1.341 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Send ikke blomster - tak. Send ikke blomster - tak.

Min mor er desværre lige død her op til weekenden og vi skal jo så have bisættelse engang i næste uge.
En god venindes ex-kæreste mente han skulle med til bisættelsen - det sagde jeg han IKKE skulle. Vi vil holde det inden for den nærmeste familie og nærmeste venner.
Så vil han sende blomster for at vise sin respekt. Mine forældre kendte ham ikke, har aldrig mødt ham, han er en ex til min veninde, så NEJ TAK til blomster.

Helt ærligt, er det ikke OK at sige nej tak ? Hvorfor skal min far belemres med kort (i blomsten) fra folk han ikke kender og aldrig kommer til at kende til.
Synes ikke folk kan tillade sig at mugge over, at de får besked på ikke at sende blomster - BASTA.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Send ikke blomster - tak.
  • #1   29. jan 2012 I kan ikke lukke kirken af for ham. Den er offentlig. Men han er da underlig.

• #3   29. jan 2012 Han får ikke at vide hvor og hvornår - så jo kan godt "lukke" kirken for ham.

• #4   29. jan 2012 er der ikke stykke i avisen?

• #5   29. jan 2012 Jeg ved ikke om han tror at vi er bedste venner, bare fordi han har været kæreste med min veninde.

• #6   29. jan 2012 Nope - der kommer ikke noget i avisen før efter bisættelsen, netop for at der ikke skal dukke gud og hver mand op.
    Min far vil gerne holde det stille indenfor familien og de nærmeste venner. Så dem vi ønsker at se får besked.

• #7   29. jan 2012 Sleeping Beauty is Back !
    Tak smiley

• #8   29. jan 2012 Kondollerer.

• #9   29. jan 2012 kondolerer.....

måske han er opdraget med at det er det man gør, også hvis man bare har været sporadisk ven med barnet til afdøde.... måske han bare tror det er det rigtige.... ville bare pænt sige at I vil holde de tæt og småt og takker nej til tilkendegivelser fra folk udenfor familie og dine forældres nærmeste venner....

• #10   29. jan 2012 Det gør mig ondt du lige har mistet din mor, det må være en svær tid og måske man opfatter nogle ting anderledes end man ellers ville ha' gjort.

Men jeg kan vitterligt ikke se problematikken i det, jeg synes da det er venligt ment - han vil bare vise sin respekt og sin medfølelse ved at sende blomster, det er da meget normalt at man gør det?
    - Måske lidt spøjst når man ikke mener han kender din mor, men det er jo ikke ment på nogen ond måde.

• #11   29. jan 2012 Hvorfor må han ikke sende blomster? Helt personligt havde jeg stor glæde i de kort der var til min fars begravelse... også selvom det var fra folk jeg ikke anede hvem var, det varmede i en sådan grad at jeg den dag i dag selv sender blomster hvis jeg kender de efterladte...

Selvfølgelig må man sige nej tak, men jeg forstår ikke hvorfor

• #12   29. jan 2012 Blomster og kort er jo ikke til den afdøde, det er til de efterladte... Men hvis du føler han overskrider en grænse så skal han naturligvis ikke gøre det

• #13   29. jan 2012 JRT.
    Jeg ved godt det ikke er ondt ment, men han er noget anmasende også på andre punkter. Og jeg finder det malplaceret, når han slet ikke kender mine forældre, aldrig har mødt dem.
    Jeg ville aldrig have gjort det, men istedet måske sendt en blomst til den som jeg kendte der havde mistet. Men det behøver han heller ikke !

• #14   29. jan 2012 Folk der har mistet kan man ikke altid forstå. De tænker deres egne tanker som kan virke underlige på nogen og andre forstår så udemærket.

• #15   29. jan 2012 Hvis du føler han er anmasende så sig det til ham, det er enormt vigtigt at du kommer ud med det, især nu skal du ikke gå at bekymre dig om han nu sender noget eller ej, du har nok at tænke på... Han skal ingen forklaring have, følelser er noget vi ikke selv kontrolerer og han skal bare forstå og accepterer at sådan har du det.

Kondolerer med din mor, det gør mig ondt.

• #16   29. jan 2012 Min veninde - hans Ex - synes også det er malplaceret og jeg kender min far og han vil synes det samme. Det er først og fremmest min far jeg skal tage hensyn til.

• #17   29. jan 2012 :o( kondolerer.

• #18   29. jan 2012 Præcis - kan din veninde ikke fortælle ham kort og kontant at i ikke ønsker hans opmærksomhed? Så behøver du ikke bruge flere kræfter på ham..

• #19   29. jan 2012 Jeg har skrevet han ikke skal sende noget, at min far ikke skal sidde med kort fra nogen han ikke kender, da det utvivlsomt vil være ham som i første omgang åbner og læser kortene. Han har/får rigeligt han skal tage stilling til, det bliver en kæmpe forandring i hans liv uden min mor, så han behøver ikke yderligere.

• #20   29. jan 2012 Min veninde har sagt det samme til ham som jeg.

• #21   29. jan 2012 Jeg kondolerer :o( Jeg håber du og din far er okay og at I klare jer :o( Og at han respektere jeres valg og lader jer være i fred med jeres sorg.

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 109
    #22   29. jan 2012 Kondolerer.
    Syntes nu ikke der er noget galt i at sende blomster.

• #23   29. jan 2012 Hvor sørgeligt, det er jeg ked af på dine vegne.

Jeg synes det er en sød tanke at sende en blomst. Jeg kender en, der ofte sender blomster til begravelser - f.eks. hendes venindes svigermor. Hun har mødt hende nogle få gange, men hendes idé er, at trods det, så har hun jo påvirket hendes liv, og derfor viser det god respekt at sende en blomst.

• #24   29. jan 2012 Takker smiley

Jeg vil bare at vores ønsker accepteres og respekteres.

• #25   29. jan 2012 Kondolerer. Det gør mig ondt...

Vi har lige sendt blomster til en god vens mors begravelse. Vi kendte ikke hans forældre og er ikke i tæt kontakt med ham mere. Men vi mente for at vise ham repekt, at sende blomster.
    Det ser jeg intet mærkeligt i.

Hvis din venindes ex vil sende blomster for at vise dig respekt synes jeg det er helt i orden.... Det kan jeg ikke se noget forkert i.....

Men når i nu har sagt til ham, at i ikke ønsker det. Synes jeg det ville være forkert af ham at gøre det...

• #26   29. jan 2012 Da jeg mistede min far da jeg var 23 fandt vi stor varme i kort fra folk vi ikke kendte som kendte ham. Men igen det er hvad i vil have.I kan evt. sige han kan donere de penge han ville have købt blomster for til kræftens bekæmpelse eller lign. godt formål der lå din mor nær.

Jeg sendte i august blomster til en hundetræningskammerats begravelse. Jeg kendte ikke og har aldrig mødt hans kone, men sendte blomsterne fordi han betød meget for mig og vi har brugt mange timer med hundene.
    Dette så jeg ikke som en chikane og dte håber jeg sørme ikke at hans kone så det som.

jeg føler med digog dine nærmeste i den kommende tid.

• #27   29. jan 2012 Der er folk jo forskellige.

• #28   29. jan 2012 Når man sidder med så stor en sorg, så må der være andre ting der spiller ind, end "blot" en buket blomster...

Det gør mig ondt med din mor

• #29   29. jan 2012 Nogen gange kommer det nok også meget an på hvem personen er, som man siger nej tak til. Der kan være rigtig mange årsager til at man siger nej tak, end der kommer frem her.

• #31   29. jan 2012 Omkring et år efter jeg var gået fra min ex ( var sammen i 11-12 år), døde hans mor. Jeg havde ikke haft kontakt med nogen fra familien siden bruddet... Jeg hørte først om dødsfaldet 1/2 år efter, og blev overvældet af sorg.

Familien ville med stor sandsynlighed ikke have ønsket mig i nærheden, men jeg gik ned til gravstedet med en buket blomster. Jeg var så ked af, at jeg intet kunne stille op - kunne ikke hjælpe familien, kunne ikke have hjulpet familiet i de måneder de gik igennem med en syg mor/kone, og jeg ville så gerne undskylde overfor alle, at jeg ikke havde været der...

Jeg tog ned, sagde undskyld og sagde at jeg for alt i verden håbede på at alt blev bedre for resten af familien lidt efter lidt.

Det hjalp mig meget at aflevere buketten.

Jeg ved ikke om dét var respektløst?

• #32   30. jan 2012 Rie J
    Det du fortæller der kan jo overhovedet ikke sammenlignes med det jeg skriver om. Det var din ex's mor, som du har kendt i mange år da I kom sammen.
    Manden jeg snakker om, er min venindes Ex og han har ALDRIG mødt mine forældre - så derfor ingen sammenligning.

Jeg kan godt forstå din sorg, hvis du var glad for din ex-svigermor og synes det er fint at du lagde en blomst på hendes grav.

Kommentér på:
Send ikke blomster - tak.

Annonce