730 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Mærkelig adfærd når hun er syg? Mærkelig adfærd når hun er syg?

Min hund er desværre blevet syg, vi tror det er forstoppelse. Jeg har været inde og søge om det, og kan se at det også kan komme ved for lidt væske. Vi ville dog prøve at få hende til at drikke mere. Hun er normalt utrolig madglad, men nu siger hun ikke noget til mad, hvis vi tilbyder hende noget, spiser hun det ikke. Her til aften var hun også ude og kaste op flere gange. Det virker som om hun ikke kan sove, eller falde til ro smiley
Hun er også begyndt at opføre sig underligt, ved hun ligger ude på badeværelset, bare for at ligge. Normalt ville hun ligge inde i stuen eller på mit værelse.
Min mor siger at hvis hun har det dårligt senere(mandag) må vi køre hende til dyrelægen, men er der noget man kan gøre inden?

Helst besvær kun spørgsmålet, eller sig hvis i er i tvivl om noget:)
Ønsker gerne svar så hurtigt som muligt da jeg er meget bekymret for hende

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af hul i betonvæg 1.200 kr.
  • Ophæng af gardiner 890 kr.
  • hænge to lamper op 350 kr.
  • Montere lampe 500 kr.
  • Opsætning af tre rullegardiner, en knagerække og hjælp til to døre der binder lidt 1.100 kr.
  • Rengøring sommerhus akut 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mærkelig adfærd når hun er syg?
  • #1   21. jul 2014 Meget vigtigt at få en masse væske i hende, få evt vandet til at smage bedre for at få hende til det. Opløs en bouillon terning i vandet, en klat leverpostej ol, både så der ikke opstår væskemangel, og af hensyn til en evt forstoppelse.
    Gid ide med lige at tage et smut omkring dyrlægen smiley
    God bedring med hende!

• #2   21. jul 2014 Hvis det er et fremmedlegeme i maven, fx en sok eller lign og det kunne det godt lyde til, så skal i afsted til dyrlægen, hundens tarme bliver simpelthen ødelagte hvis den går for længe med det

• #5   21. jul 2014 Siger det samme som Pia med guldvingerne, hvis hun ikke er sterelliseret. Jeg ville ikke tøve med at tage afsted til dyrlæge...

Har en tæve som lige har været igennem den helt store tur pga. livmoderbetændelse... Var vi først kommet dagen efter havde jeg ikke haft min hund i dag.

• #6   21. jul 2014 Men det kan selvfølgelig også være, at det bare er varmen eller at hun er på vej i løbetid... Ja, der er egentlig mange muligheder, så afsted til dyrlægen smiley

• #7   21. jul 2014 Hun er steriliseret, heldigvis. Og det tyder alt på vandmangel, så hvis hun ikke får det bedre idag, smutter vi til dyrelægen senere;)
    Vi har også prøvet at hun havde slugt en sok, dog fik hun den selv op, tror ikke hun gør det igen, da hun ikke kan komme til tøj og en spiser heller ikke sit legetøj smiley

Men mange tak for alle svar! smiley

• #8   21. jul 2014 Hvis ikke i kommer afsted med hende hurtigt, hedder det måske en tarmskylning istedet for måske "bare" afføringsmiddel, hvis hun er forstoppet. Og det kostede for mig ca.10.000

• #10   24. jul 2014 Vi har været til dyrelægen, som har sagt hun har fået en virus.
    Hun er i bedring efter 1 dag!:)

Kommentér på:
Mærkelig adfærd når hun er syg?

Annonce