3.940 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Bodil L
Bodil L
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 2

Søger en blanding af en Cavalier King Charles spaniel og Cocker Spaniel Søger en blanding af en Cavalier King Charles spaniel og Cocker Spaniel

Vi har haft en blanding af en Cavalier King Charles Spaniel og Cocker Spaniel i 5 år. Den bedste hund vi nogen sinde har haft, og søger med lyst og lygte efter netop denne blanding. Desværre fik vores hund en diskusprolabs i ryggen og måtte aflives.
Er der nogen som kan hjælpe os, hvor vi kan finde denne blanding?
Vi kender en Cavalier King Charles Spaniel, som er faderen til vores nu afdøde hund. Den mangler bare en hun Cocker Spaniel, som den kan bedække. De er yderst populære hundehvalpe, som hurtig bliver solgt. Er der nogen i dette forum som kan hjælpe?
Kærlig hilsen
Bodil

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger en blanding af en Cavalier King Charles spaniel og Cocker Spaniel
  • #2   12. jun 2016 Annoncen høre til i markedet.

• #3   12. jun 2016 Seriøst smiley
    Tro sku ikke i finder så uansvarlige herinde angående blandinger smiley

• #4   12. jun 2016 Nadja: Ork jo, det skal TS nok finde. Her er masser af avl der bliver lavet uden ret meget seriøsitet.

• #5   12. jun 2016 Det har du nok ret i alligevel smiley

• #6   12. jun 2016 smiley

• Bodil L
    Bodil L Tilmeldt:
    jun 2016

#7   12. jun 2016 Jeg har det super fint med blandingshunde - den vi havde var en virkelig god hund

• #8   12. jun 2016 At din sidste hund var en god hund behøver den næste jo ikke at være det..
    Du ka risikere at få en syg hvalp når man ingen forventninger har

• Bodil L
    Bodil L Tilmeldt:
    jun 2016

#9   12. jun 2016 Risiko for sygdomme har du ligemeget om du køber ren eller blandings hunde. Ofte er rene hunderacer mere udsat for sygdomme (ifølge statistikker), end en blanding.
    Vi har kun gode erfaringer med blandingshunde, og det er det vi søger.

• #10   12. jun 2016 smiley

• #11   12. jun 2016 At blandinger er sundere er en gammel myte.
    Alle ka få en syg med eller uden tavlen, men med tavlen ka du se tilbage i forældrene gener og sygdom /test

• #13   12. jun 2016 Dem vil jeg dælme også gerne se. Det eneste nogenlunde pålidelige statistik jeg har set på området var noget forsikringsstatistik, og resultatet var bestemt ikke til blandingshundenes fordel.

Fred med at man gerne vil have en blandingshund, men man skal ikke stikke sig selv blår i øjnene.

• #14   12. jun 2016 Jamen hvis du vil købe dig til endnu en potentielt syg hund så smid da penge efter det smiley

JEG ville ikke turde købe sådan en blanding, men du kan jo fortælle hvad hannen er undersøgt for og resultaterne på disse. Et hurtigt bud er at han ikke er testet for noget. Hvordan man så ved, at hundene ikke giver arvelige sygdomme videre til hvalpene, det vil jeg super gerne vide smiley

Og så er der jo hele aspektet i at i ikke kan være sikker på, at den får samme temperament og sind som jeres tidligere hund. Men jeg håber i ved, for jeres og hundens skyld, at i ikke skal regne med at få det samme smiley

• #15   13. jun 2016 Lad os da se de der statistikker engang.
    Men det bliver nok svært at finde, for de findes vist ikke!

• #18   13. jun 2016 Ts - jeg synes du skal nævne for hanhundeejeren at diskosprolaps er arveligt..
    Fair nok i ønsker jeg samme blanding igen, så led efter det.
    Men at lede efter en tæve og risikerer at lave samme problem igen i et helt kuld, det er simpelthen dumt! Og pisse synd for de hvalpe der måske ender med aflivning alt for tidligt på grund af rygproblemer..

• #19   13. jun 2016 Troll...

• #20   13. jun 2016 Ak ak ak... smiley

Ts : Hvor gammel var din hund da den måtte aflives pgå en diskos ? Den slags er arveligt, bare så du ved det smiley
    Et er at den hund du har haft var fantastisk, det er der dælme mange andre hunde der er, men du kan ikke bare blande de samme racer en gang til, og så tro 100 % på, at du får samme slags sind og ellers fantastisk hund. Det afhænger, uanset blanding, af det enkelte endivid.

Hvis TS har tænkt sig at bidrage med mere af sin uvidenhed, her i tråden, må vi vist hellere finde de ækle ------> smiley frem smiley

• #21   13. jun 2016 "Ofte er rene hunderacer mere udsat for sygdomme (ifølge statistikker), end en blanding." Sludder og vrøvl. En blanding bliver ikke sundere end det den er blandet af: blander man fx schæfer og labrador så vil man stadig få en hund med meget høj risiko for HD. Tankevækkende er det da også at nr 1 på listen over 'racer' i aflivningsstatistiker er 'blanding'. Ofte udråbes blandinger til at være sundere end racehunde af den simple grund at de ikke rutinemæssigt tjekkes for diverse skavanker.
    Bodil; Synes du selv at en hund der må aflives 5 år gammel (hvis jeg læser korrekt) pga diskusproblabs sund og rask ? Bl.a. Cocker Spaniel er prædisponeret for lidelsen .....

Kommentér på:
Søger en blanding af en Cavalier King Charles spaniel og Cocker Spaniel

Annonce