1.528 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
26 Svar
til engelsk bulldog ejere til engelsk bulldog ejere
Hej
Jeg studerer husdyrvidenskab på københavns universitet og skriver i øjeblikket projekt om den engelske bulldog.
Jeg skriver mere specifikt om velfærd og sundhed hos den engelske bulldog. I denne forbindelse vil jeg meget gerne spørge om hvor meget der ved køb af en engelsk bulldog bliver informeret om de mulige sundhedsproblemer som hunden kan være disponible over for. F.eks. hudproblemer, åndedrætsbesvær, problemer med øjnene m.m.
På forhånd mange tak for hjælpen
0 synes godt om
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 11
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.734
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 500
Hun har selv haft en slem allergi hund, som hun har fodret ud af problemet ( barf ) og fortæller gerne om den oplevelse til nye EB fans.
Så der findes ærlige og åbne opdrættere der ude
Men tror desværre også mange bare regner med at det er allemans viden efterhånden. Mig selv incl. Jeg regner bare med at alle ved hvad div. racer døjer med. Det er ikke særlig smart
apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
aug 2004
Tak for jeres svar . Det er meget spændende læsning og bliv endelig ved
aug 2004
Det har været en spændende proces især da jeg kun vidste ganske lidt om den engelske bulldog før. Heldigvis er der taget flere tiltag for at prøve at gøre racen sundere . Men i bund og grund handler det om at avlerne og udstillingsverden skal være indstillet på at gøre en forskel og imødekomme folk med åbenhed om problemet .
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.125
aug 2004
Racestandarderne er blevet revideret og dommerne til udstillinger er blevet gjort opmærksomme på hvor 'farezonerne' er hos dem engelske bulldog og flere andre racer . Sidst er der også lavet en avlsstrategi
aug 2004