567 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

M
M
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179

At sætte sig på røven og køre rundt? At sætte sig på røven og køre rundt?

Vores hund får tit tømt analkirtler ved dyrlægen, da han tit gør det der med at sætte sig på røven og køre rundt og rundt, samtidig med han snapper efter sin bagende og knurrer og klynker som om han er rigtig irriteret.
Dyrlægen siger, at det bare er på grund af hans analkirtler, men jeg synes bare han gør det tit. Han har lige fået dem tømt men gør det stadig. Det er ikke hver dag, men nogle gange om ugen.

Jeg er meget sygdomsforskrækket, og tror altid det værste, så jeg undrer mig meget over det. Kan det være andet end analkirtlerne?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At sætte sig på røven og køre rundt?
  • #1   24. sep 2014 orm er osse en mulighed og ret nemt at få tjekket.

Men hvis analkirtlerne jævnligt driller, ville jeg måske kigge på foderet og/eller indføre en bendag om ugen (ben gør oftest afføringen hårdere og dermed kan det hjælpe med at få tømt analkirtlerne)

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#2   24. sep 2014 Han har også fået en ormekur for det, og jeg prøver også at tjekke hans afføring når vi er ude. Jeg tror ikke det var det.

Vi blev anbefalet af skifte til RC hyperallergenic (tror jeg det hedder) og det hjalp på hans kløe og rødme på maven men analkirtler opfører sig hverken værre eller bedre.

Dyrlægen sagde vi ikke skulle give ham de ben, da de er usunde og fordi han sidst splintrede et af dem og efterfølgende måtte afsted til dyrlægen.

• #3   24. sep 2014 Altså når jeg skriver ben mener jeg rigtige kødben, ikke de der hud-nogen eller røgede marvben e.l. Helt almindelige knogler.

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#4   24. sep 2014 De ben jeg tænker på (som han plejede at få inden de frarådet det) er nogle vi bare hentede ved slagteren. Knogler med alt muligt snask på/?

• #5   25. sep 2014 Overvej barf/råt foder til ham smiley Det giver en mere stabil mave, hvor de selv tømmer analkirtlerne bedre. Du for næppe en dyrlæge til at anbefale det.. De tjener fedt på at du køber dyrt RC foder hos dem..

• #6   25. sep 2014 Hvis du bruger kyllingehalse eller kalkunhalse el. lign, så er der intet, der kan splintre. Det er små knoglestykker, der fordøjes nemt og de er fremragende til at hjælpe analkirtlerne til at fungere som de skal.

Men naturligvis skal det være med hensyn til det, hunden ikke kan tåle når du vælger - men der er masser af knoglestykker, der er meget velegnede og som ikke laver den slags numre du beskriver.

• #7   25. sep 2014 husk det skal være Okse ben

• #8   25. sep 2014 laika -hvorfor?

• #9   25. sep 2014 Okseben er slet ikke optimalt når det gælder regulering af analkirtler, her er svineribben eller kalkunhalse fine;)

• #10   25. sep 2014 Har altid brugt okseben det har mine Dyrelæger altid and befalet også fordi jeg har været vine til at svine ben har lave splinter så hunden måtte til dyrelæge ,og så nu hvor der er den sygedom i Svinede gå jeg ekstra uden om dem

• #11   25. sep 2014 Ret beset vil ben fra mindre dyr være optimalt, det vil være det rovdyrene vil have størst chance for at fange i naturen;)
    Lige med hensyn til okseben, så var den eneste allergiramte hund jeg nogensinde har eget allergisk overfor okse ;( det betyder at jeg nu altid går uden om det;)
    Hvis ben skal have en effekt skal hundene kunne spise hele benet, derfor vil mindre ben være at foretrække, der findes ingen rå ben der splintrer;) og i Danmark findes der ikke sygdomme i svin der vil kunne smitte ved at hunde spiser dem;)

• #12   25. sep 2014 Som min dyrlæge siger; de fisker flere strømper o.l. ud af hunde som de fisker svineben ud. Så jeg giver svineben uden at have dårlig samvittighed smiley

Kommentér på:
At sætte sig på røven og køre rundt?

Annonce