{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.214 visninger | Oprettet:

Siberian husky gå uden snor {{forumTopicSubject}}

Hej Alle HG'er

Da jeg i starten søgte på om huskien kunne gå fri, var alles svar at det kan den på ingen måde.
Men, men, men, men!
Opdrætteren og min træner siger, at det godt kan lade sig gøre.

Til jer med huskier: Er jeres løs og tror i det kan lade sig gøre?

Mvh
Molise

P.S. Det skal lige siges, jeg på ingen måde forventer min kan gå løs. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Siberian husky gå uden snor
  • #1   22. maj 2010 Jeg har to huskier... Vega kan IKKE gå løs - hun springer endda ud af vinduer for at stikke af... Caia kan gå LIDT løs i haven, hvis jeg har spændende godbidder... men jeg ved, at hvis der går nogen forbi ude på vejen, så er det mere spændende end mig... Jeg har haft Caia løs i en indhegnet hundeskov, hvor jeg vidste, at vi var de eneste gæster...

  • #2   22. maj 2010 Molise

    Det kræver en meget konsekvent træning at lære en husky at gå uden snor, men ja - det kan lade sig gøre.

    Jeg lærte selv i sin tid min gode vens hysky at gå løs.

    På billedet på min hjemmeside havde hun dog stadig ikke helt fanget konceptet, men det kom senere.


  • #4   22. maj 2010 Lise
    hvordan lærte du den det?


  • #5   22. maj 2010 Team
    nej lige præcis,
    men det er da meget sjovt at to hundetrænere siger ja, og egere siger nej :b


  • #6   22. maj 2010 Hmm undskyld jeg lige spammer lidt, men er din en siberian?? Er det ikke nærmere en alaskan husky eller en blanding af en art? Synes ikke umiddelbart den ligner en siberian..

    Og dette skal overhovedet ikke opfattes som negativt ladet, men bare et spørgsmål af ren interesse.


  • #7   22. maj 2010 Molise

    Vha. en lang line, meget engagement og en blanding af belønning og straf.


  • #8   22. maj 2010 Camilla
    Det er helt okay smiley
    Hun er rent faktisk en husky smiley
    dog mener jeg opdrætteren sagde moderen havde noget samojede i sig, men er ikke sikker smiley


  • #9   22. maj 2010 Jeg sad nemlig og kiggede billederne, og synes at der var et eller andet der mindede om Nala smiley Jamen det var rart at vide tak, så er den ikke helt galt med øjnene alligevel smiley

  • #10   22. maj 2010 Camilla
    haha, alle tror hun er en blanding..
    Der er mange der mener hun er en schæfer blanding.. Meget mærkeligt efter min mening smiley


  • #12   23. maj 2010 Molise -hun ER en blanding, hvis der er samojede i. Så snart der er andre racer end husky i, ja så er der ikke længere tale om en renracet husky, og dermed er det en blanding;o)

    Og så er det altså ligegyldigt om moren er ren samojede, ½samojede eller mindre endnu.
    -så det er vel ikke så sært at folk tror hun er en blanding...

    Nå, men til spørgsmålet. Jeg kender da til huskyer der kan gå løse. MEN jeg tror ikke kun det handler om træning, men i høj grad osse om den enkelte hunde. Hunde er jo ikke ens/lige trænbare, selvom de er samme race.

    Og så gælder det jo for mange spidser at de måske nok kan være løse og have et sikkert indkald på en kort afstand. Men hvis man giver lov til at hunden kan boltre sig på større afstand, så bliver hørelsen pludselig osse dårligere;o)



  • #13   23. maj 2010 Maiken T

    Du skriver: "Min teori er at man sagtens kan gå løs med en husky,...."

    Jeg er da glad for, at du skriver "teori".
    Og "sagtens" er da vist også en sandhed med modifikationer.


  • #14   23. maj 2010 Michelle
    som jeg også har skrevet mener jeg hun sagde der var noget samojede i hende, men at jeg ikke er sikker smiley
    hun har jo ikke stamtavle så aner jo i princippet ikke om hun er en blanding af 100 forskellige hunde..

    Påstår da heller ikke på nogen måde hun er raceren?
    Men så kan man jo i princippet sige at alle hunde herinde der ikke har stamtarvle skal stå under blanding fordi man ikke kan være sikker på hvor de kommer fra?


  • #15   14. jun 2010 Hej hej... smiley Vuk er super nysgerrig og hvis han fik lov, gik han på opdagelse... smiley Men hvis vi har været ude og gå langt og han er ved at være træt, kan han sagtens gå uden snor...:)

Kommentér på:
Siberian husky gå uden snor

Annonce