556 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

GYS GYS

Puha på fredag skal prinsesse Isis under kniven. Vi har besluttet at få hende sereliseret, da jeg er bange for at Anubis- der ganske vis er kastreret, men stadig synes Isis er for lækker under hendes løbetider- vil gøre skade på Igor næste gang Isis skulle komme i løb.
Selvom det er min egen mand der skal stå for operationen og selvom jeg kender forløbet og er der til hun falder i søvn ( ja, pyldermor er man da ), får jeg alligevel helt ondt i maven ved tanken.
Dagene efter operationen bliver jo heller ikke for morsomme. Lille Igor vil jo helst putte sammen med Isis hele tiden ( når han altså ikke putter under et tæppe på skødet af mig ). Forhåbenlig fatter han hendes signaler dagene efter operationen og lader hende være i fred.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GYS
  • #1   14. sep 2010 Nope- kunne jeg ikke drømme om. Når man fjerner det hele, slår man to fluer med et smæk. De bliver sterile og kan ikke længre få livmorsbetændelse ( det kan de nemlig stadig når man gør det laptokopisk ). Desuden bruges den metode ikke på Kbh´s Dyrehospital.

• #2   14. sep 2010 Det skal nok gå godt :o) Men vil blankt indrømme at jeg også var skide nervøs da min tøser skulle igennem den tur, og jeg var også hos dem begge indtil de faldt i søvn,,hi hi,,velkommen i klubben som hønemor ;o)
    Mine var begge blødere, viste det sig, så det var en meget svær operation, men de er heldigvis kommet sig rigtig godt efter forløbet :o)
    Vi har en teori om at det var fordi de begge fik glucosamin, da det er blodfortyndende ?

Så pøj pøj med det :o)

• #3   14. sep 2010 Kan man på nuværende tidspunkt konkludere, at risikoen for livmoderbetændelse kun er teoretisk ved laptoskopisk sterilisation?
    Jeg tænker, er det ikke så forholdsvis nyt og så forholdsvis beskedent afprøvet, at man kan være sikker på den konklusion?

Lea, held og lykke til dig - Isis kommer til at klare den med bravour, men du bliver da helt sikkert bliver noget nær et nervevrag... *GG*

• #4   14. sep 2010 Hvad fik I mig dog til at skrive *GG*

Det hedder sgu da laparoskopisk *GG*

• #5   14. sep 2010 Min mand har da allerede opereret livmoderen ud på flere tæver der er blevet sereliseret laparokopisk- så ren teori er det nu ikke.
    Har før haft en tæve der blev sereliseret og hun mistede bestemt ikke sit humør-tværtimod.

• #6   14. sep 2010 Mine er også stadig i fuld hopla :o) Synes endda at Uba's humør er væsentligt forbedret efter sterilisationen . Hun smiler meget mere og får oftere hendes hvalpeflip, og hun er lige blevet 5 år :o)

• #7   14. sep 2010 Jana blev steriliseret i foråret i forbindelse med en livmoderbetændelse. Hun har sandelig ikke midstet sit gode humør - hun fik det igen smiley
    Og her i sommers smed hun pelsen lige som hun plejer og har ikke fået grim eller kedelig pels af den grund.
    Hun tabte sig lidt i forbindelse med sygdommen (og så vejer en livmoder jo også sit).
    Der gik et par dage, så var hun klar på lidt af hvert igen. Og samme aften hun var oppereret, var hun med en lille tur ned af vejen. Hun var mere hæmmet af den dragt hun fik på for at holde hende fra såret, end af selve såret, opperation og narkose i sig selv...
    Men alt i alt, en beslutning vi var/er enormt glade for!

• #8   14. sep 2010 ja jeg er også stor fan af sterrilisation. Da nova blev sterrliseret var det rent held. De fjernede nemlig også det hele og hendes livmoder var 10 gange normalt størrelse havde kræft metastaser i , også sprang den da de pillede den ud. Var den sprunget i hende var hun død indenfor et kvarter.

• #9   14. sep 2010 Jeg tror også jeg bliver glad for at få Isispigen sereliseret. Hun veksler meget i sit humør. For det meste er hun glad ( især når vi træner og herhjemme) men hun er meget hys- både hjemme og på tur. Så håber at der bliver lagt lidt låg på det.

• #10   14. sep 2010 Lea: det hjalp ihvertfald RIGTIG meget på Novas humør. Hun er gået fra at tendere decideret adfærdsvanskelig i forhold til andre hunde, til at være en omgængelig dame med gode sociale evner.Hun kan stadig finde på at råbe røv af andre hunde, men der står ikke "DØ SVIN!!!" i øjnene på hende mere det er mere sådan en "Hej hej med dig "gøen..hvis du forstår.Hun er endda nået så langt som til at slutte fred med sin arvefjende som min veninde ejer så de kan gå løs i min venindes hus og på tur uden problemer.

• #11   14. sep 2010 Fantastisk, Sarah. Det ville være rart om hun kunne gå forbi en anden hund, uden at hun farer frem. Sjovt nok er der aldrig problemer når vi træner sammen med andre hunde, det er kun når hun går i line på gåturene at hun er hys.

• #12   14. sep 2010 Glæden og fjanteriet har da bestemt heller ik forladt tessa efter hun fik underlivet fjernet. Hun er ik så nervøs mere som inden, men er stadig samme fjollehoved, selv 15måneder efter indgrebet. Når det skal gøres, kan det jo lige så godt gøres ordentlig og Tessa var træt den dag det blev gjort men derefter var hun sig selv og ville gerne lege, men den gik jo ik.. jeg gik ture med hende og så måtte hun søge efter sin mad, istedet for at få den serveret i skålen.

• #13   14. sep 2010 Lea det var nøjagtigt det samme med Nova. Hun kunne arbejde op af andre hunde uden problemer HELT tæt, men på tur nej! Men nova er også halvt grå schæfer halvt dober? Så måske det er noget der ligger latent i de grå tæver der er lidt fremme i skoene? I dont know. Hos mig hjalp det ihvertfald kombineret med træning træning træning. skal lige siges at Nova på nuværende tidspunkt bor sammen med 2 tæver, før oprationen var tæver noget vi forsøgte at undgå undtagen hendes pleje mor som jeg også havde. Og lige nu hopper hun rundt i haven og leger med Funky som 2 små hvalpe. Nova er fra 2000.:-) For mig har det været det bedste.

Kommentér på:
GYS

Annonce