1.091 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hvalp skal sove i baggangen med anden hund Hvalp skal sove i baggangen med anden hund

Hej alle.

Fik en lille hvalp i onsdags på 11 uger en lille tæve, Bella.
Hun har sovet med mig på sofaen, men idag ville jeg ha hende til at sove i baggangen med vores anden hund, dels for at hun ik bliver for afhængig af mig og dels fordi hun ik er helt renlig endnu. Men hvordan griber man det bedst an? Lige pt er hun ulykkelig og piver helt vildt. Har lagt 2 blusser i hendes kurv der dufter af mig, kødben og legetøj.
What to dó?

Og et andet spørgsmål. Hvornår skal man regne med de er renlige, altså at de kan holde sig en hel nat? Pt kan hun holde sig ca 5 timer

Mvh malene

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp skal sove i baggangen med anden hund
  • #1   9. jun 2013 http://www.dkk.dk/side.asp?ID=2608

Her kan du læse en masse gode råd

• #2   9. jun 2013 Lige nu er DU hendes tryghedsbasis, så jeg ville lade hende sove hos dig, til hun er blevet HELT tryg ved sine nye omgivelser og jeres anden hund.

Og hvis hun sover ved siden af dig, vågner du sikkert, hvis hun bliver urolig og skal ud og tisse.

At hun kan holde sig i 5 timer, synes jeg er flot.

• #3   9. jun 2013 Ja har lige hentet hende ind til mig igen, og hun ligger også klods op af mig. Hun er meget stille, så hører ik hun skal tisse.. Hun lister bare ud og gør det. Vi har også soveværelse ovenpå, det er jo ik holdbart jeg skal sove på sofaen, tror jeg i hvertfald ik manden synes smiley

• #4   9. jun 2013 Super side du har linket til Camilla! smiley

• #5   9. jun 2013 Wow.. Det er da super flot at hun kan holde sig i 5 timer.. smiley
    Det er der bestemt ikke mange hvalpe der kan.. smiley

Og ja, som Natravnen siger, så er du det som gør hende tryg.. Så kan godt forstå at hun piver når du har prøvet at sætte hende ud i baggangen..

Jeg ville nok også blive utrolig ked af det, hvis jeg var en bette fis som din hund og kommet er sted hen jeg slet ikke kendte.. Og jeg ville blive rigtig ulykkelig hvis den person som jeg er rigtig tryg ved og som måske er den eneste jeg stoler på, pludselig satte mig ud i et rum jeg aldrig har sovet i, sammen med en stooor voksen hund som jeg ikke rigtig kender endnu.. smiley

Jeg ville vænne hende til at være derude stille og roligt.. Lige som med alene-hjemme-træning.. Så vænner hun sig til at det ikke er et farligt rum væk fra "moar".. smiley

• #6   9. jun 2013 Mht. Nat tisseriet, kan du så ikke sætte uret til at ringe et par gange eller 3 om natten og så lufte hende?

Så undgår du at hun tisser på gulvet.. smiley

• #7   9. jun 2013 Hesselballe nu står der jo ingen steder at jeg ikke vil være sammen med hende!!

• #8   9. jun 2013 Og hun sov også inde ved mig.. Så det får hun lov til så længe hun vil

• #9   9. jun 2013 Jeg har altid hvalpe i en kasse ved siden af sengen, så kan jeg høre om de vil ud;) min sidste Pjevs er 12 uger nu og sover fra kl 22 til jo 6 hver nat nu i sin kasse ved siden af min seng;)

• #10   9. jun 2013 Ja det sørme også flot! smiley
    Hun får os lov at sove ved mig, det er jo ret hyggeligt smiley

• #12   9. jun 2013 14 dage så sov polly igennem smiley

• #13   9. jun 2013 Vi har sovet i stuen på gulvet den første uges tid med begge hunde da vi fik dem. Langsomt, nat for nat, øgede vi tiden imellem lufteturene, dvs. 1. nat hver time, 2. nat hv.1,5 time osv.. Synes ret hurtigt dette gjorde dem renlige, men har dog glemt hvor gamle de var smiley
    Derefter blev de gradvis vænnet til at være alene, sove og putte i vores bryggers, og nu de elsker dette rum som de ofte selv vælger at lægge sig i selvom vi er hjemme.. Så de sover i bryggerset om natten og om dagen er de også der, dog med adgang til stor indhegnet have.. Er vi hjemme er de selvfølgelig også i resten af huset..

• #14   9. jun 2013 Du skriver hun sover sammen med dig PÅ sofaen ... hvor skal hun sove når du ikke længere skal sove på sofaen ....

Jeg vil sige, op i soveværelset med jer alle, hvalpen i en kasse, kurv ved siden af din seng, så ligger du med hånden nede ved den, og nusser den til ro .... kassen skal have så høj kant at den ikke kan komme ud, så den piver/tumler rundt når den skal ud, så skal du være klar og drøne ud med den til den har gjort hvad den skal .... jo mere godt arbejde jo hurtigere går det ....

Jeg har altid haft mine hvalpe fra de var 8-9 uger, det har taget fra 1-3 uger af få dem i standt til at sove fra ca midnat til 7 om morgenen .....

men det er helt 100% sikkert at sover en hvalp, og den vågner og skal tisse, ja så når den at tisse hvis den kan gå rundt selv ... så derfor er det helt vigtigt at man tager den op til sig INDEN den selv kommer til at gå rundt, og så får den udenfor ...

• #15   9. jun 2013 Hvordan har hvalpen og din anden hund det indbyrdes?

• #16   9. jun 2013 Tak for alle de gode råd, det skal helt sikkert afprøves. De har det godt sammen de 2, men selvfølgelig er det vores ældre hund der bestemmer pt.

Kommentér på:
Hvalp skal sove i baggangen med anden hund

Annonce