1.702 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Kvælerhalsbånd .. Kvælerhalsbånd ..

Jeg har idag været til hundetræning for 1. gang med Costa - mine hænder er en stor vabel - træneren foreslog jeg købte en jagtsnor og et såkaldt kvælerhalsbånd med sådanne lange led - tror det hed D80 eller noget - kan det passe det hedder det????? Kan ski ikke rigtig huske hvad hun sagde... Og vil ud at købe imorgen....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kvælerhalsbånd ..
  • #1   19. feb 2008 Ja jeg skal lære ham at gå i det smiley Det skal jo helst være en positiv oplevelse..

• #2   19. feb 2008 Men havdetænkt på sele - men det frarådede hun mig - men han trækker bare så sygt meget så jeg ikke kan holde ham - det er fuldstændig vildt han vil hen til alle hundene hele tiden....Og han har mane kræfter den bandit.

• #3   19. feb 2008 Fæhund - hvad skl man så bruge????

• #4   19. feb 2008 jeg ved ikke lige hvad den hedder, men vi fik også at vide at vi skulle købe en kvælerhalsbånd, men kun til træning. og det her været effektiv. :o)

• #6   19. feb 2008 Ok Anne - håbr os det vil hjælpe her smiley Hmmm bare irriterende jeg ikke kan huske hvad det ´hedder...

• #7   19. feb 2008 Snigende uldtæppe - det er bare så svært at skulle træne det med ham når jeg er til hundetræning - der skal jo laves andre ting. Han er fin nok i hverdagene der er det slet ikke på samme niveau - det er kun når der er så mange hunde omkring ham.....

• #8   19. feb 2008 Ja men hvor kan man øve det henne et sted hvor der er måske 12 andre hunde??? Til de der træf bliver de vel slippet løs osv...

• #9   19. feb 2008 Michelle - det er ikke 1 eller 2 hunde - det er når der er så mange så går det helt galt for ham fordi han slet ikke kan finde ro igen.....

• #10   19. feb 2008 my dog is my lift
    hvad er en hundegrime?

• #11   19. feb 2008 Ok Fæhund lyder fornuftigt i mit hoved - men somsagt problemet er bare så voldsomt når der er så mange hunde omkring ham - og jeg kan jo ikke stå at trænde det med ham til hundetræning, da han skal andet der - hvad gør jeg så, har du et foreslag???

• #12   19. feb 2008 Undrer mig så lidt over at vores træner har været træner igennem 19 år og foretrækker det - hun sagde det til 2 af os på holdet....hmmmmm

• #13   19. feb 2008 Fæhund - ja jeg må se til på næste tirsdag hvad der sker - ihhh bare hårdt når han bare træker så vildt smiley

• #15   19. feb 2008 my dog is my life
    okay. tak så blev jeg så klogere...:o)

• #16   19. feb 2008 Ok Fæhund - jeg har heller aldrig brugt kvæler før har faktisk altid været sådan lidt imod det - men tror faktisk at jeg måske vil prøve det bare for ligesom at have prøvet om det har effekt på en positiv måde.

• #17   19. feb 2008 Diana - det lyder dejlig positivt.... kan jo være det vender smiley

• #18   19. feb 2008 jeg ville så aldrig bruge en grime

det er da netop bare en midlertidig løsning og ikke noget der lærer hunden ikke at trække

jeg ville finde nogen mennesker og træne det fæhunden har skrevet sammen med

jeg bruger selc kvæler, men på samme måde, lige give signal om at hey, opmærksomhed her tak

• #19   19. feb 2008 ville nok råde jer til at bruge en sele i stedet for en kvælerhalsbånd... Vi fik stor succes ud af det.. Vi bruger en sele fra kenjan, og er meget glad for den. Loke trækker ikke så meget mere og han er meget nemmer at styr nu.

• #20   19. feb 2008 Luka var lisså danne da vi var til træning 1. gang.. uhhh, så mange hunde, og han ville hilse på dem allesammen..
    Fik at vide jeg skulle købe nogle godbidder han ikke kunne stå for... så jeg købte en pose pølser.. og de var godt nok meget mere interessante end de andre hunde...
    Og efter 3-4 gange ku vi træne nogle af øvelserne uden snor...
    Så hvis han normalt ikke trækker, kunne det være værd at prøve...
    Held og lykke...

• #21   19. feb 2008 Takker for alle jeres svar - træneren sagde man ikke kunne træne hunden i sele og at man opbygger ekstra trækkemuskler på den måde - Jeg har skam købt cocktail pølser og det hele og han elsker det, men er bare stadigvæk svær at styre og kan jo ikke fodre ham hele tiden for at få 5 min afslapning smiley

• #22   19. feb 2008 Vores træner synes kun det var en god ide at lade ham træne i selen.

• #23   19. feb 2008 Diana - syntes nu det var rigtig godt - og det er ok de går ind for kvælerhalsbåmd for min skyld - og seriøst så tror jeg at jeg vil rpøve det bare for at se effekten af det - har aldrig prøvet det før nemlig....

• #24   19. feb 2008 C&C: Jeg har skam også fået smidt i hovedet at man ikke kan træne med sele - men det kan man godt! Mingus er efter min mening meget lydig, og han har aldrig haft halsbånd på til træning. Pas på med gamle trænere med gamle metoder.
    Der er god chance for at den virker. Men også meget god chance for at du skader hundens nakkehvirvler og skjoldbruskkirtel. Og du vil vel næppe give din hund piskesmældsagtige smerter??

• #25   19. feb 2008 Ja diana sådan har jeg det også han skal lære at gå pænt kun med snor smiley

Louise - ja går bare ikke ud og køber en sele når hun fraråder de andre som havde det på og os andre.... Hun siger også hun er til de gamle metoder for det meste smiley
    Jeg er bare så splittet - får ikke noget ud af træninen hvis det skal være en kamp hver gang, men vil jo ikke skade ham... Tor jeg køber det og prøver det af..

• #26   19. feb 2008 Helt ærligt, hvorfor tage et eneste menneske ord for lov?? Hvis jeg havde gjort det samme, havde jeg skullet slå min hund og bruge kvælerhalsbånd, Jeg sagde fra, fordi det er mig der bestemmer hvordan jeg træner MIN hund.
    Jeg synes virkelig du skal undersøge det nøje inden du gør det. Medmindre du virkelig gerne vil skade din hund.

• #27   19. feb 2008 Nej selvfølgelig vil jeg ikke skade min hund - det er da logik.... Jamen jeg kan jo kun høre på hvad andre erfarende mennesker foræller mig og så tage stilling derfra - og hvis det nu kan hjælpe os i den rigtige retning så er det jo super - jeg vil se hvordan han tager halsbåndet og virkelig være obs på det... Hvis det ikke funker ja så har vi prøvet,,,,,,,,

• #28   19. feb 2008 Selvom det virker kan det det jo skade din hund!! Og det er ikke noget du nødvendigvis lægger mærke til men hunden kan have ondt alligevel. Prøv at læse bøger af Irene Jarnved og Anders Hallgren. Dem må man da kalde erfarne mennesker. Og de anbefaler i hvert fald ikke kvæl!

• #29   19. feb 2008 Har godt læst om det på nettet osv... og der er både for og imod - og jeg ville ikke misbruge det på nogen måde og kun bruge det hvis det forsætter med at være på denne måde..... Jeg vil give det en chance anyway....
    Men tak for dit svar.

• #30   19. feb 2008 Tja, jeg kan ikke se hvordan der kan være nogen fordel ved at skade sin hund. Men det er naturligvis op til din samvittighed.
    Held og lykke med det.

• #31   20. feb 2008 C&C F: Da vi gik til hundetræning, sagde vores trænere også at de anbefalede et kvælerhalsbånd, som vi så købte og vi har haft en rigtig god oplevelse med det! Vi brugte det kun til træning og der gik ikke lang tid før hun gik rigtig flot.

Så selv om mange er uenige, så havde vi en god oplevelse...

• #32   20. feb 2008 Lyder godt Michelle smiley Håber virkelig også det vil hjælpe her hvis han bliver ved med at være så ustyrlig smiley

• #33   20. feb 2008 C&C F: Det håber jeg også, men det tvivler jeg ikke på at det vil.. Vi kender flere som har brugt kvælerhalsbånd og alle vi kender har haft rigtig gode oplevelser!

held og lykke..

• #34   20. feb 2008 C&C F: forresten så er det en super smuk hund du har..!!! WOW

• #35   20. feb 2008 Vi blev også foreslået et kvælerhalsbånd til træning... var også imod kvælerhalsbånd, så endte med at gå på kompromis... jeg købte et halsbånd der var halvt almindeligt halsbånd og halvt kvæler.
    F.eks.: (link fjernet)

Fik at vide til træningen, at pointen med disse halsbånd ikke er at kvæle hunden!! Det er lyden af kæden når man rykker i den hunden ikke kan lide og vil undgå.
    Vi blev til træningen oplært i hvordan vi bruger halsbåndende, så det netop ikke kvæler hunden, men det er lyden de reagerer på!
    Da det er lyden vi trænede med, er det halsbånd vi købte lige så godt.
    Bruger kun halsbåndet til træning!!!! Og når vi træner selv!!! Når vi går med ham, har han sele på!

Med løftet pote

Karina og
    Bergkamp

• #36   20. feb 2008 Vores gamle schæffer havde det, og det var godt når jeg var ude at gå med den, også trak den ikke afsted med en derfor vil jeg anbefale det til nogle hunde.

• #37   20. feb 2008 som Karina J nævner, så bruges kvælerhalsbåndet netop til at få hundens opmærksomhed ved lyden fra kæden og ikke fordi man ønsker at kvæle eller på anden måde skade hunden!

• #38   20. feb 2008 Men det var kun når jeg skulle gå med ham var (7år) eller havde den et andet hals bånd på

• #39   20. feb 2008 Vores Julle var fuldstændig som du beskriver. Han hoppede frem mod de andre hunde. Vil lige hilse og sige at han er stærk.
    Vi brugte også kvæl. Jeg hev ikke i snoren. Men når han hoppede frem mod andre hunde så kvælte halsbåndet selvfølig. To gange hvor han gjorde det og så fandt han ud af at det ikke var nogen god løsning.
    Jeg havede ikke de store problemer med at gå med ham i snor da han fra hvalp har lært hvad plads betyder.
    Jeg bruger kun sjældent kvæleren i dag.

• #40   20. feb 2008 Fæhunden - jeg har lige et spøtgsmål til din metode til at træne "gå pænt". Jeg er for så vidt helt enig med dig, men kan ikke forstå at du mener man skal "foregribe" tingenes gang. Umiddelbart tænker jeg, at hvis man lader hunden gøre fejlen, at trække, og der derefter er konsekvens, i form af ændring af retning og hastighed, så har hunden mulighed for at koble de to ting - altså lave en causal forbindelse.

Hvad siger du til det? Det er ikke en kritik af dit indlæg - bare ren og skær n ysgerrighed efter at få afdækket de forskellige tilgange og metoder smiley

• #41   20. feb 2008 Om folk bruger kvæler - halvkvæl - halti - sele eller et alm halsbånd er for så vidt ligegyldigt, det det egentlig handler om er at vide hvordan reskabet skal bruges, jeg har set mange hunde hænge i et alm halsbånd, ligesom med et kvæler.

Hvis du køber et kvæler, så skal du have din træner til at lære dig hvordan det skal bruges, det er et redskab, ikke en løsning.

Hvis din træner mener du bare skal have det på hunden og så ellers rykke til når den gør noget uhensigtsmæssigt, så er det ikke en særlig kvalifiseret træner, og du bør så overveje at finde et nyt træningssted.

Du må ikke være så autoritetstro at du ikke siger fra hvis din grænse overskrides, ikke alle trænere er lige dygtige og kvalifiserede, det bør man altid have i tankerne.

Uanset... så held og lykke med at få vendt tingene til det bedre.

• #42   20. feb 2008 Annemette - jeg kan godt se din pointe. Tror jeg bruger en kombi af de to tilgange. Men det hele afhænger vel også af selve situationen, stress niveau, miljø og så videre.

Men jeg kan godt se din pointe - tak for svaret smiley

Kommentér på:
Kvælerhalsbånd ..

Annonce