1.142 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Min hund er skrægslagen for loppemiddel... Min hund er skrægslagen for loppemiddel...

Hej alle sammen.
Jeg har en labrador på 6år, som simpelthen bare er vanvittig angst for at få loppekur. Han får loppemiddel til allergihunde, fordi han er lidt sart anlagt, men han ryster som en gal, og gemmer sig under bordet så snart han kan lugte det.
Jeg har hørt at man kan få avantage vet som en indsprøjtning hos dyrelægen, og at det skulle holde i 6mdr, men at det kun fungerer som p-piller til loppen...
Er der nogen der har prøvet det, som kan fortælle om det er godt eller skidt?
Eller er der nogen der har andre forslag, for jeg er efterhånden åben for alt, det er bare virkelig synd for ham at han skal være så bange hver 4. uge...

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af seng og skabe 6.500 kr.
  • Skifte ben på en sofa 830 kr.
  • Gardin ophæng 350 kr.
  • Opsætning af loftlampe 650 kr.
  • Låsesmed - udskiftning/reparation af udvendige lås 1.000 kr.
  • Rensning af tagrender på 96 m² bolig 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund er skrægslagen for loppemiddel...
  • #1   19. aug 2012 har du prøvet program vet det er piller forebyggende...min collie Trunte kan ikke tåle flydende væske-loppemidler....så pv og capstar til del evende lopper.....

• #2   19. aug 2012 Ja hvad med Capstar?

• #3   19. aug 2012 Jeg prøver lige at ringe til dyrelægen i morgen og hører ham og de to forslag smiley

• #4   19. aug 2012 min hund kan ikke tåle loppekure, han gør nøjagtig som din.
    han ryster når han har det på og vil ikke spise, sove, ud og gå, ha godbidder eller noget, og render som regel rastløs rundt. og jeg fik at vide at det er fordi han ikke kan tåle det, så hvis din hund er bange for det betyder det nok at det svider alt for meget på ham og han derfor ikke kan tåle det.
    og giver man sin hund noget den ikke kan tåle, er det som at give den gift..

• #5   19. aug 2012 Brug piller i stedet for. Jeg bruger Capstar og ProgramVet. Det virker ganske fint.

• #6   19. aug 2012 Mine tåler fint de loppemidler jeg bruger, men er af en eller anden årsag også skrækslagne for at få et dryp i nakken, så hver gang jeg bare sætter hånden på æsken så ligger de inde under min seng og æsken står gemt bag en masse bøtter med godbidder men de ved bare når jeg vil gi dem det på smiley på en el.anden måde.
    Men syntes sgu det er synd at de er så bange, for det kan kun være pga den lyd det gir når man trykker midlet ud. g jeg kan ike bare gi dem noget andet da de får Advocate pga.de render i rævegrave osv. så de er udsat for skab og orm osv. smiley

Kommentér på:
Min hund er skrægslagen for loppemiddel...

Annonce