Det er bare ikke i orden! (hundeloven) Det er bare ikke i orden! (hundeloven)
Jeg ved íkke om det allerede har været herinde, men jeg har taget følgende fra:
http://updates.bull-image-gruppen.dk/#post80
I forbindelse med at Dansk Terrier Klub har søgt aktindsigt i det materiale, der ligger til grund for udvælgelse af bestemte racer, som værende farligere end andre, har Justitsministeriet meddelt, at anmodning ikke kan færdigbehandles inden for den i offentlighedslovens § 16, stk. 2, fastsatte 10-dagesfrist.
Det betyder, at Dansk Terrier Klub ikke får udleveret materialet, før efter 1. behandling af L 163 Forslag til lov om ændring af lov om hunde og dyreværnsloven, hvilket er planlagt til 15. april.
Det forhindrer Dansk Terrier Klub i at varetage medlemmernes interesser i lovgivningsprocessen.
Dansk Terrier Klub finder dette såvel forvaltningsmæssigt som demokratisk uacceptabelt og har derfor klaget til folketingets ombudsmand.
Det er da utroligt at de kan blive ved....

aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 344
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
aug 2006
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
aug 2006
Der er lige det jeg mener. Regeringen er så forhippet på at få loven gennemført, at de glemmer at DK har demokrati og der derfor er visse regler der skal overholdes. Det har jo ikke noget at gøre med, om man er for eller imod indholdet af loven.
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.866
Håber ombudsmanden tager klagen seriøst!
Selv om jeg ikke tror det hjælper noget.. Den regering vi har pt, er sgu ligeglade med den alm. borgers rettigheder, hvis det står i vejen for hvad de har sat sig i hovedet...
aug 2006
Samtidig risikeres ved denne fremgangsmetode - hvor kommissoriet suppleres med bundne opgaver hen ad vejen - at den ellers demokratiske inddragelse af interesseorganisationer i forberedelse af lovforlsag fremstår som rent ceremoniel.
Den efterfølgende mediedækning af en lækket delbetænkning med fokus på den bundne del af opgaven samt et mindretals løsningsforslag bidrager yderligere til en svækket tro på at de normale parlamentariske spilleregler overholdes.
aug 2006
(link fjernet)
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Jeg håber Terrier klubben og Dansk dyrlægeforening -får "råbt" højt nok -så almindelig retspraksis og lovgivning bliver overholdt!
Uanset hvad man måtte mene i denne sag, eller hvis side man er på -skal tingene foregå -så vore allesammens grundlovssikrede rettigheder overholdes!!
Det bare en ommer!
Øv!
Det er bare ikke i orden! (hundeloven)