Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sol - bil og hund ...
  • #1   30. apr 2014 Ja Hanne Det skal man altså huske på Når det er rigtigt varmt ,vil jeg slet ikke køre med mine hunde Og da slet ikke efterlade dem i en varm bil Man har hørt om folk ,der bare lader deres hund sidde i en bil, i flere timer hvor vi feks. har 25 30 gDet er livsfarligt og dyreplageri smiley

• #2   30. apr 2014 Det er tankevækkende.. smiley

• #3   30. apr 2014 mine hunde køre også kun i køle aircondition-bil nu hvor det er varmt - eller også hænger de ud af vinduet smiley
    Og helt enig ikke noget med at forlade hunden i varme biler - det er simpelthen for dumt.

• #4   30. apr 2014 Så vidt jeg husker er tallene i det skema helt hen i vejret.

Kan huske jeg slog dem op sidste år eller forrige år, fordi jeg synes det lød for utroligt og hvor alle de undersøgelser jeg fandt viste meget lavere indetemperaturer i bilen. Har lige slået det op igen, og den højeste temperatur jeg var i stand til at finde inde i bilen var 83 grader - og den blev målt på instrumentbrættet i fuld solskin med en udetemperatur på 44 grader. De fleste andre studier ligger med et absolut maks. på omkring 70 grader med en udetemperatur på omkring 50 grader.

Dermed ikke sagt at man skal lade hunde være alene i bilen. Det er jo allerede en dårlig ide bare temperaturen inde i bilen når de 30-35 grader.

• #5   30. apr 2014 @ M.I. jeg synes også det lyder voldsomt ... men trods alt en oversigt der gør man lige får tænkt over det ....

• #9   30. apr 2014 Husker tydeligt til finalen i DM dressur på Broholm sidste år - der var 25 grader uden skyer eller vind. Der var en bil de kaldte over højtalerne flere gange fordi der var en hund i bilen. Da de kaldte 3. Gang blev der sagt at personen havde 3 minutter og ellers ville politiet smadre ruden, så de kunne få hunden ud.
    Folk de klappede vildt over at der blev skredet til handling inden for kort tid.
    Stakkels hunde! Dem der gør sådan noget, altså efterlader dem i flere timer i bagende varme, burde ikke have dyr!!

• #10   30. apr 2014 Julie C, det husker jeg også godt.. Det var fandeme også underligt. Jeg kan huske, at de til sidst også sagde det lidt skarpt, og med beskeden om, at nu gad de ikke se det mere..

• #11   1. maj 2014 Julie c ja det var sindsygt der, var der også, vi talte opkaldene over højtalerne tallet nåede 14 gange inden de til sidst sagde at de ikke længere ville lave disse opkald men i stedet handle uden at give folk yderligere chancer

• #12   1. maj 2014 Synes også tallene er lidt overdrevet, men har alligevel givet Hanne "thumbs up". For der bliver bare rigtig varmt i en bil om sommeren, også selvom den står i skygge.

• #14   1. maj 2014 Vores hunde er i bilen - også om sommeren.

Vi tager så nogle forholdsregler, det er klart. Hvis vi eksempelvis handler, når de er med og bilen ikke kan stå piv-åben, så forer vi alle vinduer med alu-måtter, der i den grad sikrer at solen ikke varmer bilen uhensigsmæssigt op.
    Og så handler vi naturligvis ikke i en time...

Er vi andre steder, så holder vi os i nærheden af bilen så den kan stå helt åben - stadig med alu på ruderne.

Det er uproblematisk.

• #16   1. maj 2014 Derfor er det så smart med en bure i bilen; man kan lade bagsmækken stå helt åben uden at hundene kan komme ud og bilen kan stadig låses smiley Så mine kan stadig komme med ud og køre selvom det er varmt og jeg har ærinder: de elsker at komme med ud og kører og vil nødig gå glip af en tur smiley
    Tager man til konkurrencer i et af brugshundeprogrammerne eller DcH programmet så er det sådan 99% af deltagerne transportere vovse (varevogn/stationcar m. bure bagi og åben bagklap når man holder stille). Konkurrencen varer typisk hele dagen, hvor man er på af flere omgange. Dvs. det er simpelhen nødvendigt at man har muligheden for at lægge hunden i buret i bilen og slappe af også selvom det er varmt.
    Mine har vandspande hængende i burene og jeg har faktisk aldrig observeret dem ligge og halse når de ligger i burene og venter.

• #17   1. maj 2014 Det virker upåklageligt med alu. Det holder temperaturen så den svarer til en lille smule over udetemperaturen, men man oplever ikke den der massive solopvarmning.

De skal naturligvis i alle ruder, der vender mod solen - eller bare alle ruder. Vi har tonede ruder i en del af bilen og der er det ikke nødvendigt.

• #18   1. maj 2014 Hvad er det der 'alu' for noget ? Noget man permanent klistre på ruderne eller nogen skærme eller noget man kan sætte op efter behov ?

• #20   1. maj 2014 Tak smiley

• #21   1. maj 2014 jeg har en bil hvor jeg kan styre alle 4 ruder fra min dør. Så Zallie har det fint i varmen.

Kommentér på:
sol - bil og hund ...

Annonce