Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor mange gange skal man gå med en hvalp.?
  • #2   26. feb 2017 Den skal ud og tisse hver gang den har sovet, spist, drukket og leget og hvis den ellers giver tegn til det (søger væk fra opholdssted, piber, søger meget rundt). Men den skal ikke som sådan på gåtur endnu. smiley

• #3   26. feb 2017 Du skal ud med den mange gange, når den har spist, sovet eller leget, ca hver 2 ti e kan du regne med i starten, den skal også ud om natten.
    Du skal ikke gå ture, men bare ud hvor den kan tisse m.m, gerne samme sted hver gang og helst hvor der ikke har været andre hunde

• #4   26. feb 2017 fuldstændig enig med de 2 andre... den skal ud og tisse næsten hele tiden men ikke ud og gå rigtige ture endnu.. super vigtigt at tage den med ud og køre i bil/bus/ tog.. møde alle mulige mennesker og andre dyr(ikke bare hunde) smiley

• #5   26. feb 2017 Få denne vigtige vejledning hos opdrætter.
    Han/hun må kende racen og sine linier indgående.

• #6   26. feb 2017 Vi var rigtig meget ude med vores, dengang de var små, og stadigvæk i en alder af 1,5 og 2,5 år skal de ud hver 2-4 time... (bare lige ud og tisse i haven)
    Synes godt nok det er ofte, men sådan er det åbenbart med dem.

Især med så små hunde er det vigtigt med massere af ros og lækre godbidder HVER GANG, ellers tager de længe om at blive renlige. Mange chihuahuaer bliver ikke renlige, fordi ejerne ikke ser deres signaler om at de skal ud, eller ikke gør det ofte nok i hvalpe-perioden.
    Og så bliv ude indtil hunden får gjort det den skal, i vinterperioden kan det godt tage længere tid. Vi gik nogengange ude i sne og kulde med vores hvalpe i 20 minutter før de tissede eller sked. De var så heller ikke vant til at komme ud hos avleren...

Vi har én hund der siger til, når hun skal ud, så har vi en der bare venter på at vi siger til, og en der slet ikke siger til - her skal der især kigges på signaler. (fx render søgende/forvirret rundt)
    Det har været en "kamp" med de tre i forhold til labradoren, der var renlig og selv sagde til som 13-14 ugers.

• #7   26. feb 2017 hver time hvis du har muligheden for det

• #8   26. feb 2017 Det er så fjollet et svar frk Jensen smiley det handler ikke om hvad man har mulighed for, det handler om hvad der er nødvendigt;) de færreste hunde behøves og ud hver time, de fleste gange vil der i snit være 2-3 timer i mellem, der skal hvalpen altså ud, det må man så sørge for "at have mulighed for" man har naturligvis taget fri de første vigtige uger så alene hjemme og renlighed kan læres i hvalpens tempo!!

• #9   26. feb 2017 læste lige han kun var 8 uger, så skal han ikke ud på kæmpe gåture endnu, det ville han slet ikke kunne holde til! ^
    men han skal ud i fingerreglen en gang hver anden time og når han har spist, drukket, sovet og leget smiley
    du kan dog starte med at vænne ham til sele/halsbånd og snor nu og gå ture i haven med ham
    når han rammer de 12 uger så kan du så gøre det nedenstående

en chihuahua hvalp vil være meget bange når du tager ham ud de første mange gange, så du skal gøre det i små bidder, med en lille taske på ryggen, så hvalpen kan blive båret rundt på den rute du har planer om at tage til at starte med.
    selvfølgelig med små nedsætninger så han får lov at snuse og kigge
    så lærer hvalpen ruten at kende og efter 2 uger plus minus så ville hvalpen kunne gå på ruten og føle sig tryg og 100% sikker.
    efter hvalpen føler sig sikker på både sin snor og sin rute, så skal du gerne gå 3 gange om dagen som med enhver anden hund!

miljøtræning og socalisering er selvfølgelig også vigtigt! specielt fordi chihuahua er en så lille hund, så skal han have gode oplevelser, ellers ender du med han bliver meget ejerbevidst overfor dig og det skaber som regel uønskede adfærd overfor andre, altså kan han blive agrressiv overfor andre hunde og mennesker

• #11   26. feb 2017 Isabelle - det er 100% mest oplagt! den skal selvfølgelig ikke sidde i tasken hele tiden, da den skal lærer ruten at kende, så den skal ned og snuse og gå lidt rundt!
    men det der med at tvinge en chi til at gå en almindelig tur som enhver stor hun ville kunne som 12 ugers, det kan virkelig skræmme den og gøre den bange for at gå tur for altid.
    så er det bedre at gøre den tryg, for så har man en selvsikker hund når den går tur
    det kræver lidt ekstra det er rigtigt nok, men som regel er hunden selvsikker efter ruten er gået og lugtet til/set efter 3-5 gange og så kan man sagtens gå turen i snor

problemet er ofte de bare bliver kastet ud i tingene, og sådan en lille chihuahua er altså bare ikke specielt modig overhovedet! smiley

• #12   26. feb 2017 nårh ja og de fleste chi er sindsygt bange for både sele, snor og halsbånd når de kommer fra opdrætter, så man skal virkelig gøre sin hund tryg i den, igen før man tvinger den ud og gå!

noget der er sørgeligt ved chihuahua opdræt er, mange opdrættere behandler dem ikke helt som store hunde, så de kommer med sandsynlighed kun ud i have og de får slet ikke samme miljø og socalisering som man ville gøre med store hunde..

• #14   26. feb 2017 ...Jeg tænker, at man så må tilvænne hvalpen selen både inde og ude, ved at gøre det sjovt at have den på = leg, godbidder o.l.

• #15   26. feb 2017 Hvis hvalpene generelt er "sindssygt bange for snor og halsbånd/sele" så er det opdrættet der er galt! En hund uanset størrelse skal simpelthen kunne håndtere at få snor på og komme ud i 8-10 uger alderen!! Hvis ikke det kan lade sig gøre, så bør hundene ikke avles på!!

• #16   26. feb 2017 bodil, mit svar er skam helt seriøst

• #17   26. feb 2017 Altså min genbo opdrætter Chihuahuaer.

Ikke en af dem starter deres gåture i en taske, de er hellere ikke bange for hverken seler eller halsbånd, når de bliver solgt som 8 ugers, så kan de gå tur både med sele og halsbånd uden at de er bange.

Undskyldningen med at en Chi hvalp skal på gåtur i en taske fordi den er så lille og ikke kan sammenlignes med en stor hund er altså ikke gangbar i mine øjne.
    En hvalp af stor race kan jo hellere ikke gå så langt, så skal vi vel også proppe Sankt Bernhardt hvalpen i en taske og slæbe af sted med den.

Min Dværg Pinscher som ikke er større end en Chi har aldrig nogensinde siddet i en taske. Den havde og har fire ben som den bruger til at gå på, og det har den brugt benene til lige siden hun tog sit første skridt.

At Chier er bange for seler og halsbånd når de kommer fra opdrætterne kan da ikke være rigtig ?
    Hvis det virkelig passer, så kan der jo egentlig kun være to grunde til det.
    Enten så har opdrætterne gjort dem bange for seler og halsbånd eller også har man avlet på utrolig psykisk ustabile hunde.
    En Chi skal ikke være en sart lille bangebuks..............

Min genbo græmmes hver eneste gang hun hører at Chier skal puttes i tasker mm.

• #20   26. feb 2017 Alle hvalpe er nok betænkelige ved at få seler og halsbånd på første gang, men det er da op til opdrætter at vænne dem til det, netop som Isabelle gør det. Min mindste (pomser) har altid elsket sin sele, fordi den betyder nye oplevelser.

• #21   26. feb 2017 Sikke da noget pladder Nana..

En Chihuahua er da ikke nødvendigvis bange på de første ture, de behøver ikke blive båret rundt for at være trygge og de hader heller nødvendigvis snore/seler osv..

En Chihuahua er en hund ligesom alle andre, nogle er dårligt opdrættet andre er ikke. Ingen grund til at gøre dem mere skrøbelige end hvad godt er.. De ER faktisk ret modige. .

Beklager det sure opstød, men er ærlig talt træt af folks fordomme om især Chihuahua smiley

• #23   26. feb 2017 En Chihuahua er ikke mere bange end andre racer når den er hvalp. Det er en hund, og det kommer an på (som ved alle andre racer) om opdrætteren har gjort et godt forarbejde. Hvilket ikke mange gør, da de er så små når de er hvalpe. Så de skal ud og opleve verden på sine små ben..!

• #24   26. feb 2017 Crazydog - har bestemt ingen fordomme om chihuahua, det er min fortrukne race, så jeg taler udelukkende ud fra erfaring!
    og siger heller ikke ALLE chihuahua er bange ved de første ture og har aldrig sagt de skal løftes rundt hele tiden, man skal trods alt behandle den som enhver anden hund når det kommer til stykket, har heller aldrig sagt alle chi opdrættere er dårlige, men på alle tænklige måder 90% af de chihuahua hvalpe jeg har mødt både hos opdrætter og i hjem har været en anelse utrygge både ved snor, første tur osv. Så efter min erfaring hjælper det ikke en dyt at kaste dem ud i tingene, for man kan altså hurtigt og nemt ende med en chihuahua som er hammer bange.

selvfølgelig findes der gode opdrættere der sørger for træning på lige fod med enhver anden race, men der findes dælme også mange der ikke gør!
    og ja hvis du får en chi fra et godt sted så er de jo vandt til sele/snor, men nu har jeg personligt mødt så mange hvor deres chihuahuas nærmest aldrig har været udenfor en havelåge, og det har deres hvalpe heller ikke, så er det bedre i min optik og tage det stille og roligt og lige bruge et par uger på at gøre hunden tryg før man bare tvinger den ud på tur, for selvom de er modige når de først er trygge så er de dælme ikke modige før de føler sig trygge.

aggressiviteten den kommer jo både af forkert håndtering og så deres enerådighed, det er nok nærmere resourceforsvar end aggressivitet, men det ændre ikke på det er noget der ligger til racen!

vil også lige sige jeg på INGEN måder siger man skal gå rundt med sin chihuahua i en taske! det er bestemt ikke det der menes, det jeg siger er det kan være en smart ting på de første gå ture til hunden føler sig trygn, når først trygheden er opbygget så kommer modet også og så skal hunden jo ikke bæres rundt! det er ikke en evigheds ting! smiley

• #25   26. feb 2017 Men så handler det jo også om opdrættet og ikke racen, som du ellers får det til at lyde som når du skriver "en Chihuahua hvalp vil være meget bange når du tager ham ud..."

• #26   26. feb 2017 Der er ligesom to ting i dit spørgsmål. Det ene er hvor ofte skal hvalpen ud og tisse. Og det andet er hvad er hvalpens behov for at opleve verdenen.
    De andre har beskrevet meget omkring behovet for at komme ud og tisse. For at dette skal lykkes for dig, er det en god ting at observerer hvalpen mest muligt, så du lærer dens tegn at kende og kan reagerer på dem. Disse ture ud for at besørge giver mest pote hvis du holder det tæt på hjemmet, et roligt fast sted i ikke bliver forstyrret. Herved lærer hvalpen det er trygt at besørge ude og at den får ros når den gør dette. Du træner her renlighed.
    Den anden del er behovet for at opleve verdenen. 1-2 gange om dagen planlægger du positive oplevelser ude i verdenen. Det kan være en tur ud og køre i bil, bus eller tog. Det kan være en tur til strand, i skoven, ned af gaden. Det kan være aftalte positive møder med forskellige typer hunde, dyr eller mennesker.

• #27   26. feb 2017 .......................dertil skal siges, at efter at jeg fik min Dværg Pinscher har jeg fået lidt mere forståelse for at folk med de her små hunde som render rundt og overbeskytter dem så meget, at det er synd for hundene og at de bliver en pestilens for deres omgivelser.

Min Taliban var så lille at hun kunne ligge udstrakt på min hånd da jeg fik hende.
    Havde hun været min første hund, havde hun garanteret også været en af dem som var en pestilens for omgivelserne.

Det er altså meget mere svært at sige fra når hvalpen er så lille bitte og den ikke opfører sig ordentligt.

• #28   26. feb 2017 vores hvalpe. var inde for det meste da der var for koldt udenfor
    de tisse på aviser. men når den er op i den alder vil jeg nok bare vis
    det mulig tag den med ud i haven og luft den der og ellers hver gang
    den har spist heller ligge og sovet så bare lige gå udenfor at døren og luft den
    lidt. det er ikke alle hvalpe som kan li og går ret langt væk fra huset af (:

• #29   26. feb 2017 Nana - Hvordan lærer hunden at være tryg i sine omgivelser, hvis den i starten er mest i en taske eller på armen?

Der er jo ikke nogen her, der foreslår at man skal kaste den ud i tingene. Det skal man ikke med nogen hvalpe. De skal langsomt lære at være trygge i sine omgivelser. I alle de her tråde, gives der råd om, at først når hvalpen er tryg, begynder man at gå videre. Man skal jo ikke tvinge hunden ud på gåture, før den er tryg ved det. Det samme gælder for en chi. Hvis den ikke er tryg ved at gå selv, så skal man langsomt gøre den tryg ved det, gennem godbidder og belønning - og små intervaller i starten. Hvis man tager den op i tasken eller på armen, så lærer man den ikke at stå på egne ben, og være tryg i sine omgivelser. Så lærer man den i stedet at søge op i tasken/på armen, hver gang der opstå noget utrygt. Det er jo ikke meningen.

Men selvfølgelig skal man jo have i baghovedet, at den ikke er så stor, og ikke skal have lange gåture. Men det er der altså heller ingen andre hvalpe, der skal. Du ser vel aldrig nogen komme med deres labrador eller schæfer i en taske, vel? smiley Hvorfor skulle man så gøre det med chi'er? Er de virkelig så elendigt avlet, at de ikke kan gå nogen steder på egne poter, men må løftes rundt og afskærmes for verdenen?

"En chihuahua er ikke noget tøjdyr; med en chihuahua følger et lige så stort ansvar som med en større hund, og der er også arbejde i at give en chihuahua
    et godt liv. Chihuahuaen skal selvfølgelig have sit behov for nærkontakt dækket, men den skal ikke hænge konstant på armen og blive bekræftet i, at verden er farlig. Den skal også ned på egne ben og undersøge tingene selv, så den bliver dus med omgivelserne."
    http://www.hunden.dk/Files/News/File/ca76f197-c096-40d5-adf3-d410a1189876.pdf

• #31   26. feb 2017 Jeg må indrømme at jeg bare har kørt på gefühl, når jeg havde hvalp ang. gåture.
    Det handler efter min mening om at man læser sin hvalp, sådan at den ikke udsættes for situationer eller længere gåture end den er klar til

Og seriøst... en chi har da 4 ben - ihvertfald dem jeg har set.
    Jeg tænker osse at hvis man får en chi fra opdrætter, som er bange for det ene og det andet... og endda generaliseret... så har den opdrætter da vist enten ikke gjort sit arbejde ordentligt, eller avlet på noget sind, som ikke er videre heldigt.

Den der undskyldning med at den jo er lille... aj come one... den holder altså bare slet ikke.

• #36   26. feb 2017 Anine - Jeg tænker faktisk, at det at man tager hunden op hele tiden, nærmere er med til at gøre den forsigtig/bange, end aggressiv. smiley

• #37   26. feb 2017 Alle hunde giver en form for signal, når de skal af med noget. Så er det op til OS at lære at læse de signaler. Nogle hunde søger lidt væk. Nogle går lidt ned i knæ, nogle begynder at snuse rundt. Det er vigtigt at lære hvad ens hunds signaler er. Når man ser signalet, går man stille hen og henter sin hund, tager den op i armene , taler med stille stemme, går ud hvor det er tilladt at besørge, sætter hvalpen ned og kommer med den kommando, som man nu vil bruge. Når hunden så har besørget, så roser man selvfølgelig.
    Hvis hunden når at besørge indendørs så tager man en avis (gerne SøndagsBerlingeren), gør den gennemvåd og slår………………….. sig selv oven i hovedet. For man har misset hundens signal!!
    Og nej, det er IKKE nok bare at lukke hvalpen ud i haven. Man går med ud HVER gang!
    Dette kræver dog at man risikerer at miste ½ time af Paradise/fodboldkampen eller at maden bliver kold eller at veninden ikke lige bliver svaret på FB eller mobilen. For man har øje for hunden HELE tiden. Hvor er den nu? Hvad laver den? Man skal ikke forfølge den rundt, men så må man slukke for TV og musik og lytte sig til hvad den nu laver.
    At have en hvalp som man gerne vil gøre renlig kræver et stort arbejde og er et 24/7 job, men det lønner sig i sidste ende.

• #39   26. feb 2017 Kenzie - Hehe, jo jo - men nu er verden jo heller ikke bygget sådan op, at enten tager man sin hund op, eller også bliver dens grænser overskredet. smiley

I så fald ville alle vores hunde være nogle nervevrag, for de er aldrig blevet taget op, når der har været noget "farligt".

Det jeg mener med #36 er, at hvis hunden aldrig får lov til selv at gå på jorden og udforske verden, men i stedet bliver taget op og puttet i en taske, så snart der er noget der KUNNE være farligt, eller som hunden reagerer det mindste på, så lærer den jo heller aldrig at håndtere det på en normal måde.

Med andre (større) hunde, tager man dem jo ikke op i tide og utide, og jeg vil da mene at de fleste hunde godt kan håndtere en presset situation alligevel. Så hvorfor kan man ikke gøre det med de små hunderacer? Med større hunderacer må man træne sig ud af det, kan man ikke det med de små?

• #41   26. feb 2017 Jeg ved ikke hvorfor, at det at løfte en hund altid betyder at de bliver bange/aggressive?
    Vi løfter MEGET på vores hunde og har altid gjort det, og de er altså ikke vildt bange for andre hunde (med mindre den anden hund er voldsom og ligeglad med deres signaler - men der vil de fleste hunde jo blive utrygge, især hvis de kun vejer 2 kg)

Når vi går i skove, hvor hundene må rende fri så møder vi af og til store voldsomme hunde, eller hunde der leger med vores labrador, og her kan især min Paya blive utryg, fordi de store hunde farer rundt. Generelt er hun bare meget nervøs anlagt. I sådanne situationer tager jeg hende gerne op, så hun kan føle tryghed, og se, at der ikke sker hende noget. Hun skal alligevel ikke være med i den form for leg.
    Jeg tager også My op, hvis hun leger for vildt med de store hunde - hvis det altså er så vildt, at hun kan komme slemt til skade. Hun vil gerne være med, og det skal hun helst ikke.

Men oftest kommer de op på armen, hvis der er en voldsom hund og ejer ikke fatter, at de skal få den i ro eller væk fra os. smiley
    Så kommer de ned igen, når vi er gået forbi. Det sker heldigvis sjældent, men det påvirker ikke hundenes møde med de næste hunde vi møder i skoven.
    Jeg vil hellere løfte min hund end at den skal brække noget, i værste fald dø eller stikke af . (stikke af er desværre sket et par gange, men ikke værre end at vi fik fat i dem ret hurtigt, efter at have standset den anden hund)

Der ER altså forskel på, hvordan man selv reagere i disse situationer, og hvordan det smitter af på hunden.

Iøvrigt så elsker vores tre små kræ ALLE mennesker og to af dem er godkendt læsehunde, også selvom vi løfter på dem og andre får lov til at løfte dem, hvis hundene selv giver tegn til det. smiley

• #42   26. feb 2017 Som flere andre har sagt, så skal din lille hvalp ud hver gang den har sovet, spist, leget eller viser tegn på at den skal tisse. Det kan godt være en temmelig stor opgave, at få gjort en chi renlig. Men jo mere obs du er på hunden, og får lært dens signaler at kende, jo hurtigere går det.

Din hund skal selvfølgelig ud og opleve verden, men kun i små bidder. En lille hvalp kører hurtigt træt, og en chi hvalp kan godt være noget forfrossen, så være obs på at den ikke kommer til at fryse.
    Da jeg fik min første chi (om vinteren), havde jeg også en stor bullmastiff, som selvfølgelig havde behov for at gå lange ture. Min chi var selvfølgelig med på de lange ture, og gik selv et stykke, og så røg hun indenfor i min varme vinterfrakke i et stykke tid, indtil hun havde fået varmen/hvilet sig, og så kom hun ned og gå igen. Efter hun blev voksen, gik hun altid selv. Kunne aldrig drømme om at slæbe rundt på min hund, medmindre at det er en hvalp/gammel hund, som ikke har godt af at gå for langt. Hvis du kan finde et dækken, vil det nok være en god investering, da de fleste chi'er, specielt hvalpene, er ret kuldskær.
    En chi er en hund, med 4 ben, så den skal gå selv, medmindre man skal gå alt for langt, mens den er hvalp. Er hvalpen nervøs, sky eller angst, er det en fejl. Chi skal være fulde af selvtillid og gåpåmod.
    Pøj, pøj med den lille fyr.

• #43   26. feb 2017 #40

Du ved hvad jeg mener!!. mange mener at når døren står åben, så bør hvalpen selv kunne finde ud af at gå ud og besørge udenfor. Har du også den holdning? Eller holder du øje med din hvalp, når den, 8-9 uger gammel går ud i haven alene??

• #45   27. feb 2017 Simone - Jeg undrer mig lidt over, at du først skriver at du ikke ser nogen sammenhæng mellem at løfte op og en bange hund - og bagefter skriver, at du har en utryg og meget nervøs hund, som du samtidig jævnligt løfter op. smiley jeg siger ikke, at det er derfor den er bange - jeg siger bare, at det KUNNE være noget der forstærker det.

Med større hunde er man nødt til at træne dem til ikke at være så nervøse hele tiden, for dem kan man jo ikke løfte rundt på hele tiden.

• #47   27. feb 2017 Helt ærligt, en hund bliver ikke nervøs eller bange af at blive løftet væk fra en farlig eller angstfremkaldende situation! Der er meget størrer risiko for at hunden bliver angst hvis den forbliver i situationen, fx hvis en lalleglad lab kommer tumlende!
    At tage hunden i snor har ingen effekt hvis det handler om flertallet af Danmarks lalleglade labs! De "gør jo ikke noget" og får oftest lov at "overfalde" alle, både mennesker og dyr i deres iver!!

• #48   27. feb 2017 Det handler om at beskytte hunden bedst muligt, så jeg ville med sindsro løfte min hund væk fra situationer som kan udvikle sig problematisk for små hunde!

• #49   27. feb 2017 Bodil - Jeg siger heller ikke, at bare fordi man tager hunden op, så bliver den automatisk bange.

Det jeg mener er, at hvis man HVER gang hunden oplever noget den kunne være utryg i (ikke noget der er decideret farligt), tager den op og løfter den væk, hvordan skal den så lære at håndtere situationen?

Med større hunde er man nødt til at træne det (hvis den fx er usikker på gåturen, er bange for hunde af passende størrelse for den osv.), fordi man ikke bare kan tage den op. Hvorfor kan man ikke gøre det med små hunde, i stedet for at tage den nemme løsning, og bare løfte dem op?

Jeg er HELT med på, at der er situationer hvor man må tænke på hundens helbred, og det kommer altid først. Men der er altså også situationer, som en lille hund, rent fysisk, sagtens ville kunne klare på egne poter, men i stedet løfter ejeren den op. Fx som den nævnes længere oppe, at den skal tages med i taske i den første hvalpetid, i stedet for at lære den at være tryg på egne poter.

• #50   27. feb 2017 Det er kun hundens ejer der kan og skal vurderede hvornår en situation er for farlig eller risikabel for deres hund, jeg har selv en løwchen på små 3 kilo, hun leger rigtig fint med de fleste venlige hunde også store hunde, men stort set aldrig med labrador fx, de har en voldsom måde at lege på bodyslam og brydning fx, det passer bare slet ikke til små hunde, de risikerer at blive mast! Mange vil nok syntes at jeg er hysterisknår jeg løfter min lille hund væk fra labs og andre hunde af den art;) det rager mig en høstblomst, min hund er det vigtigste for mig;)

• #51   27. feb 2017 Læser du mon overhovedet hvad jeg skriver, Bodil? smiley

"(ikke noget der er decideret farligt)"
    "er bange for hunde af passende størrelse for den osv."
    "Men der er altså også situationer, som en lille hund, rent fysisk, sagtens ville kunne klare på egne poter"

En labrador der leger voldsomt med "bodyslam" og brydning, kan vel nærmest ikke gå under ovenstående. Så det giver vel lidt sig selv, at det ikke er sådan en situation der menes. smiley

• #52   27. feb 2017 Isaballe .var den hensyn til mig
    .
    selvfølig skal man der holde øje med hvalpene i haven. men vores
    hvalpe leget i haven om dagen uden problemer og vi hold der øje med dem

• #53   27. feb 2017 og det er nogle små hunde. min storebror kone har en dværgpinscher som elsker og lege med vores labrador uden problemer smiley

• #55   27. feb 2017 dig smiley

Kommentér på:
Hvor mange gange skal man gå med en hvalp.?

Annonce