1.089 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Det er bare ikke i orden! (hundeloven) Det er bare ikke i orden! (hundeloven)

Jeg ved íkke om det allerede har været herinde, men jeg har taget følgende fra:

http://updates.bull-image-gruppen.dk/#post80

I forbindelse med at Dansk Terrier Klub har søgt aktindsigt i det materiale, der ligger til grund for udvælgelse af bestemte racer, som værende farligere end andre, har Justitsministeriet meddelt, at anmodning ikke kan færdigbehandles inden for den i offentlighedslovens § 16, stk. 2, fastsatte 10-dagesfrist.

Det betyder, at Dansk Terrier Klub ikke får udleveret materialet, før efter 1. behandling af L 163 Forslag til lov om ændring af lov om hunde og dyreværnsloven, hvilket er planlagt til 15. april.
Det forhindrer Dansk Terrier Klub i at varetage medlemmernes interesser i lovgivningsprocessen.

Dansk Terrier Klub finder dette såvel forvaltningsmæssigt som demokratisk uacceptabelt og har derfor klaget til folketingets ombudsmand.

Det er da utroligt at de kan blive ved....

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af vægge i stue 1.000 kr.
  • installation af vaskemaskine 990 kr.
  • Ophæng at Fritz Hansen Concerto lampe (stor) 750 kr.
  • Samle + montere Ikea-skab + kommode 500 kr.
  • Mixed tasks, electricity 1.800 kr.
  • Vand på gasfyr 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det er bare ikke i orden! (hundeloven)
  • #1   4. apr 2010 Så du syntes at det er iorden at man tilsidesætter demokratiet for at få gennemført en lov? Syntes du det er i orden at regeringen nægter at lytte til eksperterne i forbindelse med en lovgivningsproces? Er det ok at man ikke giver en organisation adgang til vigtige oplysninger der kan påvirke lovgivningen? Det er ikke verdens undergang at 13 racer bliver forbudt. Men det er verdens undergang når regeringen ikke overholder demokratiets spilleregler.

• #2   4. apr 2010 DKK har vel aktindsigt når de har et medlem på panelet, så hvorfor går infoen ikke bare den vej?

• #3   4. apr 2010 Hvis det var så let havde de nok gået den vej. Jeg tror ikke de kan få oplysningerne den vej, der er nok en slags tavshedspligt for udvalgets medlemmer, ellers kunne oplysningerne jo lige så godt være offentliggjort. Det er jo ikke meningen at udvalgets medlemer skal bestemme hvem der skal have oplysningerne.

• #4   4. apr 2010 Næ, men DTK er jo et datterselskab så det kunne være.... Nå, men det skulle da også nødigt være for nemt.

• #5   4. apr 2010 Folk burde tænke lidt længere end egen næsetip, kunne jo være jer eller jeres næremste det næste gang går ud over.. Almindelig retspraksis skal følges, uanset hvem hvad og hvor, ellers er det jo nytteløst at have love paragraffer og hvad ved jeg, og kalde sig demokrati!! Så alle burde i bund og grund være bekymret over deres måde at behandle tingene på...

• #6   5. apr 2010 M&R

Der er lige det jeg mener. Regeringen er så forhippet på at få loven gennemført, at de glemmer at DK har demokrati og der derfor er visse regler der skal overholdes. Det har jo ikke noget at gøre med, om man er for eller imod indholdet af loven.

• #7   5. apr 2010 Jeg var ikke klar over dette - men jeg forstår sgu godt hvis man er muggen over retspraksis ikke følges! Det skal regeringen sgu!!!
    Håber ombudsmanden tager klagen seriøst!
    Selv om jeg ikke tror det hjælper noget.. Den regering vi har pt, er sgu ligeglade med den alm. borgers rettigheder, hvis det står i vejen for hvad de har sat sig i hovedet...

• #8   5. apr 2010 Det er i øvrigt heller ikke kun DTK der beskylder regeringen for urent spil følgende er taget fra Den Danske Dyrlægeforenings høringssvar:

Samtidig risikeres ved denne fremgangsmetode - hvor kommissoriet suppleres med bundne opgaver hen ad vejen - at den ellers demokratiske inddragelse af interesseorganisationer i forberedelse af lovforlsag fremstår som rent ceremoniel.

Den efterfølgende mediedækning af en lækket delbetænkning med fokus på den bundne del af opgaven samt et mindretals løsningsforslag bidrager yderligere til en svækket tro på at de normale parlamentariske spilleregler overholdes.

• #9   5. apr 2010 Hele høringssvaret findes her:

(link fjernet)

• #10   5. apr 2010 Nej, det er s'gu er ikke i orden!

Jeg håber Terrier klubben og Dansk dyrlægeforening -får "råbt" højt nok -så almindelig retspraksis og lovgivning bliver overholdt!

Uanset hvad man måtte mene i denne sag, eller hvis side man er på -skal tingene foregå -så vore allesammens grundlovssikrede rettigheder overholdes!!

Det bare en ommer!
    Øv!

Kommentér på:
Det er bare ikke i orden! (hundeloven)

Annonce