10.315 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Parring. Han kan ikke ramme :( Parring. Han kan ikke ramme :(

Har været nede med min Tico til parring idag og han hoppede da gladeligt på ,men han kunne ikke ramme ordentligt. prøvede at hjælpe men det endte bare i at de gik fra hinanden så snart jeg blandede mig.. De prøvede lystigt men det resulterede aldrig i at de han sammen.. Hun kommer igen onsdag nogen som evt kan komme med nogle råd??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parring. Han kan ikke ramme :(
  • #1   27. okt 2008 Du kan ikke gøre så meget jeg prøvede også engang da jeg havde en tæve til parring men det lykkes aldrig, tror simpelhen ikke de passede sammen..

• #3   27. okt 2008 nu ved jeg ikke hvor parringen skulle foregå, men nogen gange er det en fordel at parringen finder sted på ujænt underlag, f.eks på græsplænen, hvis han f.eks prøver at ramme for langt nede, så kan det være at han kan være heldig at hun står i en ofrdybning osv.

• #4   27. okt 2008 Jeg kan heldigvis hjælpe til, når Canis parrer. Jeg plejer at tage en hånd ind under tæven fra siden og ned mellem bagbenene. Så kan man holde et par fingre på hver side af "hullet" og på den måde guide han ind uden direkte at skulle holde på "lille Leif".

Når du prøver at hjælpe, skal du gøre det roligt og lade være med at kigge på din hund. Du kan evt. får en anden til at prøve at hjælpe. Nogle hanner vil ikke, når deres fører er for tæt på.

Det kan også være, at tæven bare ikke har været helt klar og at det går bedre på onsdag. Her kan blodprøver være til stor hjælp, så man er mere sikker på, om tidspunktet er rigtigt.

I sidste ende kan man vælge at gå til dyrlægen og få hannen tappet, så tæven kan insemineres med hans sæd.

• #5   28. okt 2008 Vil også sige som Lykke - ud i haven med dem :o)

• #6   28. okt 2008 Vi havde dem skam også i haven flere gange. der prøvede de også flere gange.. jeg ved at det var lige tidligt nok i hendes løbetid så håber da at det går bedre imorgen når hun kommer.. der har de også nogle flere timer sammen..

• #7   28. okt 2008 nu er det jo også store hunde i har.. men ellers støt tæven lidt.. og prøv at guide hendes ende, hen hvor han humper.. altså uden at røre ham

• #8   28. okt 2008 Jah prøvede vi også igår men uden held da han ikke rigtig er interesseret i at hans far blander sig.. Hna er en rigtig mand hvis man kan sige det sådan.Igår da Manden i huset kom hjem skulle tico altså lige vise en gang at nu var det altså hans kæreste og havde været det i flere timer *G*

• #9   28. okt 2008 Ja, man oplever tit, at hvis man ikke har erfaring i at hjælpe, hanhunden på plads - så sker der ikke noget - hunden kan føle sig utrykke.

Det kræver lidt erfaringen, på dette område.

• #10   29. okt 2008 Det er jo ikke sikker i har ramt den rigtige dag endnu jeg havde en han hjemme i 3 dage de gik bare og hyggede sig pjattede lidt, så havde de en pause en dag,og derefter tog jeg til hannen og vupti 10 min. hang de sammen så det var dagen . vi gentog det næste dag med samme succes, derefter et døgns pause, og så en gang mere.så jeg håber den er der.

• #11   30. okt 2008 Vi prøver også igen her i weekenden regner jeg med.. det var som sagt meget tidligt i hendes løbetid så vi håber det går bedre her på 11-12 dagen

• #12   30. okt 2008 Steffen: Er hun kun på 11-12 dagen nu? Så er der ikke noget at sige til, at det ikke har lykkedes før :o)

Det er faktisk ikke så godt at lade dem prøve, når tæven ikke er klar. Hannen (specielt en uerfaren han) kan i nogle tilfælde miste modet.

• #13   30. okt 2008 Alli blev parret på 13 dagen

• #14   1. nov 2008 Jamen jeg er bange for hun var lige som hun skulle være da vi var dernede første gang for hun er ikke i løb mere "siger de" jeg ved ikke om det er fordi at ejeren alligevel ikke ville have hende parret eller om det virkelig er fordi de har opdaget hendes løbetid for sent..
    Men nu må vi se næste gang hun kommer i løb så må vi prøve igen hvis altså den anden part af ejere stadig er friske...

Kommentér på:
Parring. Han kan ikke ramme :(

Annonce