hvad gør jeg? hvad gør jeg?
Mig og min mand har taget den sødeste hund til os grundet længere historie - nå men natten til idag har han valgt af bide i min søns bukser hvilket jeg bare ikke synes er ok! han har ødelagt en lader til min mobil og taget et par sko! idag opdager jeg så af han faktisk os har taget et andet par sko, der har han dog kun taget snørrebåndet & brækket sig i dem.
Han har aldrig gået tur, så det arbejder vi os på, han er 9mdr! han trækker virkelig meget & er meget stærk så vil han den ene vej skal han nok komme det.
noget helt andet er af han er begyndt & hante på den ene forben tager kontakt til tidligere ejer der fortæller han havde fortrækket noget i det i vinters men han kom aldrig til en dyrelæge, han kan ikke ligge stille uden han hopper på tre ben når han rejser sig & han kan ikke tåle og gå tur, han er virkelig overvægtig af en hvalp & være så motion skal han jo ha.
HVAD SKAL JEG GØRE?
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.386
maj 2010
Følger: 1 Svar: 123
Ville starte med at gå til dyrlægen... derudover hvis det er en ny hund kan den godt bide i ting fordi den er nervøs..
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.874
lyder som en hund der skal starte til træning og lære at gå pænt i snor..
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 24
Vi gå to gange om dagen en liille times tid, ud i skoven & løbe, han har os ført fundet ud af & lege rigtigt nu, så der bliver leget med hans legetøj ellers leger han med min lille dansk/svensk gårdhund.
Jeg kan fx ikke starte til hundetræning jeg gravid & næsten i slutningen, så hvis han tumler mig arg den har jeg ikke lyst til, min mand arbejder sent så tror desværre ikke det en mulighed
Vi skælder ikke ud andet end vi tager ham i det da han jo har glemt hvad han har gjort når der går noget tid efter. Forstår det simprlthen ikke! han kan sagtens være alene hjemme flere timer uden & ødelægge noget
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.719
Hvis den er meget overvægtig, hvis jeg sige motion med måde. Når den stadig er hvalp er den vel også meget aktiv? Så skær lidt ned på foderet.
feb 2009
Jeg gjorde det jo desværre kun i en god mening da det var for & sige det lige ud dyremishandling der hvor han kom fra.
Han er egentlig ikke aktiv andet end vi går udenfor så vil han så gerne lege (: han ligger bare for det meste herinde & sover s;
Nå men lige et andet spørgsmål, der hvor han kommer fra har han fået lov til af bide i ærmer, buksekanter, tasker mm når folk kom for ligesom & hilse på - kan det være derfor han bider i tingene nu?
maj 2010
Men når du nu har gjort det kan du måske snakke med en træner som du skal begynde hos fra når du har født og få nogen tips:)
els havde jeg bestilt en adfærdsbehandler til og komme og se situationen..
for det kan være mange forskellige ting... det er jo et nyt sted den skal vænne sig til, og når der allerede er problemer og du snart har en lille ny så poroblemet skal være løst, ville jeg nok bruge pengene på en adfærdsbehandler...
feb 2009
maj 2010
maj 2010
feb 2009
Men det var ikke det emnede handlede om (:
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.874
Man skal jo bare huske på man ikke kan redde hele verden.
Og personligt mener jeg at en hund der har haft sådan en start på livet, har behov for hundetræning.
og når du nu er gravid kan du vel ikke rigtig gå med ham? hvordan aktiverer du ham så mentalt??
feb 2009
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
Og så må i til dyrlæge og få tjekket den halten, evt. få et foder/træningsprogram til hvordan i får ham ned i vægt, uden at overbelaste benet.
Når man tager omplaceringshunde ind, ved man aldrig helt havd der følger med i hundens bagage...
Der til er han netop i den alder hvor hundene går i første lømmelalder - ergo er alt han har lært, gemt meget langt inde og hulhukommelse kan forekomme. Tålmodighed, faste rammer og grundtræning i alm. pæn opførsel er vejen frem i den periode.
maj 2010
Men det er da en del af det emnet handler om når du skal have trænet din hund, du har taget ind fordi du siger den blev mishandlet, så må du da have haft en ide om at den skulle bruge noget træning, men du siger du ikke kan gå til hunde træning fordi du er så gravid...
Så det da logik det måske ikke er den bedste timing, eller måske ikke det bedste hjem for hunden som tingene er!
Og det er ikke ondt ment, for respekt for at du hjælper en hund der bliver behandlet skidt.
Men man skal bare være sikker på det man selv har at tilbyde er hvad hunden har behov for...
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 206
Jeg ved, at der er flere forskellige steder i Randers området, som har træning enten lørdag eller søndag..... Nu kan jeg jo ikke lige se, hvor I er fra.
Men min træner har træning både lørdag og søndag - samt legestue en gang hver weekend!
maj 2010
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.386
Jeg er enig, lyder som dårlig timing - Når det er sagt så er jeg enig med Krumme
Afsted til dyrelægen aller først, Få afklaret om hunden evt har ondt og hvordan dens tilstand ellers er, Og snak evt med dyrelægen omkring vægten !
har i flere hunde ? kan ikke lige finde ud af om de begge er solgt eller hvordan ?
feb 2009
- Han er meget stærk har kun været i en have når han sq tisse eller lave stort, så har derfor heller ikke set andre hunde desværre - han kan nu udemærket med min hund men møder vi andre hunde på vores vej vil han meget gerne frem til dem hurtigt & tjekke dem ud & det er der jeg løber lidt tør for idéer for jeg tør ikke han trækker afsted med mig med baby i maven, mit barn kommer nu i aller første række (:
Jeg har en anden hund i forvejen en lille pige på samme alder, men de leger kun hvis de kommer ud på samme tid hvilket de ikke gør lige nu da de har lavet min have til en muderpøl! (:
feb 2009
feb 2009
Han komme med ud i haven meget ofte nu vi ikke går tur, han kommer ikke på tur før dyrelægen har kigget ham efter.
Han er skåret meget ned i foder så han er på slankekur!
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 6 Emner: 9 Svar: 59
Også mht. slankekur osv...
feb 2009
MIN HUND HOLDER PAUSE WEEKENDEN OVER & HAR GJORT DE TO DAGE HER! HAN KOMMER KUN UD FOR AF TISSE & LAVE - HAN LIGGER BARE & SOVER NÅR HAN ER INDE.
Jeg troede jeg havde gjort det klart nok
Han er chippet & vacc han er passet med alt det har jeg papir på - Jeg kan desværre ikke tegne forsikring i weekenden derfor er det ikke gjort.
Altså det jo ikke fordi hans fedt svinger rundt - Jeg fortæller blot han ihverfald vejer 8-10kg for meget! så synes der bliver overdrevet lidt.
Det jeg aller helst så der kom noget på var hvad pokker jeg skulle gøre med en hund der går fra ikke af ødelægge nogen ting til af gøre det nu?
& mht til af ringe til dyrelæge fik jeg den melding af vi sq se det an weekenden over & jeg sq ringe igen hvis det ikke var blevet bedre.
For det kunne være en overbelastning
LAD VÆR MED AF KOMMENTER HVIS DU/I IKKE KAN ANDET END AF ANGRIBE FOLK DER BLOT SPØRG TIL NOGEN ENKLE TING!
hvad gør jeg?