Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundebid/aflivning
  • #1   5. jan 2012 Du skal vel anmelde det til politiet derefter så tager de sig vel af sagen. Mener ikke man bare sådan kan kræve den aflivet....

• #2   5. jan 2012 Ja det kan du da... men det er politiet der afgør om hunden skal aflives isidste ende ..

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 456
    #3   5. jan 2012 Det kommer vel også lidt an på, hvorfor den bed ???

• #5   5. jan 2012 det kommer meget an på situationene for i nogle situationer man kan godt og i andre ikke

• #6   5. jan 2012 Min veninde var på vej i børnehaven efter deres børn, så møder hun genboen som går med en hund hun passer og deres egen hund. Hunden hopper så op af hende og hun troede den ville snakke, men den bider sig fast i hendes ben og balle. Der er bidt hul begge steder og det ser ret voldsomt ud.

Hendes mand blev temmelig gal og ville kræve hunden aflivet, da det desværre ikke er første gang hunden har bidt ud efter andre. De spurgte mig om man kunne kræve den aflivet, men jeg var i tvivl.

• #7   5. jan 2012 i den situation mener jeg godt man kan kræve dette

• #8   5. jan 2012 § 6. Det påhviler besidderen af en hund at træffe de foranstaltninger, der efter forholdene må anses påkrævet for at forebygge, at hunden volder andre skade.

Stk. 2. Hvis en hund har forvoldt skade på et menneske eller anden væsentlig skade eller der i øvrigt er grundlag for at antage, at den pågældende hund kan være farlig for sine omgivelser, kan politimesteren, i København politidirektøren,

1) give besidderen pålæg om, at hunden, når den ikke holdes indelukket, skal føres i snor eller være forsynet med forsvarlig mundkurv eller begge dele, eller

2) træffe afgørelse om at lade hunden aflive.

Stk. 3. Politimesteren, i København politidirektøren, kan give besidderen pålæg som nævnt i stk. 2, nr. 1, hvis hunden har for vane at forulempe mennesker eller dyr ved på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, at fare imod dem eller forfølge dem eller at forulempe husdyr i ejendom eller på mark.

Stk. 4. Hvis et pålæg efter stk. 2, nr. 1, eller stk. 3 overtrædes, kan politimesteren, i København politidirektøren, træffe afgørelse om at lade hunden aflive.

Stk. 5. Politimesteren, i København politidirektøren, afholder omkostningerne ved at lade en hund aflive, jf. stk. 2, nr. 2, eller stk. 4, men kan kræve beløbet refunderet af besidderen.

Stk. 6. Overflyttes hunden til en anden politikreds, skal besidderen underrette politiet i denne om et efter stk. 2, nr. 1, eller stk. 3 givet pålæg.

så hvis der skal gøres noget er det politiet man skal rette henvendelse til da det er politiet der kan forlange at en hund fx bærer mundkurv eller aflives og jo ikke den enkelte

• #9   5. jan 2012 Ja, her ville jeg bestemt anmelde. Håber hun har været atsted og så en stivkrampeindsprøjtning, hvis hun ikke har det i forvejen. Bid af dyr kan meget hurtigt give stivkrampe ( prøvede blodforgiftning for et par år siden, og hold da op, hvor blev jeg syg, efter 10-12 timer af bidet)

• #10   5. jan 2012 Det mener jeg også. smiley

• #11   5. jan 2012 Hun har anmeldt til politiet og er på vej til lægevagten for at få stivkrampe og kigget på biddene.

Selvfølgelig er det slemt nok at hun er kommet til skade, men jeg tænker bare på hvis hun nu var kommet gående med børnene smiley Det havde jo for dem været lige i hovedhøjde.

• #12   5. jan 2012 Hunde som bider, uanset race, skal bære mundkurv. Loven siger man ikke må have aggrasive hunde.
    En hund som i hjemmet bider en indbrugstyv, kan i princippet, hvis der ikke er skiltet med man har hund kræves aflivet ( hvor ondsvagt det end lyder)

• #13   5. jan 2012 Dem bliver det måske næste gang :((
    God bedring til din veninde.

Kommentér på:
Hundebid/aflivning

Annonce