1.626 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Sygeforsikring - Alka vs. Agria, gl. hund Sygeforsikring - Alka vs. Agria, gl. hund

Har to hunde, en på 4,5 år og en på snart 8 år.
Var ikke så klog at sygeforsikre dem inden de fyldte 4 år som mange forsikringsselskaber har som max alder inden de kræver sundhedsattest, har udskudt at kigge på det i lang tid, men nu skal det være, tiden flyver jo og synes den gamle lige var hvalp..

Har kigget på enten Alka eller Agria, da jeg umiddelbart ikke kan finde andre der evt. ville tage den gamle hund ind (hun er frisk og rørig, er med på jagt og trænes derudover i lydighed), men alderen er jo i mod hende ift. forsikring.

Har læst en del på begge selskaber, men har nogen af jer for/imod for de to nævnte, evt. andre selskaber?
Vil jo helst forsikre dem samlet for nemhedens skyld smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sygeforsikring - Alka vs. Agria, gl. hund
  • #1   5. nov 2014 Agria tog vores Tori ind uden problemer efter attest fra dyrlægen. Hun var 5, knap 6, år.

• #2   5. nov 2014 Vi har Alka smiley
    Det var der vi følte der var flest fordele, var billigst og så er det der vi har alle vores andre forsikringer.Mener vi giver 1600 for et år for alm hundeforsikring som syg forsikring

• #4   5. nov 2014 Vi skiftede for nogle år siden fra Alka til Agria. Nu kan det jo så godt være at vilkårene er ændret siden i Alka, men vi fik i hvert fald en større dækning af at flytte forsikringen, plus at Agria dækker hele hundens liv, ved Alka dækkede de kun til en hvis alder.

• #5   5. nov 2014 Dejligt med erfaringer, regner med at ringe til dem i morgen når jeg har lidt klarhed over forventninger osv.
    Hælder også pt. mest til Alka, har hørt andre der har haft forsikret deres ældre hund der uden problemer..
    Ved I hvad de kræver af sådan en sundhedsattest? af undersøgelser fra dr. dyr mener jeg?

• #6   5. nov 2014 Jeg forsikrede Diva i Agria kort før hun blev 7 år. Der var ingen problemer og de har også dækket den sidste dyrlæge regning smiley

• #7   5. nov 2014 Erika
    Tror bare det er noget fra dyrlægen hvor der står at hunden er sund og rask smiley
    Men ja kan se på min police fra Alka at min sygforsikring ophøre når hunden fylder 10 år smiley

• #8   5. nov 2014 Vi skulle også have sådan en sundhedattest på Mailo, da han lige var fyldt 4 da vi skiftede. Det er sådan en blanket de sender til en, hvor dyrlægen så skal udfylde den. Det er noget med tænder, hud, øre, øjne, osv, altså helt generel sundhed, ikke noget der kræver specielle undersøgelser.

Hvis nu hunden f.eks døjer med hudproblemer, så bliver der bare skrevet i policen at det ikke dækkes. Men hvis der så går et år uden problemer, jamen så kan man igen få lavet en sundhedsattest, og så kommer der så dækning på det også.

• #10   5. nov 2014 Isabelle: Vi havde ikke livsforsikring på vores hunde, og der stod at sygeforsikringen ophørte når de fyldte 10. som sagt ved jeg ikke om vilkårene er ændret siden, for det er et par år siden vi skiftede til Agria.

• #11   5. nov 2014 Isabelle
    Altså det er sygforsikring vi har og det er den der står ophøre når hunden fylder 10 år smiley Det dækker også kun 20% af hundens værdi når den er 10 år, der står ikke andre satser efter de 10 år smiley

• #12   5. nov 2014 Der skal da i hvert fald lige tjekkes op på om det er livs eller sygeforsikring der ophører ved 10 år kan jeg se, men får en god liste at spørge dem om ud fra jeres erfaringer smiley
    Tænker ikke at de skal livsforsikres, bare ansvar og sygeforsikres..

• #13   5. nov 2014 Har agria. Det eneste de ikke har dækket indtil videre er Nalas HD smiley
    Alt andet tager de smiley

• #14   5. nov 2014 Isabelle
    Undskyld du fik ret:

Hundelivsforsikringen ophører uden opsigel
    -
    se med virkning fra første hovedforfaldsdag
    efter hundens fyldte 10. år

• #15   5. nov 2014 Jeg har intet at udsætte på Agria. Vi har hverken fået ændret prise eller betingelserne til det værre, tværtimod. De dækker min race bedst og billigst.
    Ingen forbehold. Gode rabatter. Dækker hver gang.

• #16   5. nov 2014 Jeg har heller intet at udsætte på Agria. Vi har kun haft brug for sygeforsikringen en gang, og der dækkede de som de skulle, og i løbet af få dage havde jeg pengene på min konto. Vi har heller ikke fået ændret nogle betingelser, prisen er dog lige steget lidt, men altså sådan er det jo med alt ting, ens husleje stiger jo også ind imellem. Til gengæld er der så kommet forbedringer på dækningen i visse tilfælde, så de få hundrede ekstra om året, syntes jeg nu er helt fair.

• #18   7. nov 2014 Har tjekket lidt mere op, og er ærligt talt lettere forvirret, det der forsikring er da lidt snørklet - men det ser ud til at Agria kan gøre det billigst for begge hunde og umiddelbart med samme dækning som Alka, alle deres tillægsforsikringer synes jeg dog er lidt svære at greje.. Bør de tages med eller er en ansvar+sygeforsikring nok..
    Sikken en jungle smiley Men tak for jeres svar!

• #19   7. nov 2014 Erika: Det er jo op til den enkelte at vurdere , hvilke ekstra forsikringer man vil have. Vi har medicinforsikring oveni ansvar og sygeforsikring.

• #20   7. nov 2014 Jeg har været rigtig glad for medicintillægget smiley

Kommentér på:
Sygeforsikring - Alka vs. Agria, gl. hund

Annonce