{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

Border Collie {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid haft en speciel kærlighed til racen Border Collie og forventer, at jeg på et tidspunkt i mit liv skal have en hund af denne race. Dog regner jeg ikke med det bliver lige forløbig, men kunne egentlig godt tænke mig at vide lidt om nogle gode opdrættere? Hvis man skulle kende til nogen Border Collie opdrættere ? smiley Eller der måske tilmed er en heriblandt os ? Da jeg ikke synes man kan gå igang for tidligt med at suge til sig selvom der måske kan gå år før jeg overhovedet begynder at kigge efter hunden, så vil jeg mene at jeg stadig kunne bruge det til noget nu, at måske få kontakt eller kendskab til nogle gode opdrættere, så er der også rig mulighed for at lære dem at kende inden man beslutter sig for at anskaffe sig hvalpen og afgøre om man egentlig synes det er det rette sted for sig selv at købe sin hund smiley

Håber nogle sidder med et par gode kilder måske =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Border Collie
  • #1   12. aug 2010 Jeg er opdrætter, du kan bare spørge løs.

    Jeg kender...eller kender til de fleste DKK opdrættere af racen. Det er en god ide at gå i gang i god tid. Så kan du jo finde ud af hvor du vil have din hvalp fra engang i fremtiden. Det er jo værd at vente på den rigtige hvalp.


  • #2   12. aug 2010 Der er meget forskel på hvad de enkelte opdrættere lægger vægt på i avlen, så jeg synes det er en rigtig god idé at undersøge markedet grundigt smiley

    Nogle lægger mest vægt på hyrdeegenskaber, mens andre satser på agility og/eller lydighedshunde. Og der er også "udstillings-" og "familiehundene". Det er selvfølgelig skåret meget ud i pap. De fleste steder vil du finde hunde der kan lidt af hver. Men det er en god idé at gøre op med dig selv, hvad du vil bruge hunden til, og så have det i baghovedet, når du vælger opdrætter. Og som Anette skriver så er det værd at vente på den rigtige hund.

    Held og lykke med jagten på en bc der passer til dine behov!



  • #3   12. aug 2010 Rigtig mange tak for de brugbare svar smiley

    Det glæder mig at høre jeg ikke er helt gal på den med at starte med at kigge lidt rundt. Og jeg havde netop tænkt mig at jeg skulle have en DKK hund da jeg godt kunne tænke mig at få åbnet for de muligheder som det giver. Lige nu har jeg jo en labbe uden tavle og hun er skam dejlig og den helt rette hund for mig, men næste gang, har jeg lyst til at komme lidt længere ind i hunde-verdenen og snuse til de muligheder det giver med DKK stambogsførte hunde.


Kommentér på:
Border Collie

Annonce