{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Halsbånd eller hegn?? {{forumTopicSubject}}

Ja, så er det mig igen....

Vi står og skal bygge nyt hus og det er jo ikke lige sådan at der vupti er lavet en have og det hele, så nu går mit spørgsmål på om der er nogen som har kendskab til de halsbånd som har kontakt til "noget" der er lagt ned i jorden hele vejen rundt om ens grund, så hvis hunden træder over den "usynlige" linie, får den et rap...

Kender nogen som har det, og deres hund har kun gjort det 1 gang og siden har den holdt sig inde i haven. Synes på en måde at det er smart, da vi ikke behøver at have et hegn op rundt om hele grunden...

Hvad siger i??

Stine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halsbånd eller hegn??
  • #1   13. nov 2006 Ud over at det er ulovligt i DK mener du ?

  • #2   13. nov 2006 Det ulovligt har jeg hørt... Og sygt!!!!

  • #3   13. nov 2006 Ja, den anordning har jeg hørt om - men det er forbudt at bruge den på hunde.

    Sååå - et hegn er vejen frem! ;o)


  • #4   13. nov 2006 hvorfor er det ulovligt i DK?

  • #5   13. nov 2006 Det er ulovligt at bruge på hunde men ikke på geder feks....
    Aner ikke hvorfor


  • #6   13. nov 2006 Sorry, det var jeg ikke klar over at det var... så skal vi da absolut IKKE have det.

    Tak for oplysningen!

    Stine


  • #7   13. nov 2006 Det ved jeg ikke. Bare noget jeg har hørt... Men jeg håber sgu at det er rigtigt at det er ulovligt...

  • #8   13. nov 2006 men det er nu nok også bedre med et hegn... så kan hunden slappe mere af, end at bekyre sig over den usynlige grænse

  • #9   13. nov 2006 Helt almindeligt hegn er da at foretrække... At straffe hunden for at gå over noget usyneligt - så aner hunden jo ikke hvad den har gjort galt + hvor afstraffelsen kommer fra? Ikke en metode jeg ville praktiserer...
    Plus det er ulovligt at bruge automatiske smerteforvoldende agregater på dyr.



  • #10   13. nov 2006 Enig katrine!

  • #11   13. nov 2006 der er desværre mange der bruger de såkaldte stødhalsbånd selv om de er ulovlige. Synes det er under alt kritik, så jeg er også fortaler for at sætte et ganske alm. hegn op og så lære hunden hvor ens matrikel går til.

  • #12   13. nov 2006 Hold da op for en storm jeg lige fik der...

    Det var måske ikke lige et emne jeg skulle ha bragt op, vidste absolut ikke at det er ulovligt, og derfor kan jeg heller ikke finde på at anskaffe det.

    Nu må i jo ikke gå og tro herinde at jeg er ond ved min hund, for det ville være en løgn...

    Der er nemlig ikke noget Zulu ikke må, for han må ALT!!!


  • #13   13. nov 2006 Helt OK, Stine! :o)

    Men LIDT grænser har Zulu nu godt af at have. Så kan han nemlig bedre slappe af, når han ved, at der er én der bestemmer og har tjek på tingene. :o)


  • #14   13. nov 2006 Nogle mennesker giver deres hund et halsbånd på med et tilhørende hegn, npr hunden så går udenfor "hegnet" får den et MEGET voldsomt stød, og det gør sindsygt ondt. Det er det rene dyreplageri, og det er rigtigt bergenet til får. Det er også ulovligt at bruge det til hunde, og så kan man jo undre sig over hvorfor det ikke også er ulovligt til får.
    Så byg et rigtig hegn, for det andet er både dyreplageri og ulovligt ;o)


  • #15   13. nov 2006 Da vi købte vores nedlagte ejendom, fandt vi også en hel masse ledninger gemt i jordens overflade, fik så senere afvide at det var til dens forrige ejers hund som fik stød af de her ledninger.... synes og så at det var mega synd og selvfølgelig ulovligt.. Så det fik vi hurtigt pillet op af jorden. Hvad med et hegn rundt om huset, det er da ikke så besværligt smiley

  • #16   13. nov 2006 Hej til alle,

    i må meget undskylde at jeg bragte emnet på banen, det var ikke min mening at få så mange mennesker helt op i det røde felt og "hade" mig fra starten herinde.

    SORRY.

    JEg vidste ikke at det var ulovligt, og havde jeg vidst det kunne jeg aldrig finde på at tænke tanken om det.


  • #17   13. nov 2006 Ved du hvad Liselotte... bare glem at jeg har skrevet det her indlæg, for det gav mig da virkelig en rigtig dårlig start på dette forum...

    JEg har nok ikke gennemtænkt det helt rigtigt, og ved ikke hvordan det fungerer sådan et halsbånd/hegn og derfor skrev jeg her til...

    Og nej, hvis jeg vidste hvordan det virker så ville jeg ALDRIG ha tænkt tanken.

    Hvis jeg vidste at det er noget med at det strammer grebet om hundens hals og giver den nogle voldsomme stød, fy for fanden jeg er altså ikke led overfor min hund.


  • #18   13. nov 2006 Lisette og Lotto.. Hun vidste ikke at det var ulovligt før at hun fik svar på sit spørgsmål.. det er jo derfor hun spørger.. det har hun vel ret til.. det er vel også derfor man er her inde for at hjælpe andre som ikke lige følger med i alt?......

  • #19   13. nov 2006 der er da mange tinge jeg er blevet klogere på herinde efterhånden som jeg følger lidt med i trådene og sælger spørger mig frem..

    Flytter også i nyt hus til April.. vi bygger selv i fritiden.. glæder mig.. :0)


  • #20   13. nov 2006 det er ulovligt med de stødhegn og citronelle halsbånd som folk bruger som "nemme" løsninger.
    lad være at gå strafvejen - sæt hegn op og sørg for at din hund hygger sig i haven, så den synes det er sjovt at være der.


  • #21   13. nov 2006 Lisette..

    var i gang med at skrive da du havde skrevet dit nye indlæg til det stine D havde skrevet.. er heller ikke ude på at skændes.. og det er helt okay at have sin egen mening syns jeg.. Men man skal heller ikke bare fare op fordi der er en som spørger til et emne.
    Jeg plejer normalt ikke at blande mig i så meget herinde da jeg ved at folk blir "sure" men nogle gange vil man jo også bare komme med ens gode/ dårlige erfaringer til andre omkring et emne.. og det skal man nu have lov til.

    Jeg syns heller ikke at det er okay at bruge usynligt hegn som giver hunden stød.. jeg kan desværre ikke ændre nogle folks opfattelser til at at forstå at det bare ikke er okay at bruge.. (skal lige siges jeg ikke kender nogen som bruger det, men der er jo nok nogen derude i lille DK som gør)...



  • #22   13. nov 2006 Hej med jer..

    Jeg kan lige fortælle til alle, at Zulu får et hegn op omkring haven og ikke sådan et halsbånd...

    smiley


  • #23   13. nov 2006 Det var da godt, Stine. :o)


Kommentér på:
Halsbånd eller hegn??

Annonce