5.787 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

For at undgå dehydrering... For at undgå dehydrering...

... Kan man så give hunden det vand, som man har kogt kylling i?

Jeg har haft lavet flere tråde herinde om Vegas sygdomsforløb de seneste dage, så det vil jeg ikke remse op igen. Jeg vil bare høre, om det kan få hende til at drikke mere, hvis vandet smager af kylling?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For at undgå dehydrering...
  • #1   11. apr 2011 der er måske for meget salt i, tror jeg.

• #2   11. apr 2011 Prøv. Der kan ikke ske noget ved det i hvert fald.

• #3   11. apr 2011 Så længe det er mindre salt end havvand (ca 35g eller to spiseskeer pr liter), så går det nok, men ellers er der sundhedsrisici ved det i form af dehydrering.

Men så meget salt er der vel hellere ikke nogen der koger deres kylling i.

• #4   11. apr 2011 Doggymom: Fra kyllingen eller? Jeg har nemlig ikke krydret det selv..

A&D: Ja, jeg kan jo prøve nu her om lidt smiley Hvis hun ikke vil ha det, er det jo bare det smiley Og hvis hun vil, kan jeg give lidt i løbet af dagen..

• #5   11. apr 2011 Hvis det er fordi hunden ikke får nok væske har du så prøvet at give den lidt væske i maden? Hvis Balto får ris eller kød eller lign så putter jeg altid lidt vand ved, evt det bouillonvand som jeg har kogt risene i.
    Mht vandskålen kunne du måske prøve udover at putte kyllingvand i, så evt noget tunvand fra dåsetun?

• #6   11. apr 2011 Maria: Hun har været syg med noget mavehalløj, har fået en allergisk reaktion og har været indlagt pga dehydrering - så det er for at undgå endnu en dehydrering, at jeg ville snyde lidt mere vand i hende smiley

Jeg har været så 'dum' at koge risene i alm vand, hvilket jeg godt kan se på hendes madskål var dumt smiley Det er nemlig kun ris der ligger tilbage smiley Men ja, jeg kan prøve med lidt kyllingevand udover eller tunvand.

Tak for hjælpen smiley

• #7   11. apr 2011 Hehe ja jeg lavede samme nr med Balto og ris... Så sagde min mor en dag hun havde passet ham at hun havde kogt risene i bouillon og han åd det hele.. Og det har jeg så gjort fremover og han spiser dem op hver gang hehe.. Og hvis man så hælder lidt af vandet ned i maden så smager det nok endnu bedre smiley
    Og hvis han mod forventning en dag ikke lige vil spise dem, så blander jeg lidt leverpostej eller tun i og smatter det godt ud og får det mixet godt og vupti så ryger det ned i en fart smiley

Jeg puttede også ekstra vand i kattens vådfoder for at få hende til at drikke mere da hun havde urinvejsproblemer... Så min erfaring siger at det er en god måde at få mere væske i dem på smiley

Held og lykke med hende...

• #8   11. apr 2011 Jeg havde en hvalp, som fik Parvo-virus ! Dyrlægen anbefalede at jeg skulle give ham cola, uden brus, da det virker som et boost og hunden føler naturlig tørst..
    han fik det i en 10 ml engangs sprøjte 2 gange dagligt !
    Samtidig forhindre det at hunden dehydrerer da sammensætningen af salt/sukker, næsten er den samme som der gives i drop, hmm tror han kaldte det elektrolytter?!

• #9   11. apr 2011 Cola?
    Det kan da ikke være sundt... der er jo koffein og sådan noget i...?!?!
    Skal ikke gøre mig klog på det, dyrlægen må jo vide hvad han taler om, men lyder godt nok underligt....

• #10   11. apr 2011 Hvad med bare at røre bouillon ud i vandet?

• #12   11. apr 2011 Christina: Det har jeg også overvejet, men hvis nu jeg kunne genbruge vandet fra kyllingen er det jo smart smiley

Hun sluprer det i hvert fald i sig, så jeg har fortyndet det lidt, så der er til et par dage smiley Og risene ryger også lettere ned, når de er vædet med kyllingesaft smiley

Dejligt, at hun endelig ser ud til at ha det godt igen (:

• #13   11. apr 2011 det var godt smiley

• #15   12. apr 2011 Jeg synes ikke det burde være nødvendigt at bruge bouillon, og slet ikke til en syg hund, man ved jo ikke om det bliver værre af det. Når Enzo har haft tynd mave har vi brugt vandet fra den kogte kylling til at lave foderrisene eller koge de alm. ris i og det er bare et hit. Nogle gange er jeg i tvivl om han hellere vil have det i stedet for hans eget foder (som han eeeeelsker)

Men det var godt at det virkede smiley

• #16   12. apr 2011 A&D:
    Og hvis hunden ikke vil spise risene uden der er smag i og man ikke lige tilfældigvis står og koger kylling???
    Lidt underlig kommentar, når nu vi rent faktisk snakker om at hundene ikke gider spise risene uden smag... :-S

• #17   12. apr 2011 Åhh nej dog, føler du dig angrebet smiley

Nu handlede det jo om kyllingevand smiley
    Men så kunne man evt. bruge tun, hakket tomat fra dåse, makrel i tomat, fiskeolie osv.

• #18   12. apr 2011 Næ på ingen måde.. Synes bare det er en fuldstændig irrelevant kommentar... Og din seneste kommentar er jo ligeså latterlig....

Ja det handler om kyllingevand og så er der nogle der siger at hvis hun har problemer med at få hunden til at spise op kan hun give det smag vha bouillon og så siger du at det ikke er nødvendigt.. Nej for det er da bedre at hunden hverken får mad eller vand fremfor at putte lidt smag i det.. det kan jeg jo godt se...

• #19   12. apr 2011 Tråden handler om, om man kunne prøve at få hunden til at drikke kyllingevandet. Og jeg synes der er rigtig mange ting man kunne prøve frem for at smide noget bouillon i hunden.

• #20   12. apr 2011 Det handlede om at få hunden til generelt at drikke mere vand... Og det kunne man gøre ved at tilsætte noget smag i vandet.. Eller evt ved at putte vand i maden, og så kom snakken ind på at hunden heller ikke vil spise maden op og det kunne skyldes at det ikke smager af noget godt og derfor kunne man tilsætte kyllingvand eller bouillon vand i maden...

Derfor mener jeg ikke at din kommentar er helt så relevant, da det jo netop handler om at hunden ikke vil drikke/spise evt pga manglende smag...

Du har ret i der er masser af måder at tilsætte smag på, men at sige at bouillon er en dårlig ide kan jeg ikke helt forstå.. Kan ikke se hvorfor det skulle være dårligere end kyllingvand, tunvand m.m.....???

(og nej det er ikke et angreb eller en Jeg-har-mere-ret-end-dig diskussion, jeg vil bare gerne høre hvorfor bouillon skulle være dårligere end kylling, tun og andet, da jeg ikke selv lige kan se pointen)

• #21   12. apr 2011 Jeg ville ikke engang give min raske hund bouillon da jeg ikke kan vide hvad der gemmer sig i det, så derfor ville jeg aldrig give det til min syge hund.
    Noget af det indeholder sikkert også en del salt.

• #22   12. apr 2011 Jeg kan virkelig ikke se at en halv dl bouillonvand kan gøre den store skade altså...

Men da du ikke helt præcist kan forklare hvorfor det skulle være så galt så har jeg jo ikke rigtig noget at forholde mig til...
    Min hund fungerer ganske udemærket på det når han får det, så jeg har ingen problemer med at give det råd til adnre der ahr problemer med at få deres hund til at spise...

• #23   12. apr 2011 Jeg har da heller aldrig sagt at det gør skade. Lad være med at læse ting jeg ikke skriver.

• #25   12. apr 2011 "Jeg synes ikke det burde være nødvendigt at bruge bouillon, og slet ikke til en syg hund, man ved jo ikke om det bliver værre af det."

"Jeg ville ikke engang give min raske hund bouillon da jeg ikke kan vide hvad der gemmer sig i det."

Er det ikke inddirekte at sige at det gør skade???

Men nok om det, jeg smutter ud af tråden, jeg har givet mit råd og min erfaring videre og så er det jo op til den enkelte hvad man vil prøve....

God dag til jer alle....

• #26   12. apr 2011 Så stiller du et spørgsmål og stikker af !

Nej jeg siger ikke indirekte at det gør skade for det aner jeg ikke noget om. Jeg siger derimod DIREKTE at jeg ikke ved hvad det indeholder !

• #27   12. apr 2011 Ulla: Det er kun her de næste par dage for at få hende til at drikke mere imens hun er på skånekost. Det er ikke en hverdagsting, de skal have smiley Jeg tror egentlig også hun drikker fint med vand nu, jeg er bare så bange for at hun nu bliver dehydreret igen smiley

Den mindste får også lidt skånekost og kyllingevand i maden, mere fordi det ser ud til at smage meget bedre end deres normale foder smiley Og så er det skisme svært at få den ene til at spise kedeligt foder, når den anden får lækkert skånekost smiley

Kommentér på:
For at undgå dehydrering...

Annonce