{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Hvis nu det træder i kraft. {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen.

Vi skal til beboer møde herude på torsdag og der skal snakkes om at der vil stemme for og imod et forbud om muskelhunde i lejlighederne herude fordi der er et par stykker herude der har spillet smart med deres hunde desværre...Jeg har snakket med formanden herude og HVIS det bliver vedtaget at man ikke må have disse hunde herude så siger han at de hunde der er her allerede ikke kan tages fra folk MEN vi bliver tvunget til at putte mundkurv på vores hunde når vi skal ud og gå med dem smiley

Ja jeg er nok lidt besværlig nu men jeg putter aldrig en mundkurv på kali ALDRIG...jeg kan lige forestille mig hun bliver overfaldet af en anden hund herude (Der render MANGE løse hunde rundt herude) så har hun ikke mulighed for at selv sige stop hvis hun skal have den mundkurv på smiley tror også folk vil blive mere bange for hende hvis man kommer gående med en hund med mundkurv på så tænker da folk først "Nøøj den hund er sikkert farlig siden den har mundkurv på" det da først der misforståelserne kommer om racerne Muskelhunde..hvorfor ikke bare tage fat i dem der har skabt problemer med deres hun og smide dem ud i stedet for det skal gå ud over alle andre med disse hunde som godt kan finde ud af at styre dem smiley

Lige lidt surhed fra mig her smiley

start gerne en diskution men bliver det mudderkast sletter jeg emnet eller får en HA til det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis nu det træder i kraft.
  • #1   14. sep 2008 du kan jo bare give den på og gå ud af området og så tage den af og det samme ind..

  • #2   14. sep 2008 området herude er bare rigtig stort så jeg ksal gå langt med hende inden jeg når ud for deres "Areal"

  • #3   14. sep 2008 Tilslutter mig Iben og vil foreslå, at total forbud mod løse hunde indføres, der hvor problemet er.

  • #4   14. sep 2008 Han kan ikke tvinge jer til at give jeres hunde mundkurve på! Sikke en idiot, jeg blev helt gal på dine vegne! Du skal bare fortælle ham at han kan rende og hoppe, han har overhovedet ikke ret til at kræve det! Det eneste der sker hvis det bliver vedtaget er bare at folk ikke må anskaffe den slags hund derefter... Sikke en klaphat!

  • #5   14. sep 2008 På ingen vilkår jeg vil putte det lort på min hund med mindre hun har bidt og dethar hun aldrig gjort...der er total forbudt mod løse hunde herude men det ikke let når folk lukker dem ud i haverne og dyrene så stikker af og der går flere timer inden folk opdager deyrene er væk smiley

  • #6   14. sep 2008 Kirstine : Altså jeg blev sku ked af det da jeg fik det afvide smiley jeg kan sagtens styre min hund og kan ikke forstå hvorfor alle skal skæres over en kam fordi der er et par stykker der ikke kan behandle dem med respekt smiley

  • #7   14. sep 2008 Er du glad for at bo der ?
    Føler du dig tryg i dit nabolag ?

    Hvis du kan svare nej til bare et af de spørgsmål, så kunne du jo overveje at flytte... ( Det ville jeg gøre)

    Boligforeningen er jo også nødt til at reagere hvis folk giver udtryk for at de er utrygge ved "den slags hunde" og hvis der oven i købet er nogle klaphatte der ikke kan finde ud af det, så har de faktisk ikke rigtig nogen mulighed


  • #8   14. sep 2008 Ja jeg er glad for at bo her og ja jeg føler mig tryg men jeg vil ikke bo her for hvad som helst. hvorfor ikke bare tage fat i de individuelle personer der er problemer med i stedet for at ødelægge det for os andre..boligforeningen har i forvejen problemer med at få folk herud og bo. hvis det træder i kraft så er der MANGE der flytter herude fra.

  • #9   14. sep 2008 Hmm jeg undre mig over de steder, hvor de laver sådanne regler. Hvem beslutter så, hvilke hunde der går under betegnelsen muskelhund...

  • #10   14. sep 2008 kirstene jo det kan de faktisk godt området hos en boligforening er privat med deres egne regler. og hvis man ikke kan li lugten i bagerriet kan man jo bare flytte, så nemt er det. og de kan og vil smide dig ud for ikke at overholde reglerne...

    kan godt forstå de ikke vil have muskelhunde der, der er for mange som ikke kan styre det. så synes faktisk det er en god ide, jeg tror og håber på, at folk som ikke regner sig til at have disse hunde, heller ikke holdeer så meget af dem, at de vælger den nemme læsning og skaffer sig af med dem, og på den måde bliver der fære af dem...


  • #12   14. sep 2008 uanset hvad dersker så får kali aldrig en mundkurv på. så må de smide mig ud så må jeg tage det med.

  • #13   14. sep 2008 Det kan jeg godt forstå! Jeg ville også nægte at gøre det! Jeg mener altså ikke at han kan tvinge dig til det, bare fordi det bliver forbudt at have muskelhunde... Jeg kan ikke se på hvilket grundlag at han/de skulle kunne tvinge dig til det?!

  • #14   14. sep 2008 jeg sys det er forfærdeligt med alle de forbud der!

    Jeg kan være lidt ligeglad fordi jeg har købt en ejer lejlighed..
    men alligevel ik ,kommer det forbud hos min far feks, som jævnligt passer min hund bla. hver 2. lørdag hvor jeg arb knap 11 timer.
    Eller min søster jeg ofte sover hos fordi det er hyggeligt.
    hun har en datter og kan ik bare tage ud til mig i tide og utide,

    så kan man ik besøge sin familie mere? og hunden skal være alene hjemme efter man feks har været væk fra den i 8 timer.
    D er synd for folk s hunde sys jeg..

    jeg sys man sku lave en besøgs ordning , så der ik er nogen der kan misbruge 0g bare sige de kun "passer" hunden.

    ps der har ik været snak om forbud så vidt jeg ved der hvor min familie bor, men d r da lidt skræmmende..


  • #15   14. sep 2008 det jeg syntes er vildt her det er at hvis det bliver vedtaget så man der ikke engang komme muskelhunde som "Gæster" i boligforeningen. de må ikke komme ind på grunden :S

  • #16   14. sep 2008 Julie & Gucci >

    <b>men nej mener bedstemt ikke at de kan tvinge jer at havede mundkurv på jeres hundE??</b>

    Jo - de kan kræve at man har snor/mundkurv på sin hund, at den ikke står og gør i haven, at den ikke luftes på deres område, at den ikke strejfer rundt og så videre på boligselskabets område ... overholdes dette ikke, kan boligselskabet opsige lejemålet !

    Så bliver det vedtaget, og man vælger ikke at følge det påbud der evt. kommer ... så må man jo bare igang med at finde en anden bolig hurtigst muligt, hvor der ikke gælder disse krav - jeg har dog hørt at MANGE afdelinger i f.eks. Andelsboligforeningen Himmerland (hvor jeg gætter på Dennis & Kira bor) forventer at indføre disse restriktioner på kamphundene, hvis de ikke helt forbydes !

    /Carina


  • #17   14. sep 2008 Dennis...forståelse for og medynk fra os herinde, hjælper dig i al fald ikke. Du må møde op og ha dine argumenter i orden....evt også skriftligt før mødet..kan ikke se andre muligheder.

  • #18   14. sep 2008 maluo jo selvf kan du det.. det er hunde som skal bo der som ikke må. du må tage et dyr med et sted hvor der overhovede ikke må være dyr og være der.. og du må passe dem i 2 måneder det var før 3 men er sat ned ...

  • #19   14. sep 2008 Carina G: Men så skal det stå i vedtægterne, ikke? Altså hvis de bare vedtager at muskelhunde forbydes, så skal de da ydeligere komme med et påbud om at de skal have mundkurv?

  • #20   14. sep 2008 Carina : Jeps vi bor i den boligforening smiley

    Sus&Sakki : Jeg ber sku ikke om medynk der er MANGE andre emner herinde der er MEGET mere ynk end det her og tro mig jeg møder op til det møde og ja jeg har mine argumenter i orden smiley så bare rolig


  • #21   14. sep 2008 Er slet ikke med nu Dennis...ønsker dig slutteligt held og lykke

  • #22   14. sep 2008 Sus&sakki : Jeg forstår heller ikke dig men tak smiley

  • #23   14. sep 2008 Jeg ville personligt pakke og flytte til et sted hvor du og din hund vil have et rigt liv *S*

    Jeg ønsker dig og lykke i dine valg.


  • #24   14. sep 2008 iben jeg har ellers læst mig til et par gange herinde a i deres bolig selvskab må de heller ik få besøg a hunde a kamphunde ? hvis d går igennem..

    det må da betyde det jeg hentyder til?




  • #25   14. sep 2008 det står i loven mener jeg at de ikke kan ængte folk adgang til andre boliger.. kan ikke huske hvad det hedder med de fine ord..

  • #26   14. sep 2008 Kirstine H >

    <b>Carina G: Men så skal det stå i vedtægterne, ikke? Altså hvis de bare vedtager at muskelhunde forbydes, så skal de da ydeligere komme med et påbud om at de skal have mundkurv? </b>

    Ja - der skal komme en vedtægtsændring ... det er også derfor man afholder beboermøde eller generalforsamling, og har afstemning om det ...

    Da jeg boede i ABHIM for et par år siden, skulle vi stemme om der måtte holdes katte i den afdeling jeg boede i ... det var der så mindre end 1/3 af stemmerne der sagde ja til, og derfor er det stadigvæk forbudt at holde kat i lige præcis den afdeling ... men var det nu blevet vedtaget, så skulle vedtægterne og husorden ligeledes have været ændret ...

    /Carina


  • #27   14. sep 2008 jeg forstår heller ikk hvordan folk får det til a lyde så nemt bare a finde noget nyt a bo i?
    for det første med hund og generalt bare.

    jeg har været skrevet op i mange bolig selskaber i over 3år fra jeg flyttede fra min x, og d eneste jeg fik tilbudt var en 2 værelses på østerbro til 7500 ellers fik jeg ikk tilbudt nogen lejligheder før jeg blev nødtil a købe en lejlighed.
    så strømmede d ind med tilbud om lejligheder på sluse holmen til alt i mellem 8500 og 10.000 om måneden.
    ?

    de der fremlejer lejligheder ud i 2 år har jeg heller ikk oplevet a man måtte have husdyr?
    men jeg bor vel det forkerte sted så?


  • #28   14. sep 2008 iben okay, det forstår jeg så ikke:)

    så det folk skriver a deres boligselskaber vil nægte adgang for besøg a kamphunde det må de i virkeligheden ikke?



  • #29   14. sep 2008 der er mange andre steder at bo end i boligselvskaber.. og jeg synes bestemt ikke det er svært at finde steder at bo, med mindre man skal bo i centrum af en by...

  • #30   14. sep 2008 Malou & Louis H >

    I Aalborg kan du finde med største lethed finde en 3 værelses lejlighed i en boligforening på max. 30 minutter ... endda hvis du bor selv og har op til 2 hunde :o)

    Efter 2 minutters søgning fandt jeg følgende:

    Sallingsundvej, Aalborg Øst, 3 værelses lejlighed, 87 m2, 4.644,00 kr. pr. mdr. i husleje - tilladelse til max. 2 hunde :o)

    /Carina


  • #31   14. sep 2008 carina G hvad m KBH så smiley

    ålborg er lige lovlig langt væk hehe




  • #32   14. sep 2008 Malou..
    Hvis man absolut ViL bo i en lejlighed, så må man jo vælge et dyr der er tilladt..... Kan godt se det er træls for dem der allerede har et dyr der senere bliver forbudt.. Men så må man gøre op med sig selv om man vil beholde dyret eller lejligheden...
    Hvis man gider flytte måsen uden for byerne, så kan man få ganske fornuftigt meget plads man selv kan bestemme over.. Til rimelige priser


  • #33   14. sep 2008 jeg er fra Rødovre 7 km fra kbh eller så noget derudover har jeg boet ret mange forskellige steder, og har bil så har altid været åben for nye steder det os derfor jeg er endt i bagsværd 15 km fra kbh eller deromkring,



  • #34   14. sep 2008 jeg ønsker dig held og lykke .:)

    men jeg kan virklig ikk forstå at det altid er muskelhunde der forbydes?.


  • #35   14. sep 2008 carina : må man have dyr deroppe?

  • #36   14. sep 2008 tina jeg mangler ik en lejlighed har købt en for et år siden

    men har da været i bolig mangel, og har bestemt ik været krævende i min søgning.
    desuden havde jeg ikk hund der så havde taget alt med kyshånd, men har haft fremlejet mange lejligheder men der er jo max 2 år så står man i det samme igen..

    da dette er hunde galleri går jeg udfra folk har hund, og folk får det bare til a lyde så nemt a finde noget a bo i

    det har det ik været for mig, det er det der er min pointe....
    smiley


  • #37   14. sep 2008 og ja kender os en del i ålborg blir os lidt jaloux når jeg hører priserne på bolig og hvor rimelig nemt det er..

  • #38   14. sep 2008 Maluo : Okay :o)
    For mig er det også helt usansynligt at leje en bolig..... Jeg har aldrig boet til leje..
    Jeg køber altid hus når jeg skal flytte.

    Men sådan er vi jo så forskellige


  • #39   14. sep 2008 Carina G: Godt, så er vi enige smiley Det lød bare på dennis som om at ham formanden mente hvis muskelhunde blev forbudt, så ville en af følgerne blive at resten skulle have mundkurv på... Men jeg ved selvfølgelig ikke om han ville have det vedtaget i samme omgang... Hvis ikke kan han jo ikke tvinge folk til det!

  • #40   14. sep 2008 tina hehe

    jaa kan jeg godt forstå jeg er bare så utrolig bange for edderkopper, så ville aldrig flytte i hus igen, har boet i hus hele min barndom uff har mødt såååå mange edderkopper!

    derved ik sagt a der ik er edderkopper i lejlighed helt sikkert men chancen for a møde en er minimeret væsentligt.



  • #41   14. sep 2008 Jamen lad du da endelig vær med, at gi din hund er mundkurv på, hvis du gerne vil smides ud af dit boligselskab.

  • #42   14. sep 2008 Malou : Ej altså... bange for lille peter edderkop :o) Han er da søøøøød

  • #43   14. sep 2008 jeg kan ik li peter;)

    og heller ik edderkoppe mor med de gule gummistøvler som en hyptonisør prøved a bilde mig ind:)



  • #44   14. sep 2008 Camilla KJ og turbohunden: Det var da en underlig kommentar... Det er virkelig noget dennis og kira H kan bruge til noget... :-S

  • #45   14. sep 2008 Kirstine- Meget muligt du synes det....Men sådan er realiteterne nu engang, hvis man bryder boligselskabets regler.

  • #46   14. sep 2008 Dennis & Kira H: Du må bare gøre dit bedste for at overbevise dem om at muskelhunde ikke skal forbydes... Hvis det ikke går må du i hvert fald kæmpe for at de ikke skal have mundkurv på... Hvis det altså kommer til afstemning, ellers er der ikke noget problem (mht mundkurv)... Men held og lykke, jeg håber du skriver om hvordan det er gået! smiley

  • #47   14. sep 2008 De kan ikke forlange at hunde uanset race, der er registreret i et boligselskab skal have mundkurv på, kun at du har kontrol over hunden.

    Så meld dig straks ind i lejerens landsorganition, for der går 3 mdr før man kan få hjælp , så kan du rolig afvente en sag fra boligforeningen


  • #48   14. sep 2008 Alice A >

    <b>De kan ikke forlange at hunde uanset race, der er registreret i et boligselskab skal have mundkurv på, kun at du har kontrol over hunden.</b>

    I en boligforening - JO ...

    Alternativt kan de også bare vælge at forbyde alle hunde, eller nogle bestemte racer. Det er privat område, hvor man som lejer blot betaler for at være og skriver under på at man vil følge de til enhver tid gældende regler ... kan man ikke lide lugten i bageriet ... tjaaa, så må man jo finde sig en anden bolig !!!

    /Carina
    - Der selv bor i eget hus efter lidt for mange frustrationer over beboere og regler i de almennyttige boligselskaber :o(.


  • #49   14. sep 2008 carina

    Der ligger vist en afgørelse i LLO om næsten tilsvarende sag, så du har nok ikke helt ret


Kommentér på:
Hvis nu det træder i kraft.

Annonce