{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.058 visninger | Oprettet:

Cartrophen {{forumTopicSubject}}

Hvor ofte giver I cartrophen?
Det er 4 måneder siden min hund har fået det sidst.

Dyrlægen mener ikke det er tid endnu, men vil selvfølgelig gerne give det, hvis jeg mener det er tid.
Hun siger der normalt går 6 måneder imellem. Men ved nogen hunde vælger man, at give det oftere.
Skriv også lige hvorfor jeres hund får det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cartrophen
  • #1   23. okt 2021 I starten gik der 6 måneder imellem ... men ellers er det lidt efter vurdering ... så nogle gange er det efter 5 måneder...

    Allerførste gang fik hun jo 4 gange med en uges mellemrum ... og derefter har hun fået en injektion til vedligehold .... men den dyrlæge jeg går hos havde lige været af sted på et eller andet seminar med andre dyrlæger i norden vist nok, og der var det kommet frem at nogle havde gode erfaringer med at der netop gik det ½ år, til gengæld skulle der så gives 4 injektioner med en uge mellemrum hver gang ...

    så det fik Ipsen sidste gang, samtidig med den der nye Librela der er smertestillende men vist specifikt til gigt ... må sige jeg synes hendes fart og bevægelse er noget forbedret ...


  • #3   23. okt 2021 Hanne- Giver I andet smertestillende?
    Jeg nævner lige Librela næste gang vi skal afsted smiley
    Jeg har lidt svært ved, at vurdere effekten af Cartrophen, når han har fået det.


  • #4   23. okt 2021 Elvis har HD og får ca. hver 6. måned +÷ 1 måneds tid, alt efter om han begynder at trænge før tid eller ikke.

  • #5   23. okt 2021 nej der gives ikke andet smertestillende ... og det er første gang vi prøver det der præparat

  • #6   23. okt 2021 Diesel får nemlig allerede fast smertestillende.

  • #7   23. okt 2021 Bella får hver 6. måned, fordi hun har gigt i knæet og også er oldgammel. Min venindes hund får hver 3. måned og får de 4 sprøjter hver gang.

    Jeg er i tvivl om effekten, men tør ikke lade være smiley

    Hun får dagligt rimadyl, tradolan og panodil. Og har fået første sprøjte librela, som faktisk har gjort, at vi har kunnet trappe en lille smule ned på tradolan’en. Hun får også tilskud - Flexadin Advanced, MSM, Luposan Gelenk og Ekyflex Mobility.


  • #8   24. okt 2021 A- Jeg har det på præcist samme måde ift. effekten, men tør heller ikke, at lade være.

    Jeg har godt læst en tråd, hvor du beskrev den gode effekt af Librela smiley Jeg er ret så spændt på at høre, om min dyrlæge kender det.


  • #9   24. okt 2021 Figo fik det med 5 ugers mellemrum (selvfølgelig efter de obligatoriske 4 var givet). Det gjorde at jeg kunne skrue gevaldigt ned på smertestillende og kun give smertestillende på de hårde dage såsom før og efter jagt.
    Figo fik konstateret spondilose i en alder af 7 år og fik cartrophen i 4 år. Hans spondilose blev aldrig rigtig helt færdig og da det gik i halen og han ikke kunne holde den oprejst, så sagde jeg stop. Men derudover var han frisk og fyrig, og kom på jagt i de 4 år


  • #10   24. okt 2021 Det var tydeligt når effekten fra cartrophen svandt ind. Så blev han træt og tvær

  • #11   24. okt 2021 Ja det er nok nemmere at vurdere, når effekten er så tydelig.
    Vi gør mange forskellige tiltag ift hans spondylose, så nogen gange kan det være svært, at vurdere præcist hvad, der har den bedste effekt.


  • #12   24. okt 2021 Måske I så skulle lave en plan for det.
    1 periode er det kun foderet/tilskud.
    2 periode er det bestemte øvelser, etc.
    Osv

    Hvis ikke at I har overblikket over hvad der giver en god effekt, så vil mange ting måske være helt forgæves


  • #13   25. okt 2021 Vi har skam en plan smiley
    Måske jeg er dårlig til at forklare det.
    Carthrophen er det eneste jeg ikke helt kan vurdere effekten af. Den er nemlig ikke lige så tydelig, som ved de andre behandlinger.
    Alle de andre tiltag ser vi en tydelig effekt af.


  • #14   25. okt 2021 Bella skal have 2. sprøjte Librela i morgen, og jeg har aftalt med dyrlægen, at hun også får cartrophen sammen med fremover. Det vil så sige, at hun fremover får både Librela og cartrophen en gang om måneden.

    Så billig som cartrophen er (i sig selv, uden konsultation m.m.), er der jo ingen grund til ikke at give den smiley


  • #15   25. okt 2021 Det kan også godt være, at jeg beslutter mig for, at give det nu.
    Ja det koster jo nærmest ingenting.
    Mener dyrlægen at de 2 er bedst at give sammen?


  • #16   25. okt 2021 Aqui havde jo også spondylose og fik både cartrophen, smertestilende (primært Cimalgex), akupunktur og Flexadin Advanced.
    Jeg syntes også, det var svært at gennemskue, hvad der virkede, og hvad der ikke gjorde. Specielt fordi det jo var svært at vide, om det var en periode hvor spondylosen var i ro, eller hvor den "arbejdede"...


Kommentér på:
Cartrophen

Annonce