Kan det være stress? Kan det være stress?
Igår tog jeg til Frederikshavn, sammen med Baby, for at fejre min mosters fødselsdag.
Der var en masse mennesker, og Baby fik klap og kæl så hatten passede.
Vi sov der, og tog hjem ved 12 tiden.
I bussen vågner han, og gaaalper løs over ingenting, og jeg bliver egentlig lidt forvirret, for vi er midt på motorvejen, så han kan umuligt have set en anden hund eller lign.
Nå, jeg får fanget hans opmærksomhed, og bang så snork boblede han igen.
I bussen ringer min veninde, og spørg om vi ikke vil med hende over og handle, når vi kommer hjem.
Så vi smutter derned med det samme, og stiller alle vores ting, og går direkte ned til spar. På vejen er der kommet heste på en fold, som Baby ikke har set før. De skræmte ham en smule, men ikke værre end, at han kunne gå forbi dem. Vi passere dem igen på vej tilbage.
Da vi kommer tilbage i min veninde's lejlighed, går han helt amok. Han gøer af min veninde, af hendes kat, han er slet ikke til at få kontakt til.
Han vil ikke have mad, eller noget som helst. Så jeg beslutter, at det nok er bedst, vi går hjem.
På vej hjem gøer han stadig.. Der er intet at gø af, men han gøer og gøer og gøer, indtil vi er halvvejs hjemme.
Da vi kommer hjem, spiser han hans mad, og han har faktisk sovet siden...
Jeg tænker, at det må være en blanding af stress, overstimulering, og mangel på søvn, der har fået ham op og køre. Han er jo 7 måneder nu, så der sker jo en del i kroppen på ham...
Hvad tænker i?
- Vi træner til hverdag, at han skal lade vær med at gø. Jeg fanger hans opmærksomhed med godbidder, og han får ros når han er stille.
Normalt er han nem at fange, men idag lukkede han af.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.611
Det andet kan jeg dog ikke helt sætte en finger på - Tænker dog, at du nok har ret, men der må nogen klogere folk på banen. Føler mig ikke erfaren nok lige her xD
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 353 Svar: 8.096
Vi køre bus næsten hver dag, så blev da lidt forskrækket, da han pludselig gøede helt vildt
mar 2008
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.163
så han er nok god igen, når han får sovet indtrykkene af
mar 2008
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
mar 2008
Men lige idag, gik han helt amok. Håber det bare er noget spøgelses alder, der spiller ind.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
mar 2008
Da jeg fik ham, var der intet der kunne drive ham ud, hvor han følte det var nødvendigt
Tålmodighed og godbidder må være vejen frem hehe
mar 2008
Hvor de syntes alting er lidt uhyggeligt, og de ser "spøgelser".
Kan det være stress?