{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Valg af race {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp til valg af race, så her kommer lige noget info om hvad vi har at tilbyde:
Vi bor på landet, og hunden skal gå ude i de fleste lyse timer, den vil komme ind om aftenen og natten. Den kan løbe frit omkring, kun når vi ikke er hjemme vil den komme i 1000 m2 hundegård, med tilhørende hundehus. Det skal altså være en hund der sætter pris på udelivet, og kan holde varmen i alt slags vejr.
Vi har pt en Golden retriever, og en labrador, det er to helt fantastiske hunde, som virkelig trives med denne livsstil... Dog ønsker jeg ved næste hunderace, at der ikke er jagthund i racen, da de ofte synes skoven er lidt for spændende, og indimellem jager vores vildt lidt for meget! Næste hund skal altså være en race der er let at opdrage til atblive i nærheden af huset.
Jeg er ikke interesseret i bruge alt for mange timer på træningspladsen, så racen skal være forholdsvis let at stimulere.
Det er også vigtigt at det er en børnevenlig race...
Nå nu er jeg spændt på hvad I vil råde mig til.
Hvis I undrer jeg over hvorfor jeg søger en ny race når jeg i forvejen har to helt perfekte skønne hunde, så er det fordi labradoren har fået hoftedysplasi... Jeg har fået rigtig mange gode råd om det herinde, og den får kosttilskud og smertestillende, svømmeture osv osv... Det går bedre, men jeg er klar over det er på lånt tid???? derfor vil jeg gerne beslutte mig for hvilken race vi skal have næste gang, så jeg kan undersøge opdrættere, og have god tid til det! Den dag den svære beslutning skal tages, skal der ikke gå længe før en ny hund kommer, da det vil være synd for vores Golden retriever der aldrig har været alene hund!
Hit me...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af race
  • #2   21. jul 2015 Collie ville være mit bud. Mine svigerforældre havde førhen collie. Deres hunde har det liv i beskriver altså på en gård meget tæt på skov, ude det meste af tiden, som holder sig til hjemmet - eller sine mennesker, den rendte aldrig på jagt i skoven eller noget og var ultranem at opdrage.
    Da collien døde fik de en islandsk fårehund; den var noget sværere at lære at blive hjemme og den kræver lidt mere træning og aktivering smiley Til gengæld er den eminent til at hjælpe når fåreflokken skal flyttes og drive hestene hjem om aftenen.


  • #5   21. jul 2015 Tænkte også Broholmer, indtil jeg læste, at den skal gå i hundegård. Det ville de færreste Broholmere bryde sig om. Resten af ønskerne opfylder en Broholmer ellers.

    Broholmeren er jo af oprindelse en vogtende gårdhund uden det vilde jagtinstinkt. MEN, den er også en udpræget familiehund, og vil allerhelst være hvor dens familie er.


  • #6   21. jul 2015 Hvis i bor i bymæssig bebyggelse, må hunden ikke rende rundt udenfor uden i er der (altså uden at den er i hundegård)



  • #7   21. jul 2015 Jeg tænker Berner Sennen, når jeg læser ønskerne. En almindeligvis rolig hund, der vil trives med udelivet, også når det er koldt, og som ikke er specielt krævende med hensyn til aktivering. Det er vel sådan et type liv, den er lavet til.

    Desværre er det ikke den sundeste race, så man skal se sig for, hvor man køber.


  • Ozzy O
    Ozzy O Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #8   21. jul 2015 Hvad med en Keeshond? Elsker at være udenfor, strejfer ikke og er en god gårdhund.

  • #9   21. jul 2015 Hvis hunden bliver på egen grund, er der vel ikke nogen formelle krav om hegn. Og nu skriver ts jo, at det er på landet.

  • #10   21. jul 2015 Jeg tænker Berner Sennen eller Newfoundlænder. Sankt Bernhard kunne også være en mulighed.

  • #16   21. jul 2015 evt en newfoundlænder...

  • #20   21. jul 2015 Med fare for at gentage mig selv - en Broholmer vil ikke trives med et liv i hundegård.

    Ja, det er en vogtende gårdhund af natur, men det er også en blød hund, der har brug for at være i sin families selskab.

    Jeg kender ingen broholmere, der går i hundegårde. Og jeg kender ingen opdrættere, der vil sælge en broholmer til et liv som udehund.


  • #21   21. jul 2015

    profilbillede
  • #22   21. jul 2015 Pelsmæssigt, kan det også blive problematisk om vinteren.

  • #24   21. jul 2015 Hvor er i gode, masser af muligheder, jeg skal i den grad have slået nogle nye racer (for mig) op! Vi bor meget langt ude på,landet, og vores hunde strejfer ikke, men når kronvildt står 50 meter fra huset, er fristelsen for stor... Jeg har trænet jagttræning flere år med begge hunde, og tør godt sige at de er velopdragne?? hvad gør I så med jeres broholmer når I ikke er hjemme? Indenfor?

    Jeg er lidt bange for schæfere - så det bliver det ikke, er ganske simpelt ikke sikker på at jeg er dygtig nok til at opdrage sådan en!
    Før jeg skrev her tænkte jeg berner sennen - har desværre bare læst rigtig meget dårligt om avlen af disse, og det vigtigste er at vi får en sund hund, både fysisk og psykisk.


Kommentér på:
Valg af race

Annonce