575 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Gider ikke rå ben Gider ikke rå ben

Jeg forsøgte for kort tid siden,da jeg lavede suppe, at give lady et af de rå kraftben..
Men ikke om hun ville røre det.. Giver jeg råt kød, om det er kylling, gris eller Hjort, så gider hun det kun hvis det er i godbidde str eller slet ikke...er det tilgengældt tilberedt, så er hun mere end vild for at få det...(får aldrig knogle tilberedt! Kun selve kødet)

Jeg syntes det er underligt, har aldrig stødt på en hund der ikke ville elske at ligge og gnave i et godt stykke råt kød eller knogle..
Tyggestænger nipper hun lidt til og griseører skal bare gemmes godt under tæppet...
Men spiser det ikke...

Hvad gør jeg? Ville gerne hun kunne spise råt/knogle især pga det er godt for tænderne...
Eller skal jeg bare sige ok, min hund er mærkelig smiley

Og kun give hende kødet når det er tilberedt...

Hilsen mig og den sære hund hehe

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gider ikke rå ben
  • #1   1. mar 2013 Måske har hun ondt i sine tænder eller tandkød??Det ville jeg da ihvertfald lige tjekke først.....

• #2   1. mar 2013 Min den ene synes at råt er noget det ulækreste hun nogensinde har oplevet. Der er direkte væmmelse i hendes ansigt når hun bliver præsenteret for det og hun nægter at tage det i munden...

Den anden eeeeelsker at råt!

Der behøver ikke at være noget som helst galt med hende, nogle hunde er bare sådan... Hvis du gerne vil have hende til at lære det, så start i det små... bløde rå lammeribben, gør kødstykkerne lidt større end godbidsstørrelse osv.

• #3   1. mar 2013 DSG smiley ...
    Min DSG fik tilbudt sammen med mine to hyrdehunde sidst, rester og trævler, og ikke spiseligt kød for mennesker (ikke det der er mest lækkert med for meget fedt, sener osv.) (Vi slagtede et helt rådyr)

Mine to hyrdehunde smagte snart ikke på det, ned røg det.
    Min DSG tog imod 2-3 stykker og det var ikke med den store begejstring, og efter de små bidder gad hun heller ikke have mere, og det var rådyr..

Måske det ligger til racen smiley ?

• #4   1. mar 2013 Måske en lækker kælling *lol*

Karla - som synes råt er væmmeligt - er halv dsg. Men det er Johna på den anden side også - og hun elsker råt - man skal være varsom hvis man ikke vil miste en finger... men hun er selvfølgelig også part terrier - så måske er det den der slår igennem der smiley

• #5   1. mar 2013 Anna, synes bare lidt "det går igen", med DSG, når du har en blanding af DSG som ikke vil, og jeg har en der heller ikke vil have råt, og TS også har en (ifølge profilen ihvertfald)
    Lidt spøjst smiley ...

• #6   1. mar 2013 Min Zofi vil heller ikke have benene rå. Jeg putter dem derfor en lille tur i mikrobølgeovnen...bare så de er lidt tilberedte udenpå (ca 3-5 min) og lader dem køle ned igen.....så ryger de lige ned smiley

• #7   1. mar 2013 Hehe det kan da være det er noget med racen smiley
    Det er en dsg jeg har, hun er dog uden tavle og en lille en af slagsen, og de alm medfødte fejl stumphale og strit ører, som de kan have. Så jeg tror hun har arvet en god del fra pinsheren som de jo er avlet ud fra smiley

Det var da en god ide, lige at varme det op i mikroben, men blir knoglerne ik lidt skøre af det?

• #8   1. mar 2013 Min hun er blandet med DSG - og hun gider heller ikke spise rå ben, rå kød i stykker gider hun godt og tilberedt kød. Men jeg har ikke fundet nogle rå ben hun gider og spise endnu, men jeg giver ikke op smiley

• #9   1. mar 2013 Benet skal ikke have ret længe....det er kun lige overfladen der bliver stegt en smule...

• #10   1. mar 2013 Det er lidt skægt...

Okay, det vil jeg prøve

Kommentér på:
Gider ikke rå ben

Annonce