Selverkendelse.... Selverkendelse....
Ja, jeg må lige læsse af.
Jeg har jo dårligt knæ(+det andet også slår knuder nu) og er blevet kikkertundersøgt med oppudsning af gammel skade og så fandt de ud af, at jeg havde fået slidegigt oveni hatten.
Under hele dette forløb(faktisk det meste af 2010) har jeg døjet meget med smerter og har ikke altid kunne gå og lege med mine hunde, som jeg helst så, at de blev luftet og leget med. Heldigvis har mine unger været kanon til at hjælpe...men det var jo tidligere også kun midlertidigt...NU ved jeg ikke hvad fremtiden bringer, men håber træning og vægttab kan få mig ind i kampen igen.
Ungerne er nu begyndt og pive over at det altid er dem der skal....og det kan jeg faktisk sagtens forstå, for det er MINE hunde og MIT ansvar, men hvad skal jeg gøre ??
- desuden bliver Cille 18 til januar, så hvad sker der lige, når ungerne flytter hjemmefra, hvis jeg ikke har fået det bedre i mit(mine) knæ ??
Jeg kan slet ikke forestille mig et liv uden hunde, og skulle jeg blive nødt til at skille mig af med Monna, der er ung og gerne vil have mere, end jeg i hvert tilfælde pt. kan tilbyde alene(Selma er syg og ikke helt ung, så hun kommer under alle omstændigheder til at blive her, til hun ikke kan mere)....så bliver det eddermaneme tomt, når Selma heller ikke er her mere
Jeg aner slet ikke, om man overhovedet kan få en hund(race), der kan klare sig med små ture og hjemlig hygge
- og vil det overhovedet være fair at forvente dette ??
Jeg bliver enormt ked af det, når jeg ikke selv kan tilbyde hundene, det de har brug for og, hvis så børnene piver samtidig bliver jeg jo ikke ligefrem mindre ked af det
Føler virkelig jeg er gået fra gløderne(Selma's sygdom) til ilden(erkendelse af mine egne begrænsninger) og aner ikke, om jeg kan fortsætte med at byde mine omgivelser(familie og spec. Monna) at de bare skal leve med mine skavanker.....sorry, ved godt, at I sikkert ikke kan sige noget der kan gøre det bedre, men havde altså bare lige brug for at læsse af :´-(
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Ellers ved jeg ikke rigtig hvad man skal... Tror godt nogle hunde kan lære at acceptere et liv uden de store gåture, hvis bare der er anden form for aktivering.. Kan du cykle? For så kunne du jo cykle med dem...
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.307
- kan ikke cykle pga. skade i melleøret(jeg falder simpelthen omkuld)
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.872
Pt går vi 3 timer om dagen og det bliver hun ved med, det er bare ikke sikkert, at jeg skal gå, men måske køre.
Held og lykke med det hele
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 593
Vi har en afghaner, så jeg ved hvor vigtigt det er med motion.
Men vi er nået frem til at hvis det skulle ske, gud forbyde det,, at vi vil gå til vædeløb med Volle, lure cursing tror jeg det hedder,, så ved jeg da han får rørt sig..
Mange tanker og knus herfra..
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Ja ellers er der jo de der små kørestole.... Ellers kan hundene måske få anden motion end lige en decideret gåtur... ud og lege med nogle andre hunde, lad dem løbe frit steder hvor de må være frie... så behøver du ikke selv gå så meget, men kan bare lade hundene løbe rundt og lege... Så kan de få motion på den måde og så kan du måske nøjes med nogle meget små ture et par gange om dagen for lige at få dem ud og få lidt nye dufte og sådan...
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.872
Og så har jeg god moralsk støtte fra familien og vennerne herinde, som jeg snakker med.
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 906
mar 2009
- har siden årsskiftet tabt mig omkring 13 kg. og mangler stadig 45-50 kg. for at nærme mig min normalvægt, så det kan komme til at have lange udsigter før jeg kan se om det giver den ønskede virkning*rødmer*
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 640
Jeg læser til fysioterapeut og har mødt en del med slidgigt i knæene. Min indtryk er at jo tættere man er på sin ideal-vægt jo mindre smerter er der. Fordi de simpelthen er mindre der "presser på".
Udover det kunne træning af musklerne omkring knæet forhåbentlig give mere stabilitet og på den måde styrke din gang.
Jeg døjer selv med hypermobile knæ, og efter jeg for 2 år siden begyndte at træne musklerne omkring knæet har jeg mærket en væsentlig forskel, og det er til den positive side.
Nu er det med at holde ilden i jernet og få sat nogle målbare mål så du får dig nogle succesoplevelser.
Mange gode tanke herfra!
mar 2009
Har ikke været på i nogle dage, fordi jeg bare har det mentalt skidt, og jeg har samtidig måtte træffe den bedste beslutning for Monna, hvilket ikke ligefrem har hjulpet på humøret.
- Monna skal nemlig flytte hjemmefra....præcis hvordan og hvorledes ved jeg, når hendes opdrætter vender hjem fra ferie søndag
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 640
Hvis du får brug for råd mht. knætræning (og andet træning) er du altid velkommen til at sende mig en PB.
Selverkendelse....