{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Fremad {{forumTopicSubject}}

Først var han radikal. Så stiftede han Borgerligt Centrum. Efter fem måneder droppede han sit eget parti og meldte sig ind i det nystiftede Liberal Alliance. Nu vil Simon Emil så berige Danmark med sit Fremad smiley Måske skulle SEAB se sig lidt tilbage, vurdere sin indsats og herefter overveje, om han eventuelt skulle lave noget ANDET end politik.

Hvad siger I? Mangler Danmark et borgerligt parti a la Fremad?

PS. Jeg kommer til at tænke på venstrefløjen i 70'erne og 80'erne med alle de bittesmå partier og fraktioner. Vi havde fx VS, KAP, SAP og DKP/ML, der senere blev til DKP smiley

Kommentarer på:  Fremad
  • #1   8. nov Det er ikke et projekt, jeg tror på. Jeg tror vi alle - inklusive højrefløjens vælgere - er mættede...
    Det, han tilbyder kan fås hos V og R - og han er bare ikke formandsmateriale.

Så mit bud er, at det bliver svært at få nok underskrifter.

• Kennel Hearthitter
    Kennel Hearthitter Online Tilmeldt:
    jul 2017

Følgere: 13 Emner: 16 Svar: 3.200
    #2   8. nov Det er simpelthen så idiotisk at lave endnu et blåt parti..
    Han minder mig sådan om et lille forurettet barn, der ikke kan få sin vilje..
    Og nej, jeg tror heller ikke der er brug for det parti heller.

• #3   8. nov KH rammer den lige i røven.

Han gjorde det samme med sin seksualitet, og han virker på mig som en, der vil gøre alt for at få opmærksomhed.

Måske er det ikke noget han gør bevidst, men han virker bare helt ude af trit med sig selv og omverdenen. Han flagrer rundt over det hele, og synes hele tiden at NU er det hele perfekt. Indtil om 5 minutter, hvor han så vender 180 grader.

Jeg tror måske at han har en diagnose af en art. Han kan ikke gøre for det, og han skader jo ingen, så han skal da bare slå sig løs.

• #4   8. nov Ærgeligt

• #5   8. nov Der er jo mange vælgere til højre for midten der er blevet hjemløse (undertegnede inkl.); det er vel dem han forsøger at få fat i smiley Jeg er ikke fan af manden og jeg tror ikke rigtigt på projektet så nej, jeg kommer ikke til at stemme på dem. Jeg synes dog at den latterliggørelse som han er udsat for er lidt upassende. I min optik er der ikke noget odiøst i at skifte parti fordi man enten selv flytter sig i sine holdninger eller det man er medlem af flytter sig et sted hen hvor man ikke synes man selv hører til.
    Men OK jeg startede selv i SF og nu ved jeg sg* ikke rigtigt hvor jeg hører til.

• #6   8. nov Han futter da bare lidt rundt i politik , som han gør privat . … Lad ham nu bare lege med sit nye én-mandsparti.
    Så længe han er den eneste i partiet , kan han da ikke være uenig med nogen . smiley

• #7   8. nov Synes ikke der er brug for flere partier i det hele taget smiley
    Men for min skyld må han flakke alt det rundt han vil.
    Han får aldrig min stemme alligevel smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

Følgere: 59 Svar: 1.523
    #8   8. nov Han har dog været minister, det er der ikke så mange der kan prale af og jeg kan bedre lide ham end mange af dem der sidder der nu ihvertfald.

• Jørn L
    Jørn L Tilmeldt:
    jan 2016

Følger: 1 Svar: 13
    #9   8. nov Han skulle have holdt sig til fodbold,det var han meget bedre til..

• #10   8. nov Jamen … der sitter han jo --- Ham Simon Emil …

profilbillede
  • #11   8. nov Og på det billede der, er han sgu heller ikke som de andre smiley

• #12   8. nov jeg synes det er helt fint, tog en test et sted, svaret lød " du synes det er ok med det nye parti, men de skal nok ikke regne med din støtte" Spot ON...

jo flere små borgerlige partier jo sværere er det at få en borgerlig regering der kan overleve, så fint med mig ... og hvis han så endda stjæler nogle stemmer fra Radikale, samtidig med selvf at A. og SF vokser så kan det ikke blive bedre IMO.... smiley

• #13   8. nov manden er en vendekåbe

• #14   8. nov Det ender med alle på borgen har hver deres eget parti, hvis de bare laver deres eget når de er uenig.

• #15   8. nov Nu er Simon Emil vist ikke "alle", Frk. Jensen smiley

• #16   8. nov Nej, jeg skrev det ender med alle skal have det.

• #17   8. nov Har de egentlig lavet loven om så det bliver sværere at stifte nyt parti som de snakkede om?

• #18   8. nov Processen er sat i gang

• #19   8. nov Hvad er det med politikerne der tror at netop DERES lille forskel er det afgørende for at redde Danmark? Heldigvis er det jo lige p.t. en højrefløjdting, så skaden er til at overse, men det bidrager desværre til den omsiggribende opfattelse, at politikere generelt er utroværdige.

• #20   8. nov Ærgeligt at den lov endnu ikk er kommet igennem.. Nu er det snart nok med alle de små partier!! Ender jo med at blå blok aldrig kan danne regering hvis det forsætter.. - ikk at det gør mig noget men jeg sys da det er ærgeligt for de mennesker der stemmer blåt hvis de mister en reel chance for at blive hørt pga det og ha indflydelse (at få en statsminister der har deres holdninger).. Der burde seriøst tænkes mere før man bare opretter et parti!

Men okay, selvom de ikk kommer i folketinget får de jo alligevel en FED "løn" hvis bare de får en smule stemmer... (SUK!).. Så det kan jo selvfølgelig også betale sig på et eller andet plan selv hvis man ikk kommer ind.. Er stadig oprørt over hvor mange skattekroner de to partier der ikk kom ind fik selvom de virker dybt useriøse.. Det kan kun gå for langsomt at få strammet loven og få kigget på hvor mange penge partierne skal ha i støtte bare de får en lille smule stemmer!!

• #21   8. nov Man kan jo bare lade være med at skrive under...
    Selvfølgelig skal nye partier da prøve til.

• #22   8. nov Jo men folk er jo ligeglade - da jeg var omkring 18år skrev jeg under.. Tænkte da overhovedet ikk på hvad det reelt set betød og det gør andre på den alder nok heller ikk.. og lur mig, de ved nok godt hvem de skal gå efter - det lære de nok hurtigt af erfaring.. Så altså tror altid der vil være nok der skriver under - det er der jo ihvertfald helt tydeligt som det er nu..

• #23   8. nov Sådan er demokrati...

• #24   8. nov Tjah.. Reglerne for det skal dælme strammes!!

• #25   8. nov Emil var jo allerede inde, så derfor behøvede de ingen underskrifter for at komme i folketinget

• #26   8. nov Det er da ikk personen der skal ha underskrifter men partiet for at blive stiftet?! Det er jeg rimelig sikker på..

• #27   8. nov https://www.ft.dk/da/ofte-stillede-spoergsmaal/parti_hvordan-stifter-jeg-et-nyt-parti

man kan godt have et parti uden underskrifter, men normalt skal man have underskrifter for at komme i folkeringet.

men i og med Simon Emil allerede var der, skulle er ikke underskrifter til.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 10 Emner: 46 Svar: 3.837
    #28   8. nov Jeg mener han fusionerede Borgerligt Centrum med LA? Mindre detalje men stadig...

Jeg stemmer ikke blåt og jeg forstår godt irritationen over endnu et parti der kan lede til stemmespil MEN når det er sagt så blev han jo næsten smidt ud af LA (jvf det famøse brev skrevet til ledelsen og andre ledende personer - undtagen Simon Emil).

Desuden har jeg langt mere respekt for en politiker som tager konsekvensen af ens partis ændrede politik som man ikke er enig i, og rent faktisk arbejder for et projekt man tror på, frem for at sætte sig ned i bagerste hjørne og holde sin kæft fordi man er bange for at miste sin plads og fede folketingshyre. Det havde da været endnu mere fesent hvis Simon Emil var blevet siddende for et parti han ikke deler ideologier med efter min mening.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 9 Emner: 21 Svar: 2.342
    #29   9. nov # 22 "Jo men folk er jo ligeglade - da jeg var omkring 18år skrev jeg under.. Tænkte da overhovedet ikk på hvad det reelt set betød og det gør andre på den alder nok heller ikk.. "

Ligeglade med hvad?...
    Jeg er 57 år, og kunne godt finde på at skrive under. smiley

• #30   9. nov jeg synes der er for mange partier, men på den anden side set synes jeg alle skal have muligheden for at prøve, løsningen imo må være at spærregrænsen for hvornår et parti så reelt kommer i ind kunne sættes op, så fx der skulle mere end 2% til, måske nærmere minimum 5 % ....

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#31   9. nov Er det virkelig kun 2% ? smiley

• #32   9. nov der er noget med nogle kredsmandater som jeg ikke har styr på, men ja ellers 2% af de afgivne stemmer ved et valg

" Det er normalt 2 %-reglen, som er lettest at opfylde, og da 2 % af stemmerne normalt er tilstrækkeligt til 4 mandater, har de danske folketingspartier normalt altid mindst 4 mandater i Folketinget"

• Rikke aka rapanden
    Rikke aka rapanden Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 12 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 8.662
    #33   9. nov Jeg er faktisk helt enig i alt det Ida skriver, LA har jo altså rykket sig/ændret kurs, og især her efter det sidste valg og den nye formand. Så jeg har faktisk kun respekt for at man siger fra, selvom han jo nærmest blev smidt ud som Ida også nævner.

Og jeg er ellers på ingen måder fan af Simon Emil, men her kan jeg simpelthen ikke se at han gør noget galt.

• #34   9. nov "Jeg mener han fusionerede Borgerligt Centrum med LA? Mindre detalje men stadig..."

Han ønskede at gøre det, men der var ikke flertal for en fusion:

"Den 16. juni 2009 gik størstedelen af bestyrelsen og en del af medlemmerne over til Liberal Alliance, som de ønskede at fusionere partiet med.[1] Et mindretal i bestyrelsen ønskede at fortsætte Borgerligt Centrum og valgte Jeppe Søe som ny partiformand, indtil det blev endeligt nedlagt i november 2011."

• #35   9. nov Jeg synes som sådan et det er lidt "nå nå og ja ja". Har han lyst til det, så fred være med det. Jeg forstår så ikke rigtigt behovet for at svine ham til personligt.
    Men partiets holdninger finder jeg ret useriøse og umodne.

• #36   9. nov 29# Ligeglade med konsekvensen af ENDNU et nyt parti..

• #37   9. nov Hanne, problemet er vel også at hvis blot de får x antal procent og ikk engang kommer ind så får de flere millioner i støtte!!

• Ida og Figo
    mar 2017

#38   9. nov Ok, Isabelle, jeg huskede ikke helt rigtigt - godt du kunne huske bedre smiley

Partier ændrer politik hele tiden og hvis man sidder i et parti hvor man ikke er enig med en stor del af deres politik så kan jeg virkelig ikke se problemet i at skifte parti. For ikke så lang tid siden så vi jo også Jens Rohde skifte fra V til RV da han var stærkt uenig i "Støjberg-linjen" i partiet.

Der hvor jeg ikke har respekt for partiskifte, er når det mest af alt virker som et forsøg på at beholde sin plads i folketinget for enhver pris. Da SF næsten imploderede efter deres regeringsdeltagelse og vist nok var tæt på spærregrænsen var der rigtig mange profiler fra partiet der skiftede til S og RV - de samme partier som de havde været så rygende uenige i, i regeringsdeltagelsen. Jeg KAN naturligvis tage fejl, men det virkede sgu mest som om de var bange for deres røv ved næste valg.

Simon Emil meldte sig ind i et liberalt parti og nu mener han at det er et nationaltkonservativt parti, hvis politik han ikke kan stå inde for og så er det jo ingen skam at gå hvis man bliver smidt ud smiley
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/beskidt-spil-i-kulissen-saadan-blev-simon-emil-slagtet/7843210

• Ida og Figo
    mar 2017

#39   9. nov Han gjorde det samme med sin seksualitet

Af frygt for at afspore debatten, så synes jeg faktisk det er en enormt plat kommentar. Ikke alle har en så "firkantet" seksualitet at de kun er til det ene eller det andet køn (jeg kender flere der har haft forhold til både mænd og kvinder), det betyder altså ikke at de gør det for opmærksomhed eller har en diagnose.

• Rikke aka rapanden
    Rikke aka rapanden Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 12 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 8.662
    #40   9. nov Helt enig Ida, der findes faktisk ret så mange som forelsker sig i personen og ikke kønnet. I mine teenageår havde jeg f.eks to kærester af samme køn ( altså ikke på samme tid smiley ) , og siden har jeg så kun været kærester med mænd. Men skulle min mand og jeg en dag blive skilt, så kan jeg da ikke afvise at jeg ville ende med en kvinde igen, fordi det netop for mig er personen og ikke kønnet der er vigtigt.

• #41   9. nov enig hans sexliv vedr ikke os

• Ida og Figo
    mar 2017

#42   9. nov Rikke, jeg var også sammen med begge køn i mine "unge dage", jeg identificerede mig dengang som biseksuel, idag som heteroseksuel, men man ved jo aldrig hvordan fremtiden ser ud.

Flydende seksualitet er efter min mening meget naturligt, og så længe manden er glad.
    Det er faktisk ret lavt at smide den slags kommentarer efter ham - døm ham på hans politik, ikke hvem han går i seng med.

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 37 Svar: 2.480
    #43   9. nov Jeg er demokrat, og derfor synes jeg at det er helt fint.

Folk må danne alle de partier de har lyst til.

Men, de skal overholde reglerne og ikke gøre som Rasmus Palludan. Men det hul er de jo også ved at stoppe nu.

Blå blok minder som en anden skrev, snart om venstrefløjen i gamle dage.

Men det jo os selv der vælger hvem der sidder der, og tingene har det med at rette sig til over tid.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#44   9. nov # 36 "Ligeglade med konsekvensen af ENDNU et nyt parti.."

Hvilken konsekvens tænker du på?....
    Du skrev noget om, at det var ærgerligt for de blå, hvis de ikke kunne danne regering pga. for mange små partier, så jeg kan ikke greje, om du synes det er forkert at skrive under på en vælgererklæring i håb om, at man derved kan svække den fløj partiet tilhører? ...

• #45   9. nov 44# Jeg sys ikk det er forkert at skrive under.. Jeg sys bare man bør tænke grundigt over konsekvensen før man bare gør det og på den måde tænke over om det reelt er noget man ønsker at bidrage til - jeg tænkte at det kunne være fuldstændig ligegyldigt hvilket det jo bare ikk er - der er jo konsekvenser.. Og samtidigt sys jeg bare det er ærgeligt hvis Ca halvdelen af den danske befolkning bliver frataget muligheden for reelt set at få en statsminister der repersentere deres holdninger fordi vi bliver oversvømmet med små partier som umuliggør det.. Også er jeg Virkelig frusteret over at selvom de ikk engang kommer ind i folketinget så får de stadig en FED pose penge (flere millioner).. Og honestly, så svært er det nok næppe at få de procenter der åbner låsen til skattekammeret! Det burde dælme gøres sværere eller beløbet gøres mindre!!! Især når der konstant kommer flere og flere små partier.. Men det er da selvfølgelig en nem måde at få sin årsløn på, hvor man så indtil næste valg egentlig bare kan trille tommelfingre! Feks fik stram kurv 4millioner i parti støtte aka løn til formanden i den størrelsesorden han selv sys også kan han ellers forvalte resten som han ønsker - eller gi sig selv en fed hyre.. Eller stikke det hele i lommen.. De behøver ikk engang genopstille for at få 4millioner.. Det sys jeg godt nok er at forære mange unødige penge væk i en tid hvor der er rigeligt andet at bruge dem på!! Fordi hvor meget har vi lige hørt til stram kurs siden? Jeg gad da godt få 4millioner for at sige grimme ting om andre mennesker i en kortere periode hver 4.år..

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#46   10. nov Vist er det da ærgerligt for dem, der ikke får den statsminister, de kunne tænke sig. Men sådan er spillereglerne jo. Cirka halvdelen af befolkningen kommer til at leve med den statminister de nødigst ville have, så jeg synes da, det er en fin konsekvens, hvis partierne på "den forkerte fløj" mister indflydelse samlet set.
    Det ligger ellers til mig at være fair og hensynsfuld, men så storsindet et menneske, at jeg skulle undlade at skrive under på en højredrejet vælgererklæring for ikke at ødelægge noget for højredrejede vælgere, er jeg godt nok ikke smiley

• #47   10. nov #45 Pernille F,

Uha, Stram Kurs kører skam på endnu. Så meget at man næsten bliver forpustet af at følge med i det. smiley Forskellen er bare at medierne ikke beretter meget om det.
    De fik cirka 2,5 mio kr. i partistøtte ovenpå valget, ikke 4 mio.

På det seneste havde SK kunnet levere store overskrifter omkring diverse angreb på deres demonstrationer, og et grundlovsbrud som får Tibet-sagen til at ligne en tissemyre i sammenligning, da Fyns politi nedlagde forbud imod Stram Kurs' afholdelse af deres landsmøde på et hotel i Middelfart. Den sag er ikke afsluttet, da politidirektøren for Fyns politi er anmeldt for overtrædelse af straffelovens §150, ved at se stort på Grundloven. Grundlovens §79 siger at "Borgerne har ret til uden forudgående tilladelse at samle sig ubevæbnede. Offentlige forsamlinger har politiet ret til at overvære. Forsamlinger under åben himmel kan forbydes, når der af dem kan befrygtes fare for den offentlige fred."
    Straffelovens §150 siger at: "Når nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, misbruger sin stilling til at tvinge nogen til at gøre, tåle eller undlade noget, straffes han med fængsel indtil 3 år."

Et landsmøde på et hotel for partimedlemmer, hvor offentligheden ingen adgang har, er ikke "under åben himmel".

Men nu bliver Stram Kurs' landsmøde i stedet afholdt på Christiansborg. Så må vi se om medierne gider skrive om det, og om grunden dertil...

• #48   10. nov #46
    "Det ligger ellers til mig at være fair og hensynsfuld, men så storsindet et menneske, at jeg skulle undlade at skrive under på en højredrejet vælgererklæring for ikke at ødelægge noget for højredrejede vælgere, er jeg godt nok ikke"

Der er intet højredrejet over partiet Fremad. De er RV bare i en blå skjorte.

At du vil give partiet en vælgererklæring må jeg hellere blot kalde for uærligt.
    Gav du også en til SK? smiley

• #49   10. nov paludan har fundet ud af at Jylland er Danmarks hovedland smiley

at han mødte op hos min chef på denne bopæl og skabte sig og filmede ind i stuen på familien osv siger mig dog at han lige skal lære spillereglerne her. den var sgu aldrig gået herude hos os rigtige slumbonderøve smiley

• Ida og Figo
    mar 2017

#50   10. nov Mht dem der mener at Simon Emil flakker rundt og skifter mening hele tiden så så jeg lige nogle gamle klip og interviews med ham og det virker faktisk til at han har været ret så konsekvent i sine holdninger men at de partier han har været en del af har flyttet sig for meget i følge ham - radikale blev for socialdemokratiske i sin økonomipolitik og han stiftede derefter et liberalt midterparti (som han selv siger), derefter gik han sammen med det andet liberale midterparti, men da det bliver for nationalkonservativt i sin politik går han (inden han bliver smidt ud) og stifter et nyt liberalt midterparti med samme politik og visioner som det første.

Guderne skal vide at jeg er uenig i meget af hans politik men jeg synes faktisk han får lidt unfair kritik i det her.

Så kan man jo diskutere om det er smart med så mange små blå partier (det er det nok ikke) men hvis ikke de eksisterende partier er nogle der deler ens politik?

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#51   10. nov # 48 " At du vil give partiet en vælgererklæring må jeg hellere blot kalde for uærligt."

Det må du gerne kalde det. Man kan også kalde det taktik.
    Det ville selvfølgelig lyde pænere, hvis jeg sagde, at jeg ville skrive under, fordi jeg synes, at ethvert nyt parti skal have en chance. Og reelt så giver man dem jo en chance med sin underskrift, og så kan man håbe - eller ej - at de får heldet med sig.

Og nej, SK har ikke fået min underskrift. Faktisk kan jeg ikke huske, om nogen partier nogensinde har fået den. Men denne gang får Emils parti måske ... i et forsøg på at undgå at få Jacob Elleman som statsminister smiley

• Ida og Figo
    mar 2017

#52   10. nov Man snakkede også om stemmespild da LA stillede op, ingen forventede at de kom over spærregrænsen, men de fik 5% af stemmerne, så det er jo svært at spå om hvorvidt Fremad vil være stemmespild.

Kommentér på:
Fremad

x