6.251 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Min nye hvalp bider i min ældre hund :0( Min nye hvalp bider i min ældre hund :0(

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en dejlig Golden Retriever tæve på knap 9 uger..Har en anden hund på 7 år som med det samme blev glad for den lille ny men problemet efter en uge er at hvalpen hele tiden hopper op og bider den anden enten ind i pelsen eller i halsbåndet..det betyder min lidt ældre hund slet ikke kan færdes i fred hvilket jeg synes er lidt synd.. Jeg ved godt hvalpen gør det i leg , men alligvel. Vi har trænet lidt med ordet nej og bruger det når den springer op af den gamle.. Vi gør meget for at aktivere hvalpen med aktivitet bold, gemme godbider og smider dens mad lidt rundt.. Er bange for det bliver en rigtig dum vane med at hænge i den ældre hund hvis jeg ikke stopper det nu.. Nogen gode råd ??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min nye hvalp bider i min ældre hund :0(
  • #1   24. jul 2011 Hvalpe får lov til rigtig rigtig meget hos voksne hunde, lad dem selv finde ud af det, hvis i gerne vil give den ældre fred så luk den ind et sted for sig selv, køb evt et børnegitter og sæt mellem to stuer eller køkken og stue.

Da vi fik Disney lignede Diva nærmest en med silikonelæber pga hun nappede hende i læberne, hvis det gør ondt siger de fra tro mig smiley

• #2   24. jul 2011 ældre hunde er som oftes tålmodige overfor hvalpe, men bliver det for meget skal den nok sige fra - om ikke andet så gør den det nok når hvalpen bliver ældre.

Men ja gør som ODDS siger, luk den gamle ind, hvis du fornemmer den har brug for fred og ro.

• #3   24. jul 2011 Du har nok ret. Den finder sig nemlig i rigtig meget og hvad gør de i naturen tænker jeg.. Synes bare det må være stressendefor den ældre hund med en hvalp hængende i pelsen altid :0( Jeg må nok gemme mit hønemor lidt væk og lade dem selv finde ud af det..

• #4   24. jul 2011 Vil købe et børnegitter.. Så kan den ældre få lidt fred og hvalpen har stadig "trygheden" i at kunne se den..

• #5   24. jul 2011 Der lever ikke ældre dyr i naturen... bliver de gamle dør de elelr udstødes."

• #6   24. jul 2011 Min den yngste fik lang line til han var næsten et år.. Simba, som er 5 1/2 år ældre var virkelig flink.. Jeg gjorde meget ud af at støtte Simba og stoppe Fellow smiley

• #8   24. jul 2011 Jeg har selv en hvalp på 3 mdr. som i den grad er en plage for de 2 voksne....
    Jeg tager hvalpen i snor nær det bliver for meget......Så ligger den sig ned og sover ved siden af mig i stedet for....
    Jeg er spændt på, hvad der sker, når nu dens hvalpelicens løber ud...

• #9   24. jul 2011 De siger selv fra på et tidspunkt smiley
    Vores Yorkie blev ved med at sutte på min gravhunds ører, indtil for et par måneder siden (Han er lige blevet et år), hvor han blev 9mdr - der begyndte hun at sige fra, og nu har hun fået pels på ørerne smiley

• #10   24. jul 2011 det ender jo som regel med at de ældre siger fra, men jeg ville nu alligevel hjælpe den ældre hund ved at give den mulighed for at trække sig ved at kunne være et sted hvor hvalpen ikke kan nåden hele tiden, fx med et gitter...
    Når min nuværende tæve er 22 måneder får hun selskab af en hvalp på 9 uger, og vi laver et system så hun kan vælge hvalpen fra fx når de skal være alene, og fornemmer vi ellers hun har behov for det så vil vi også give hende mulighed for at trække sig... synes ikke de ældre skal finde sig i hvad som helst bare fordi de er rare og tålmodige dyr...

• #11   25. jul 2011 Du har ret Hanne..
    Tak for jeres svar :0)

Kommentér på:
Min nye hvalp bider i min ældre hund :0(

Annonce