867 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

hvad gør jeg? hvad gør jeg?

Mig og min mand har taget den sødeste hund til os grundet længere historie - nå men natten til idag har han valgt af bide i min søns bukser hvilket jeg bare ikke synes er ok! han har ødelagt en lader til min mobil og taget et par sko! idag opdager jeg så af han faktisk os har taget et andet par sko, der har han dog kun taget snørrebåndet & brækket sig i dem.

Han har aldrig gået tur, så det arbejder vi os på, han er 9mdr! han trækker virkelig meget & er meget stærk så vil han den ene vej skal han nok komme det.

noget helt andet er af han er begyndt & hante på den ene forben tager kontakt til tidligere ejer der fortæller han havde fortrækket noget i det i vinters men han kom aldrig til en dyrelæge, han kan ikke ligge stille uden han hopper på tre ben når han rejser sig & han kan ikke tåle og gå tur, han er virkelig overvægtig af en hvalp & være så motion skal han jo ha.

HVAD SKAL JEG GØRE?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad gør jeg?
  • #1   15. mar 2011 Starte til hundetræning i en klub !

• nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Svar: 123
    #2   15. mar 2011 Hvor længe har du haft ham?
    Ville starte med at gå til dyrlægen... derudover hvis det er en ny hund kan den godt bide i ting fordi den er nervøs..

• #3   15. mar 2011 hvordan aktiverer i ham? er det når han er alene han ødelægggerog hvad gør i når han har ødelagt noget??

lyder som en hund der skal starte til træning og lære at gå pænt i snor..

• #6   15. mar 2011 Vi har kun haft ham en uge & weekenden over har han haft ' hvile pause ' netop for & se om det kunne være overbelastinig han lige pludselig blev rørt fx, men det har ikke hjulpet!

Vi gå to gange om dagen en liille times tid, ud i skoven & løbe, han har os ført fundet ud af & lege rigtigt nu, så der bliver leget med hans legetøj ellers leger han med min lille dansk/svensk gårdhund.

Jeg kan fx ikke starte til hundetræning jeg gravid & næsten i slutningen, så hvis han tumler mig arg den har jeg ikke lyst til, min mand arbejder sent så tror desværre ikke det en mulighed smiley ihverfald ikke lige nu.

Vi skælder ikke ud andet end vi tager ham i det da han jo har glemt hvad han har gjort når der går noget tid efter. Forstår det simprlthen ikke! han kan sagtens være alene hjemme flere timer uden & ødelægge noget smiley

• #7   15. mar 2011 Jeg ville også gå til dyrelægen først hvis jeg tog en hund til mig. Bare for at se hvor man står med hunden og om den er i tip top.

Hvis den er meget overvægtig, hvis jeg sige motion med måde. Når den stadig er hvalp er den vel også meget aktiv? Så skær lidt ned på foderet.

• #8   15. mar 2011 Han spiser næsten ikke, det er meget lidt efter han er flyttet herover.
    Jeg gjorde det jo desværre kun i en god mening da det var for & sige det lige ud dyremishandling der hvor han kom fra.
    Han er egentlig ikke aktiv andet end vi går udenfor så vil han så gerne lege (: han ligger bare for det meste herinde & sover s;

Nå men lige et andet spørgsmål, der hvor han kommer fra har han fået lov til af bide i ærmer, buksekanter, tasker mm når folk kom for ligesom & hilse på - kan det være derfor han bider i tingene nu?

• nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

#9   15. mar 2011 ville personligt slet ikke tage en hund ind når jeg var høj-gravid, men det nok bare mig...

Men når du nu har gjort det kan du måske snakke med en træner som du skal begynde hos fra når du har født og få nogen tips:)
    els havde jeg bestilt en adfærdsbehandler til og komme og se situationen..
    for det kan være mange forskellige ting... det er jo et nyt sted den skal vænne sig til, og når der allerede er problemer og du snart har en lille ny så poroblemet skal være løst, ville jeg nok bruge pengene på en adfærdsbehandler...

• #10   15. mar 2011 Men jeg ser det gode i alle dyr & alle mennesker - kald mig dum & naiv smiley det tager jeg ikke tungt! Jeg kan bare ikke se på et dyr bliver mishandlet s; alle har ret til en ny chance her i livet

• nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

#11   15. mar 2011 Hvis den var myntet på mig... syntes jeg ikke du er dum.. jeg syntes bare det dårlig timing...

• nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

#12   15. mar 2011 En anden ting er så ville jeg aktivere ham mentalt..

• #13   15. mar 2011 Det kan der være mange meninger & holdninger om (:
    Men det var ikke det emnede handlede om (:

• #15   15. mar 2011 Det er også fair.

Man skal jo bare huske på man ikke kan redde hele verden.

Og personligt mener jeg at en hund der har haft sådan en start på livet, har behov for hundetræning.
    og når du nu er gravid kan du vel ikke rigtig gå med ham? hvordan aktiverer du ham så mentalt??

• #16   15. mar 2011 Vi bruger os sådan en aktivirings bold hvor der er godbidder i, han skal kæmpe for af bruge den - men den er han ellers os glad for? der skal han jo bruge hovedet en del smiley

• #17   15. mar 2011 Han lyder som en frustreret hund. I må fjerne de ting han ikke må bide i - måske har han aldrig oplevet grænser i den dur. Det må i træne med ham. Indlær kommandoen "nej" og brug den når han tager noget der ikke er hans. Giv ham i stedet noget af hans legetøj at bide i. Fjern ting i ikke ønsker skal gå i stykker i processen.
    Og så må i til dyrlæge og få tjekket den halten, evt. få et foder/træningsprogram til hvordan i får ham ned i vægt, uden at overbelaste benet.
    Når man tager omplaceringshunde ind, ved man aldrig helt havd der følger med i hundens bagage...
    Der til er han netop i den alder hvor hundene går i første lømmelalder - ergo er alt han har lært, gemt meget langt inde og hulhukommelse kan forekomme. Tålmodighed, faste rammer og grundtræning i alm. pæn opførsel er vejen frem i den periode.

• nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

#18   15. mar 2011 syntes da os jeg svarede på emnet....
    Men det er da en del af det emnet handler om når du skal have trænet din hund, du har taget ind fordi du siger den blev mishandlet, så må du da have haft en ide om at den skulle bruge noget træning, men du siger du ikke kan gå til hunde træning fordi du er så gravid...
    Så det da logik det måske ikke er den bedste timing, eller måske ikke det bedste hjem for hunden som tingene er!
    Og det er ikke ondt ment, for respekt for at du hjælper en hund der bliver behandlet skidt.
    Men man skal bare være sikker på det man selv har at tilbyde er hvad hunden har behov for...

• #19   15. mar 2011 har du læst det med at I skal en tur til dyrlægen?? - det er jo ret vigtigt I finder ud af hvad der er med det ben, siden han halter smiley

• #21   15. mar 2011 Var det ikke en mulighed at finde noget træning i weekenden??
    Jeg ved, at der er flere forskellige steder i Randers området, som har træning enten lørdag eller søndag..... Nu kan jeg jo ikke lige se, hvor I er fra.
    Men min træner har træning både lørdag og søndag - samt legestue en gang hver weekend!

• nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

#22   15. mar 2011 Gitte hun kan ikk tage hunden til træning da hun er gravid:) bliver der skrevet længere oppe:)

• #23   15. mar 2011 Men en time i skoven osv...

Jeg er enig, lyder som dårlig timing - Når det er sagt så er jeg enig med Krumme

Afsted til dyrelægen aller først, Få afklaret om hunden evt har ondt og hvordan dens tilstand ellers er, Og snak evt med dyrelægen omkring vægten !

har i flere hunde ? kan ikke lige finde ud af om de begge er solgt eller hvordan ?

• #24   15. mar 2011 Har skam læst vi skal afsted til dyrelæge & det er os vores plan, det skal desværre bare passe ind i hvornår dyrelægen har tid smiley
    - Han er meget stærk har kun været i en have når han sq tisse eller lave stort, så har derfor heller ikke set andre hunde desværre - han kan nu udemærket med min hund men møder vi andre hunde på vores vej vil han meget gerne frem til dem hurtigt & tjekke dem ud & det er der jeg løber lidt tør for idéer for jeg tør ikke han trækker afsted med mig med baby i maven, mit barn kommer nu i aller første række (:

Jeg har en anden hund i forvejen en lille pige på samme alder, men de leger kun hvis de kommer ud på samme tid hvilket de ikke gør lige nu da de har lavet min have til en muderpøl! (:

• #25   15. mar 2011 Hov forresten vi fra fyn & skal med bus for af komme til hundetræning da vi ikke har bil (: så puha randers er laaangt væk grin

• #26   15. mar 2011 Har først kunne ringe idag til dyrelægen & få en tid jo ? det skam ikke fordi jeg ikke vil sende min hund afsted - dyret ve ' & vel komme altså i første række & det jo ikke mig der har valgt den sq halte (: så det ikke fordi jeg ond ved den - Føler i alle angriber mig når jeg blot spørg til nogen råd.

Han komme med ud i haven meget ofte nu vi ikke går tur, han kommer ikke på tur før dyrelægen har kigget ham efter.
    Han er skåret meget ned i foder så han er på slankekur!

• #27   15. mar 2011 Synes du skal spørge dyrlægen til råds når de har tid smiley
    Også mht. slankekur osv... smiley

• #29   15. mar 2011 Jeg prøver endnu engang!
    MIN HUND HOLDER PAUSE WEEKENDEN OVER & HAR GJORT DE TO DAGE HER! HAN KOMMER KUN UD FOR AF TISSE & LAVE - HAN LIGGER BARE & SOVER NÅR HAN ER INDE.
    Jeg troede jeg havde gjort det klart nok smiley
    Han er chippet & vacc han er passet med alt det har jeg papir på - Jeg kan desværre ikke tegne forsikring i weekenden derfor er det ikke gjort.
    Altså det jo ikke fordi hans fedt svinger rundt - Jeg fortæller blot han ihverfald vejer 8-10kg for meget! så synes der bliver overdrevet lidt.

Det jeg aller helst så der kom noget på var hvad pokker jeg skulle gøre med en hund der går fra ikke af ødelægge nogen ting til af gøre det nu?

& mht til af ringe til dyrelæge fik jeg den melding af vi sq se det an weekenden over & jeg sq ringe igen hvis det ikke var blevet bedre.
    For det kunne være en overbelastning smiley Men da det stadig står på er der selvf ringet til dyrelæge men ville da høre om der var nogen kloge hoveder herinde der måske havde prøvet det samme

LAD VÆR MED AF KOMMENTER HVIS DU/I IKKE KAN ANDET END AF ANGRIBE FOLK DER BLOT SPØRG TIL NOGEN ENKLE TING!

Kommentér på:
hvad gør jeg?

Annonce