872 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

2 hunde af meget forskellig racer.... 2 hunde af meget forskellig racer....

Hej Hg

Er der nogle f jer der har erfaring med at have to hunde sammen af meget forskellige racer??
Som oftest synes jeg at folk enten har to af samme race, eller også er de af lignende racer...

Jeg søger erfaringer da vi har to hunde, en husky på 13 mdr og en miniature bull terrier på 15 uger.. Begge tæver..

Hvordan sørger I for at opfylde begge hundes behov? Og hvorfor har I valgt to helt forskellige hunde?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • VVS hjælp 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 hunde af meget forskellig racer....
  • #1   3. nov 2010 Vi har en schæfer og en blanding af noget terrier og lab tror jeg du kan se ham i min profil. Vi giver begge hundene samme motion og stimuli da den bette bare følger hvad vi laver og kan være både aktiv og doven han er bare hvor vi er så derfor er det ikke et problem for os at give schæferen det han har brug for. Ellers kan man jo bare vænne hundene til at være fra hinanden en gang imellem så man kan stimulere dem hver for sig på hver sit niveau

• #2   3. nov 2010 jeg har 2 amstaffér og en chihuahua og de fungere fint sammen.

• #3   3. nov 2010 Jeg har en amstaff og en chinese crested. Der er ingen problemer i at have de 2 sammen.

CC'en skal aktiveres noget mere end amstaffen (nok fordi hun er så gammel efterhånden:-P), men det er mest træning og hundeleg der udelukkende er for den bette.
    På gåturerne har jeg dem begge med.

• #4   3. nov 2010 Jeg har Weimaranere, Schæfere og Pomeranians.
    Almindelig lydighedstræning er ens for alle, motionsbehov er der heller ikke den store forskel på, men derudover er der individuel racespecifik træning og organiseret leg, idet jagthundene ikke får lov at lege med de små, men det kan både gamle og unge Schæfer sagtens. Schæferne er hanhunde og resten er tæver.

• #5   3. nov 2010 jeg har 2 1/2 amstaf ( den ene er en blanding) og har lige fået en pharaoh hjem

indtil videre fungerer det helt fint (pharaohen er kun 12 uger)
    og det regner jeg da bestemtogså med fortsætter

grundet til den helt nye race er at hundeloven forhindre mig i at kunne udstille og træne mine hunde og jeg var derfor tvunget til en ny race
    (jeg havde nu alligevel fået den race engang, men nu blev det så noget før end forventede da jeg ikke ville gå i stå med at især udstile)

• #6   3. nov 2010 Jeg har en Labrador, en Papillon og nu også en Dansk/svensk gårdhund.
    De går fint sammen. Nu er den sidst ankomne jo kun en lille hvald. Men de 2 ældste går jeg med samtidig og de får lige meget motion og træning - det fungerer godt. Og regner med at DSG'en kommer med i slænget. Pt. kommer han kun med på et par af de små ture dagligt, da han jo er så lille endnu.
    De er alle 3 hanner, de to ældste kastrater, og det bliver den 3. også med tiden.

• #7   3. nov 2010 Jeg har en cavalier og en mynde bla og det fungere fint, nogen gange ville det da være nemmere hvis de var af samme str, men de elsker hinanden, Cavalieren er gået på pension fordi han er i kronisk hjertesvigt og får derfor ikke så lange ture mere og bliver heller ikke trænet andet end lidt hygge her hjemme, min tæve bliver tilgængæld trænet 1-1½ hver torsdag og 1 time her hjemme dagligt, samt får masser af lange ture i skoven, de har hver deres behov og dem sørger jeg for bliver dækket... Når jeg eks er til træning med min tæve så kommer cavalieren hjem og hygger hos min mor, så sker der noget for dem begge, men uden at belaste den lille -)

• #8   3. nov 2010 Herhjemme har vi lidt problemmer grundet deres forskellige måder at lege på - deres voldsomme leg eskalere nogle gange og bliver alvorligt... Vi har derfor efter råd fra DKK's konsulent valgt at stoppe deres vilde lege ved at aflede dem - der er fx ingen problemer hvis de leger trækkelege med en bamse eller ligger og hygger med hvert deres ben...
    Men det er sgu lidt svært at få en hvalp og en unghund, begge med krudt i r****, til at forstå at de vilde lege er forbudt...

De lærer det forhåbentlig med tiden :O)

• #9   3. nov 2010 tja jeg har en berner sennen en pomeranie og en golden retriever

min berner sennen synes selv hun er så lille at hun skal sidde på skødet ligesom pomeranien gør.

Med hensyn til behov har de rimelig de samme behov den lille er dog ikke altid med når vi går meget lange ture og tager en rally tur som jeg kalder det i hundeskoven(der er en masse små stier med masser af bakker som vi lige løber/går hurtigt igennem. efter en halv time er de trætte og klar til at komme hjem :):)

• #10   3. nov 2010 Mine 2 er ret forskellige, men alligevel med mange ligheder. Da jeg overvejede hund nr 2, var det vigtigt for mig at den self passede til de behov jeg havde, men osse var en som Reiki kunne få glæde af -altså en der leger lidt på samme måde osv, da Reiki absolut ikke er til brydelege og den slags.

Behovet for fysisk aktivitet er nogenlunde ens for dem begge. Mentalt er Gaia mere krævende.
    Det klares let ved at de jo alligevel har en alene-tur (næsten) hver dag, og den bruges så på det som de hver især har mest behov for. For Reiki er det ofte en cykeltur, lidt leg, tricks og fysiske udfordringer. For Gaia er det lydighed, spor o.l.

De er MEGET forskellige at arbejde med -Reiki er glad for træning og den slags, men er selvstændig og egenrådig, og han kræver altså noget tilgengæld for sin indsats.
    Gaia er meget "morsyg" og vil gøre meget for at tilfredsstille mig. hun stresser nemt, og der skal arbejdes en del med roen.
    Så man får øvet sig i at omstille sig, alt efter hvilken hund man har fat i.

De er på mange måder meget forskellige: men da jeg besøgte Gaia første gang, var et af kriterierne netop at hende og Reiki trods alt skulle kunne fungere sammen.
    At de kræver noget forskelligt i dagligdagen synes jeg på ingen måde er et problem.

• #12   3. nov 2010 Mine er godt nok samme størrelse, men meget forskellige.
    Lilly er terrier af sind, hun er skarp og stædig - og en dominerende hund. Silas er det modsatte - fimset, til tider bange og langt fra dominerende.
    De passer utroligt godt sammen, fordi der ikke er nogle kampe imellem dem. Silas acceptere at Lilly bestemmer og tror det gør ham tryg at vide at han har hende.

• #13   3. nov 2010 ingen problem. jeg har haft berner, rottwieler/labrador , jackrussel og en lab/bordercolllie sammen på en gang

• #14   3. nov 2010 Vi har ført en Hvid schæfer og en lille selskabshund sammen. To meget forskellige hunde i både sind og størrelse.
    Det er ok, de acceptere hinandens forskelligehder, men de har ikke synderligt noget ud af hinanden... Der til er de for forskellige...
    Vi var i starten lidt over schæferen, da hun er/var meget ung og ikke helt moden til at forstå et nej var et nej fra Mynte... Det er heldigvis kommet med tiden smiley

• #15   3. nov 2010 Vi har også to meget forskellige hunde. En dogo canario på næsten 60 kg og en lille papillon på 3,5 kg. De har ikke noget ud af hinanden mht at lege... Hun gider ikke lege og det fatter han. Men når vi kommer hjem ligger de i samme kurv og putter og det er ren gensynsglæde med masser af slikken og logrende haler, hvis jeg har haft den bette med mig en enkelt dag. Så det kan da sagtens gå med to meget forskellige racer... Tror bare at man skal passe på med at behandle dem ens, de har jo forskellige behov og lærer/leger på forskellige måder

Kommentér på:
2 hunde af meget forskellig racer....

Annonce