872 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar

8. apr 2006 Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.955
2 hunde af meget forskellig racer.... 2 hunde af meget forskellig racer....
Hej Hg
Er der nogle f jer der har erfaring med at have to hunde sammen af meget forskellige racer??
Som oftest synes jeg at folk enten har to af samme race, eller også er de af lignende racer...
Jeg søger erfaringer da vi har to hunde, en husky på 13 mdr og en miniature bull terrier på 15 uger.. Begge tæver..
Hvordan sørger I for at opfylde begge hundes behov? Og hvorfor har I valgt to helt forskellige hunde?
0 synes godt om
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.202
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.534
CC'en skal aktiveres noget mere end amstaffen (nok fordi hun er så gammel efterhånden:-P), men det er mest træning og hundeleg der udelukkende er for den bette.
På gåturerne har jeg dem begge med.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.826
Almindelig lydighedstræning er ens for alle, motionsbehov er der heller ikke den store forskel på, men derudover er der individuel racespecifik træning og organiseret leg, idet jagthundene ikke får lov at lege med de små, men det kan både gamle og unge Schæfer sagtens. Schæferne er hanhunde og resten er tæver.
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 1.358
indtil videre fungerer det helt fint (pharaohen er kun 12 uger)
og det regner jeg da bestemtogså med fortsætter
grundet til den helt nye race er at hundeloven forhindre mig i at kunne udstille og træne mine hunde og jeg var derfor tvunget til en ny race
(jeg havde nu alligevel fået den race engang, men nu blev det så noget før end forventede da jeg ikke ville gå i stå med at især udstile)
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 312 Hunde: 9 Emner: 2 Svar: 2.775
De går fint sammen. Nu er den sidst ankomne jo kun en lille hvald. Men de 2 ældste går jeg med samtidig og de får lige meget motion og træning - det fungerer godt. Og regner med at DSG'en kommer med i slænget. Pt. kommer han kun med på et par af de små ture dagligt, da han jo er så lille endnu.
De er alle 3 hanner, de to ældste kastrater, og det bliver den 3. også med tiden.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.955
Men det er sgu lidt svært at få en hvalp og en unghund, begge med krudt i r****, til at forstå at de vilde lege er forbudt...
De lærer det forhåbentlig med tiden :O)
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 888
min berner sennen synes selv hun er så lille at hun skal sidde på skødet ligesom pomeranien gør.
Med hensyn til behov har de rimelig de samme behov den lille er dog ikke altid med når vi går meget lange ture og tager en rally tur som jeg kalder det i hundeskoven(der er en masse små stier med masser af bakker som vi lige løber/går hurtigt igennem. efter en halv time er de trætte og klar til at komme hjem :):)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.954
Behovet for fysisk aktivitet er nogenlunde ens for dem begge. Mentalt er Gaia mere krævende.
Det klares let ved at de jo alligevel har en alene-tur (næsten) hver dag, og den bruges så på det som de hver især har mest behov for. For Reiki er det ofte en cykeltur, lidt leg, tricks og fysiske udfordringer. For Gaia er det lydighed, spor o.l.
De er MEGET forskellige at arbejde med -Reiki er glad for træning og den slags, men er selvstændig og egenrådig, og han kræver altså noget tilgengæld for sin indsats.
Gaia er meget "morsyg" og vil gøre meget for at tilfredsstille mig. hun stresser nemt, og der skal arbejdes en del med roen.
Så man får øvet sig i at omstille sig, alt efter hvilken hund man har fat i.
De er på mange måder meget forskellige: men da jeg besøgte Gaia første gang, var et af kriterierne netop at hende og Reiki trods alt skulle kunne fungere sammen.
At de kræver noget forskelligt i dagligdagen synes jeg på ingen måde er et problem.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777
Lilly er terrier af sind, hun er skarp og stædig - og en dominerende hund. Silas er det modsatte - fimset, til tider bange og langt fra dominerende.
De passer utroligt godt sammen, fordi der ikke er nogle kampe imellem dem. Silas acceptere at Lilly bestemmer og tror det gør ham tryg at vide at han har hende.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 882
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
Det er ok, de acceptere hinandens forskelligehder, men de har ikke synderligt noget ud af hinanden... Der til er de for forskellige...
Vi var i starten lidt over schæferen, da hun er/var meget ung og ikke helt moden til at forstå et nej var et nej fra Mynte... Det er heldigvis kommet med tiden
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 37 Svar: 357
2 hunde af meget forskellig racer....