337 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hunderacer. Hunderacer.

Der findes så mange dejlige hunderacer, både store og små, tykke og tynde. Hvad fik jer til at vælge netop den race I har. Jeg valgte min pga. størrelsen,og det at den var børnevenlig samt at den på trods af størrelse faktigst
er en glimrende vagthund. At det så også er en hund som altid er glad og legesyg er jo så kun et ekstra pluds. Men disse kvaliteter er der jo et hav af hunde som har ifølge diverse hundebøger, så hvad fik jer til at vælge netop jeres hunderace? Er blot nysgerrig!!!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunderacer.
  • #1   31. maj 2006 Hvad er en nuukhund?

• #2   31. maj 2006 Okey. Den findes hovesagelig så på Grønland????

• #3   31. maj 2006 Har nemlig aldrig hørt om den før.

• #4   31. maj 2006 Må jeg spørge? Kalak er det også en grønlandsk slædehund? Jeg tænker på om det er den race vi ser i tv?????

• #5   31. maj 2006 Okey

• #6   31. maj 2006 Mange gange tillykke til Kalak.

• #7   31. maj 2006 Valgte ik Toffee.. Hun valgte vidst mig.,.. min exsvigerforældre havde fået til opgave at finde en God Familie Til Toffee da hendes tidligere Ejere Ikke kunne have hende mer .. på grund af flytning... Og .. tjaa. Da jeg så hende var jeg solgt til stanglakrids..... Sååå Størrelse, Problemer og dårlige vaner Fulgte sq lidt med. meeeen .. gør det glædeligt igen hvis der kommer en GD uden hjem forbi.. har nydt de lækre timer med hende.. såååå kan jo ikke ligefrem sige at hun blev valgt... men Tror nu nok hun charmede sig ind hos mig ..

• #8   31. maj 2006 Ja Stefan, hvis menneske kan vælge hund, hvorfor skulle hund så ikke kunne vælge menneske. Det er da bare dejligt at hun valgte netop dig, og at du så blev glad for hende. Ja ud fra billederne oser hun da af charme, dejlig hund.

• #9   31. maj 2006 hmm..jeg skulle egentlig se på en beagel da jeg fik doffen. for det var det eieren sa han var:)
    Men selv om han ikke er ren er jeg ikke i tvivl om at jeg sikkert kommer til at ha en beagel eller en dreverblanding senere også

• #10   31. maj 2006 Doffen ligner nu også en beagel af udseende. Jeg har en lidt sjov historie. Min fætter har lige købt hund, fik jeg at vide af min mormor. Det var noget med b sagde hun(hun husker ikke så godt). Hun blev ved det var en Bill-hund. Jeg kunne ikke komme på hvilken race det kunne være så jeg tog en af mine hundebøger med. Vi bladrede løs i bogen og pludselig siger hun " der, det er den Bill-hund han har købt". Okey, det var en beagel, som han havde navngivet Bill. Jeg overvejede at rette racenavnet til Bill i stedet for beagel, så gamle mormor også kunne følge med.

• #11   31. maj 2006 Vi skulle bruge en super familie/børne hund, da vi havde 3 børn på det tidspunkt, de er nu blevet til 5. Den skulle være korthåret og vagtsom når jeg havde brug for det. Så vi travede alle hundebøger igennem og besøgte udstillinger, uden at skele til hvilke hunde vi syndes så søde ud - det var ikke udseende der var vigtig for os, men det mentale. Til slut var der 2 hunderacer tilbage på vores liste - boxer og dogue de bordeaux. Dengang var det meget svært at finde en nogenlunde sund dogue de bordaeux og vi havde en lille bil, så det blev en boxer og det har vi aldrig fortrudt. I dag har vi så vores anden boxer og har lige fået vores første dogue de bordeaux.

• #12   31. maj 2006 vi startede nok med at falde for den franske bulldog pg.a dens fantasktiske udseende.. inden vi så købte en læste vi jo en masse om den, og fandt ud af den passede perfekt til vores temperement og levemåde smiley
    Og jeg har ikke et sekund fortrudt vi valgte Baggio..(han er min lille øjesten!)
    smiley

• #13   31. maj 2006 Vi havde fået aflivet vores gamle schæfer (brun) nytårsaften, og havde egentlig bestemt at vi ikke ville have hund lige foreløbig, men men når man er vant til at hunden er der bliver huset altså noget tom, så allerede dagen efter begyndte vi at sidde på nettet og lede, vi faldt over mange forskellige hunde. Men da vi javde haft schæfer var det jo nok mest dem vi kiggede efter og fandt flere hvide schæfere blev enige om at det nok skulle være sådan en pågrund af racens sind og deres stor godmodighed. En schæfer er en rigtig dejlig hund, men de brune kan være meget agressive, det var vores den gamle, og det ønskede vi ikke at have med at gøre igen, så derfor faldt valget på en hvid schæfer, som har et labrador sind.

Kommentér på:
Hunderacer.

Annonce