3.446 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

blaning af engelsk bulldog og boxer?? blaning af engelsk bulldog og boxer??

hej alle..

mig og min kæreste er faldet for en engelsk bulldog, ´men det er en blaning, for den har en boxer far og en engelsk bulldog mor. og nu ved vi ikk om vi skal købe den, hvis den mest ligner en boxer når den bliver stor. nogle der kan hjælpe.?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  blaning af engelsk bulldog og boxer??
  • #1   10. nov 2008 Der er MEGET stor forskel på de to racer, så medmindre i kan leve med at den falder helt eller delvis ud efter boxeren (det vides jo ikke hvilken af de to racer der slår igennem), så ville jeg lede videre efter en anden hvalp.

Er det en EB i har forelsket jer i, og den race i mener passer til jeres behov, ville det jo være dumt at købe noget som risikerer at blive HELT anderledes ed hvad i ønsker.

Og så ville jeg være ret påpasselig med hvor man køber en EB... De kan have en del sundhedsproblemer, så det er med at købe et ordentligt sted

• #2   10. nov 2008 det er bare det vi har forelsket os i en hvalp, det viser sig så det en blaning af de to hunde der. men ja vi vil jo helst have en ren eb, men den her hund skulle efter dyrelægen ikk have luftvejsproblmer og det som en eb har.

• #3   10. nov 2008 Mikkel -alle hvalpe er søde... Det er deres forældre man skal forelske sig i;o)

-en boxer er som sagt MEGET forskellig fra en EB. De er meget aktive og hvalpede hele livet igennem og kræver meget mere aktivering og motion end en EB... Hvis ikke i er indstillet på at hunden kan falde ud efter en boxer, og dermed osse have de behov boxeren har, så skal i ikke tage sådan en blanding... Det vil blive træls for både jer og hunden.

Og hvorvidt den vil have vejrtrækningsproblemer er jo forhåbentligt ikke det eneste der skal afgøre det... Der er flere problemer end vejrtrækningen ved EB (og boxeren har vidst osse sit at slåsse med), så det er vigtigt at begge forældre er tjekkede for alle de relevante arvelige lidelser

• #4   10. nov 2008 Har I da talt med en dyrlæge ?
    Det er let at forelske sig i en hvalp- men hvad så hvis den bliver lige så stor som sin far- eller større end I egentlig vil have ? Så er det ikke længre en hvalp og skal den så ud i nyt hjem ? Vent nu til I finder den rigtige hvalp. I vil jo have en EB og I bliver så skuffede hvis I køber noget som I ikke ved hvordan udvikler sig

• #5   10. nov 2008 Jeg er enig med resten. Hvis i vil have en EB så køb da sådan en, alt andet er da for fjollet. Men som en anden også siger så køb hos en god og seriøs opdrætter.

• #6   10. nov 2008 Hmmm.... synes det lyder som en usund blanding. Man kunne godt forestille sig at den kunne komme til at få nogle sygdomsproblemer.

• #7   10. nov 2008 Jeg har en bla af engelsk bulldog (moren) og dogo canario(faren)... Og hun er ihvertfald ikke på størrelse med en EB :o) Så vist det er en EB i gerne vil have, skal i nok ikke købe en blanding.

• #8   10. nov 2008 Anita M

Hvordan er dens helbred? Tænker at når der er så stor forskel på størrelse og form, at der næsten må komme nogle problemer?

• #9   10. nov 2008 Malene D: hun har foderallergi udover det fejler hun ikke noget.

• #10   10. nov 2008 Nå okay. Det var godt så. smiley

• #11   10. nov 2008 Hvis i er forelsket i EB synes jeg også I skal vente til I finder den rigtige. Man kan jo falde pladask for alle hvalpe....

• #12   10. nov 2008 Malene -at der bygningsmæssigt er stor forskel behøver nu heller ikke give flere problemer end hvis de var meget ens. et store problem er jo her at EB har en del sygdomme at slås med, så det er ret væsentligt at den er tjekket for de ting race nu døjer med (som i øvrigt osse indebærer allergi), og uden at jeg vil lægge hovedet på blokken for det (SÅ godt er jeg ikke inde i boxeren) så mener jeg at boxer har problemer med hjerte og derudover bør HD-fotograferes

• #13   10. nov 2008 Michelle *strid kælling *

Nej okay. Det er heller ikke noget jeg ved. Tænkte bare at det måske kunne skabe problemer.
    Men ellers er jeg enig med dig.

Med hensyn til boxer, så ved jeg ikke med hjertet, men det er i vert fald en af de hunde som skal HD tjekkes før de kan få stambogsført evt afkom.

http://dansk-kennel-klub.dk/0/403

Jeg synes helt bestemt også i skal købe en EB hvis det er det i vil, og som de andre siger, så husk at sikre jer at forældredyrene er sunde og raske

på nederstående link kan i se hvad DKK forlanger de skal tjekkes for:

http://dansk-kennel-klub.dk/0/470

• #14   10. nov 2008 mikkel H< først tror jeg lige du skal sætte dig ind i de to vidt forskellige racer om en eller anden hjerneløs person har lavet en blanding af.
    og så vil jeg da lige fortælle dig at IKKE ALLE eb har luftvejsproblemer. Jeg har f.eks 4 ebér her og ingen af dem har luftvejsproblemer og det har jeg da fået tjekket ved dr.dyr INDEN de indgik i avl. men hvis man at købe hund ud i den blå luft f.eks ved hundehandler så er det klart man får en med problemer og det ikke kun luftvejene.
    Men hvor mange eb´er har du mødt og hilst på? Besøg et par dkk kenneler og se hvordan hundene virkelig er. så ser du nok også hvorfor man IKKE skal blande de to racer.
    du kunne f.eks også komme og se på en udstilling. Hvis det er en eb du vil have. Men syntes du skal vælge en af de to racer ikke en der er blandet. og JA ALLE hvalpe er søde.
    Lige denne blanding ville jeg værer lige så nervøs med hensyn til skelettet ( hofter) som luft

• #15   10. nov 2008 Der er forresten udstilling i Slagelse d 30 nov med masser af ebér.

• #16   11. nov 2008 ok. tak til jer alle samme for svar smiley

Kommentér på:
blaning af engelsk bulldog og boxer??

Annonce