og den er nervefast , venlig , stabil , rolig , børneglad og har ALDRIG været nervøs eller vist aggresivitet ....
Kender også andre med schæfer bla. der ikke hverken er nervøse eller ustabile i sind .. men selvfølgelig er der nogen imellem , men det er der indenfor alle racer / blandinger ....
Har du erfaring med berner/schæfer bla ?
Endnu engang , ønsker KUN svar fra ejere eller tidl. ejere af denne blanding om hvad de synes om den mm ....
aug 2008
Han er da bare lækker haam du linkede til . Han fik da også lige en x-høj
Har fået et par link i PB og de er godtnok dejlige , men meget forskellige i udseende ... Nogen ligner berner andre schæfer og nogen er korthåret og andre langhåret ...
Kan da virkelig godt følge min kusine i hendes valg , også på baggrund af at begge forældre er tjekket for alt .. HD, AD, Hjertescannet , Øjenlyste mm. + hvalpe blir vacc , chip , ormekur , sundheds attest + sælger giver 2 år garanti .. det kalder jeg en seriøs opdrætter .....
aug 2008
Jo det var det, står også i indlæg hvis du læser det igennem..
*Er der nogen der har den blanding herinde ?
Vil gerne se billeder af denne blanding og høre ejers meninger og erfaringer
Min kusine har kig på nogen hvalpe , hvor begge forældre er tjekket og røntgen uden anmærkninger . Så sundhed hos begge forældre er i top .
I ønskes alle en dejlig jul
Og til det med AD/HD er der jo heller ingen garanti hos hunde der er ægte .
Schæfer / Berner sennenhund bla.