843 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

40 sting... 40 sting...

vi var uheldige, at en af vores hunde, angreb en anden af vores hunde, sandsynligvis er dominans åragen... han er en grand danois som i øjeblikket vejer 76 kg. og den lille hun er en grønlænder på ca 20 kg. det skal siges at tyson er min lille skat, altid er i centrum, og får langt det meste af min opmærksomhed... (selvfølgelig får de andre også opmærksomhed) det jeg vil spørge om er, har i erfaret noget lignene? skal vi lukke tyson ude fra flokken i et stykke tid, fodre ham til sidst, lade ham komme sidst i/ud fra bilen, sidt ud i haven osv. eller hvad gør vi? grønlænderen er blevet syet med 40 sting. og det bærer præg af, at den store faktisk gik efter at slå ham ihjel, det er ikke første gang... nogle forslag til hvordan vi får ham vendt af med det? mvh jesper.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  40 sting...
  • #1   24. nov 2008 Er han kastreret?

• #5   24. nov 2008 det skal lige siges at begge er kastererede hanner...

• #6   24. nov 2008 Åh nej, Tyson altså.... Er ked af at høre han også har det agressivitet i sig, som Basse blev aflivet af smiley

Håber den bette kommer sig efter så voldsomt et overfald!

Ved slet ikke hvad jeg skal skrive og gode råd har jeg desværre heller ingen af - ville bare skrive, at jeg virkelig er ked af at læse dette smiley Skønne Tyson altså!

• #7   24. nov 2008 vi var hjemme, og fik dem skilt efter 15 sek. de går i hvert deres rum (de 2) men om morgenen er de alle samlet sammen med os.

• #8   24. nov 2008 ja, det er ikke heldigt, han er begyndt at udvise større aggrasivitet over for andre hunde som han ikke kender. på trods af at har fået en ordendtlig røvfuld...

• #9   24. nov 2008 Uhhhaa Jeg turde ikke fortsætte, hvis det ikke er første gang det er sket..

Men ville måske prøve at finde ud af om hunden muligvis havde ondt et sted, siden den viser agrassioner over for hunde i den flok. Inden jeg besluttede noget som helst.

• #10   24. nov 2008 Jesper: Ja Basse startede jo også med at være agressiv overfor fremmede hunde, men det blev hurtigt overfor hunde han var vokset op med og desværre til sidst også mennesker, børn som gamle :o( Håber ikke Tyson bliver lige sådan :o(

• #12   24. nov 2008 det er ubetvivlet tyson som leder flokken, de er aldrig alene sammen. det er skam også ramme alvor, den lille fyr måttå ligge krop til nål og tråd i over 2 timer...

• #14   24. nov 2008 det er meget svært at vurdere, den ene dag kan de lege sammen, den næste dag kan man fornemme en ret dårlig kemi imellem dem... vi formoder at de begge havde fået den idé, at de ville hen og drikke vand, vi tror det var der det gik galt... voodoo, som den lille hedder, er gammel lænke hund, vi overtog ham efter 4 år i lænke... så han har måske lidtadfærds problemer... voodoo har aldrig prøvet at tage magten, han viger for tyson, men underdanig, er han ikke..

• #15   24. nov 2008 Jeg tror, man blæder sig selv i at finde årsagen ved at fokusere på dominans og rangplaceringer.

Det kan have sin årsag helt helt andre steder, som intet har med det at gøre overhovedet.

Først og fremmest synes jeg, at periodisk aggression bør give anledning til en tur til dyrlægen for at tjekke hunden for smerter.
    Sideløbende skal det observeres hvilke situationer, der skaber spændinger - HVIS man altså ikke bør acceptere, at Tyson er en hund, der generelt er aggressiv mod artsfæller og derfor bør være et sted, uden andre hunde.

• #16   24. nov 2008 som regel, er der ikke noget problem med de andre hunde herhjemme, for 14 dage siden var jeg med min kærestes hundetrænings hold, til lege dag i plantagen. der lagde jeg også mærke til at han knurrede af de andre hunde...

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #17   24. nov 2008 Min veninde som fik en papillon(2 år) herfra har lige oplevet noget lignende med den og deres gamle blandingshund(10 år). Begge tæver. De har været oppe og toppes en gang før, men knap så dramatisk... her sidst fik den gamle bidt papillonen så voldsom...at de først troede den lille var død... men den kom til sig selv og skulle syes med 23 sting....
    De valgte at aflive den gamle da de aldrig ville turde at lade de 2 hunde mere være sammen hverken med eller uden opsyn.... de var heldigvis hjemme begge gange...
    I følge dyrlægen... har de først gjort det en gang så gør de det igen... og det holdt stik....
    Håber i finder den bedste løsning.... virkelig synd for jer....

• #18   24. nov 2008 Er det rigtig forstået, at dette er noget nyt og pludseligt opstået?

Altså de spændinger, der er mellem hundene? Er det tilfældet er det endnu mere sandsynligt, at hunden har smerter og bør tilses af en dyrlæge

• #19   24. nov 2008 ja, men situationen er også en andet, der er også et andet indlæg som nævner 2 tæver, de er kastererede hanner, tæver , stopper jo som bekendt ikke af egen fri vilje, før den ene tror den anden er død, sådan er det jo ikke normalt med hanner, som regel kan der være en magtkamp, og så er den ikke længere, det er også derfor jeg undrer mig over at tyson bliver ved, han VED at han er den stærkeste...

• #20   24. nov 2008 mht smerter, vi har dem regelmæssigt nede og blive tjekket, vi har haft ham på smerte stillende engang (i forbindelse med en voldsom byld på kæben) der kiggede han også skævt til voodoo... når han har opmærksomheden, er han den dejligst hund man kan tænke sig, der er intet at mærke på ham...

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #21   24. nov 2008 Skal lige siges at dyrlægen undersøgte den gamle for smerter inden aflivningen... Han kunne mærke brystspændinger og mente det kunne være falsk drægtighed der kunne være årsagen..
    Hundene var bare så glade for hinanden... sov sammen og legede sammen... men alligevel gik det galt 2 gange... med lang tid imellem....
    Hanner kan også slås til døden... det er før set...

• #22   24. nov 2008 Endnu mere grund til at mistænke smerter, synes jeg.

Det er helt klart, at for meget testosteron kan det ikke være. Og testosteron og aggression hører direkte sammen.
    Når hunden er aggressiv uden testosteronpåvirkning så er det i mine øjne et tydeligt tegn på, at noget er galt.
    Hvis det havde været i forhold til en enkelt hund, så kunne det være en indbyrdes kemi/kommunikation, der var problemet, men eftersom det er alle og periodisk og at han ikke har en naturlig stopklods, så synes jeg det tyder på en årsag i ubehag af den ene eller den anden slags.
    Eller i værste fald, at der er noget i hjernen, der ikke fungerer.

Jeg ville ikke være et øjeblik i tvivl om, at hunden måtte til dyrlæge og få et grundigt tjek fra top til tå.

• #23   24. nov 2008 det kan de selvfølgelig. men jeg synes jo bare at det er underligt, for de har haft magtkampe, hvor tyson overlegent har sat den anden hund "på plads" og det undrer mig at de den ene dag kan vær nok så gode venner, hvorefter den næste dag kande slet ikke sammen...

• #24   24. nov 2008 Jamen Jesper - det er jo præcis derfor, at smerter (eller en tilstand i hjernen) er en nærliggende forklaring. Nogle gange har de større gener end andre, og når den ikke helt mærker noget til det, så er der ingen problemer med andre hunde.
    Gør det derimod nas, så er tolerancentærsklen minimal.

Jeg synes ikke, det kan forklares med dominans.

• #25   24. nov 2008 CH, jeg skrev lige, at vi regelmæssigt har dem til tjek hos dyrelægen, hvis ikke de kan fortælle om hunden har ondt, ved jeg snart ikk?

• #26   24. nov 2008 Dr. dyr tjekker ikke rutinemæssigt for smerter. Har i overvejet en kiropraktor?

Kommentér på:
40 sting...

Annonce