blaning af engelsk bulldog og boxer?? blaning af engelsk bulldog og boxer??
hej alle..
mig og min kæreste er faldet for en engelsk bulldog, ´men det er en blaning, for den har en boxer far og en engelsk bulldog mor. og nu ved vi ikk om vi skal købe den, hvis den mest ligner en boxer når den bliver stor. nogle der kan hjælpe.?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
Er det en EB i har forelsket jer i, og den race i mener passer til jeres behov, ville det jo være dumt at købe noget som risikerer at blive HELT anderledes ed hvad i ønsker.
Og så ville jeg være ret påpasselig med hvor man køber en EB... De kan have en del sundhedsproblemer, så det er med at købe et ordentligt sted
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 3
jan 2007
-en boxer er som sagt MEGET forskellig fra en EB. De er meget aktive og hvalpede hele livet igennem og kræver meget mere aktivering og motion end en EB... Hvis ikke i er indstillet på at hunden kan falde ud efter en boxer, og dermed osse have de behov boxeren har, så skal i ikke tage sådan en blanding... Det vil blive træls for både jer og hunden.
Og hvorvidt den vil have vejrtrækningsproblemer er jo forhåbentligt ikke det eneste der skal afgøre det... Der er flere problemer end vejrtrækningen ved EB (og boxeren har vidst osse sit at slåsse med), så det er vigtigt at begge forældre er tjekkede for alle de relevante arvelige lidelser
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
Det er let at forelske sig i en hvalp- men hvad så hvis den bliver lige så stor som sin far- eller større end I egentlig vil have ? Så er det ikke længre en hvalp og skal den så ud i nyt hjem ? Vent nu til I finder den rigtige hvalp. I vil jo have en EB og I bliver så skuffede hvis I køber noget som I ikke ved hvordan udvikler sig
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.736
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 257
nov 2007
Hvordan er dens helbred? Tænker at når der er så stor forskel på størrelse og form, at der næsten må komme nogle problemer?
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 257
nov 2007
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
jan 2007
nov 2007
Nej okay. Det er heller ikke noget jeg ved. Tænkte bare at det måske kunne skabe problemer.
Men ellers er jeg enig med dig.
Med hensyn til boxer, så ved jeg ikke med hjertet, men det er i vert fald en af de hunde som skal HD tjekkes før de kan få stambogsført evt afkom.
http://dansk-kennel-klub.dk/0/403
Jeg synes helt bestemt også i skal købe en EB hvis det er det i vil, og som de andre siger, så husk at sikre jer at forældredyrene er sunde og raske
på nederstående link kan i se hvad DKK forlanger de skal tjekkes for:
http://dansk-kennel-klub.dk/0/470
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 65 Svar: 785
og så vil jeg da lige fortælle dig at IKKE ALLE eb har luftvejsproblemer. Jeg har f.eks 4 ebér her og ingen af dem har luftvejsproblemer og det har jeg da fået tjekket ved dr.dyr INDEN de indgik i avl. men hvis man at købe hund ud i den blå luft f.eks ved hundehandler så er det klart man får en med problemer og det ikke kun luftvejene.
Men hvor mange eb´er har du mødt og hilst på? Besøg et par dkk kenneler og se hvordan hundene virkelig er. så ser du nok også hvorfor man IKKE skal blande de to racer.
du kunne f.eks også komme og se på en udstilling. Hvis det er en eb du vil have. Men syntes du skal vælge en af de to racer ikke en der er blandet. og JA ALLE hvalpe er søde.
Lige denne blanding ville jeg værer lige så nervøs med hensyn til skelettet ( hofter) som luft
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 65 Svar: 785
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 3
blaning af engelsk bulldog og boxer??