Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning og tilslutning af lamper 2.500 kr.
  • Lampe opsætning 2.000 kr.
  • Møbler 5.000 kr.
  • Kan i hænge de her op og fixe det her rod? 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Klargøring af væg til nyt køkken 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parring..
  • #1   12. maj 2011 JEG synes at man kan bruge sin hanhund når den er 1½-2 år. Så bør man kende sin hunds stærke og svage sider som voksen.

Derudover mener jeg at den bør opfylde avlskriterierne fra DKK.

• #3   12. maj 2011 omkring 1,5 -2 år alt efter racen

jeg synes han skal være testet fri for diverse arvelige sygdomme som fx hd, patella, øjenlyst osv. altså teste fri for arvelige sygdomme som ligger til racen og så skla han selvfølgelig være sød og velfungerende

• #4   12. maj 2011 ja dkk's kriterier er udemærkede men meget mangelfulde hos nogle racer

• #5   12. maj 2011 Langt de fleste hunde bør aldrig bruges til avl.....

• #6   12. maj 2011 Langt de fleste hunde bør aldrig bruges til avl.....

• #7   12. maj 2011 Synes bare ikke jeg kan finde nogen steder om hvornår racen er mental voksen osv.. Ikke engang på DKK..

• #8   12. maj 2011 *Venges bulldogs*
    at bruge en hanhund som er for gammel kan også skabe problemer

• #9   12. maj 2011 Ja helt sikkert, men nu er min en hanhund.. Jeg skal ikke selv opdrætte hundene og hvalpene, men låne ham ud.. :o)

• #10   12. maj 2011 *Jeg skal ikke selv opdrætte hundene og hvalpene, men låne ham ud.. :o)*

Næææææææ, men derfor skal hans sundhed jo være iorden alligevel.

• #11   12. maj 2011 Stemmer i med sunshine -og vil bare lige tilføje at man som hanhundeejer osse bør tjekke tævens forudsætninger for avl.
    Selvom tæveejeren er fornuftig nok og ved noget om racen, er det jo ikke sikkert at i er enige i hvad der gør en god "avlshund" -så tjek at tæven lever op til dine kriterier for avl. Gør den ikke, ja så siger man pænt nej til at bruge sin hanhund på den.

• #12   13. maj 2011 Ja, selvfølgelig skal hans sundhed være i orden, og vi har også snakket om HD lysning, selvom det ikke er et problem for racen. Og JA, selvfølgelig skal vi også kunne stå inde for tævens sundhed og deres opdræt. Så dum er jeg heller ikke. Men tror os bare jeg snakker med dyrlægen om det :o)

• #13   13. maj 2011 Men tak for jeres svar :o)

• #14   13. maj 2011 *COCKER SPANIEL

Racenummer DKK : 0050
    Gruppe : 08
    Racens hjemland :
    Specialklub : Spaniel Klubben

Tidligste alder ved fotografering
    HD foto : 12 måneder
    AD foto : 12 måneder
    OCD foto : 12 måneder

Racen har følgende avlsrestriktioner
    Præmieringskrav: Afkom kan kun stambogsføres dersom hunden før parring er præmieret på en FCI/DKK anerkendt udstilling med:
    Fra 1.1.1980 og til 31.12.2007 = mindst en 2. præmie
    Fra 1.1.2008 og til 31.12.2010 = mindst Good
    Fra 1.1.2011 = mindst Very Good
    eller godkendt på et avlsgodkendelsesarrangement afholdt af Spanielklubben.
    Gælder for hunde født efter den 1.1.1995

HD-krav: Afkom kan kun stambogsføres, såfremt begge forældre før parring har en officiel HD-status registreret i DKK.
    Hunde med status D eller E må ikke anvendes i avl.
    BEMÆRK, denne restriktion omfatter hele racen.

Øjen-krav: Hvalpe kan ikke registreres i DKK, medmindre begge forældre er øjenundersøgt af et medlem af Den Danske Dyrlægeforenings øjenpanel og fundet fri for tegn på arvelig cataract (1. Posterior polær subcapsulær cataract – bagerste polstær eller 2. Cortical cataract – katarakt i linsens bark) og PRA. Første undersøgelse kan tidligst foretages, når hunden er 12 måneder gammel. En øjenattest må ikke være ældre end 12 måneder gammel på parringstidspunktet. *

• #15   13. maj 2011 Min hund er ikke i DKK, så skal ikke følge deres regler. Min er i DJR, og der er ikke nogen specifikke regler, andet sundhedstjekket :o)

• #17   13. maj 2011 Jeg ved godt at DJR ingen avlsrestriktioner har overhovedet, hvilket i sig selv er skammeligt!!

Men derfor kan man jo godt sørge for at parre så sundt som muligt.

• #18   13. maj 2011 Maj-Britt: Du ved overhovedet ikke hvad jeg har sat mig ind i og ikke gjort. Jeg har læst DKK, og som jeg skriver tidligere, har vi også snakket om at han skal selvfølgelig HD fotograferes. So cut it elly..

Sunshine: Der er forskel på DKK og DJR. DKK går meget op i udstillinger osv. Hvilket er fint. DJR er for jagthunde, og KUN jagthunde. De går op i gode jagthunde, ikke en masse fine udstillinger osv. Dette betyder ikke at fordi min hun er i DJR og din i DKK, at min så fejler en masse ting. Og det vil jeg slet ikke diskutere.
    Når og hvis, vores skal bruges til avl, så skal han selvfølgelig tjekkes for diverse ting og sager. Jeg opretter en tråd fordi jeg er oprigtigt interesseret, og nok lidt mere uviden end jer andre. Og derfor forventer jeg ordentlige svar, og ikke svar om at jeg er dum fordi jeg lige nu vil bruge min hund. Det har jeg ALDRIG sagt. Min er ikke DKK, og derfor SKAL jeg ikke følge deres regler, men derfor har jeg jo IKKE sagt, at jeg ikke vil gøre det. VEL?

• #19   13. maj 2011 Alle racer kan have problemer med hofter, øjne osv. Nogen har det som deres racesygdom. Som feks. schæferen med hofter, mops med øjne, king Charles med knæ osv.. Men ja, derfor kan alle hunde have det, og han skal tjekkes hvis han skal bruges til avl.

• #21   13. maj 2011 Maj-Britt: Det er bare rigtig fint. Det er godt du er såååå klog, nu hvor jeg ikke er. Jeg spørger herinde, for at få mere viden. Det kan jeg bestemt ikke se noget problem i. Det er jo det alle gør herinde. Spørger, fordi de vil have mere og bedre viden. Om det er spørgsmål om hvorfor hunden spiser høm høm eller hvordan man skal træne dæk kommando osv.. Det er det samme. Man kan jo ikke bare sige til folk, at de ikke skal træne hund, hvis de ikke ved hvordan man træner dæk kommando. Vi bliver jo alle nød til at starte et sted. Dette er personligt første gang vi har overvejet at bruge hund til avl. Og derfor mangler jeg noget viden omkring det.
    Og pas på før du taler, for forældre, bedsteforældre osv, ved vores hund er hd fotograferet osv. SELVOM de også var i DJR. Og du må meget undskylde jeg skrev lysning, kan godt se det gør mig til en uviden idiot der aldrig burde have haft hund.

• #22   13. maj 2011 Lad være med at angribe folk der virkelig gerne vil have hjælp og søger mere viden. Når gør det, bliver det nemlig sådan at man ikke vil spørge jeg til råds, og derfor bare går igang med at avle. Også kommer der en masse fejl, hvilket man kan takke jer for. I stedet for at svare venligt og hjælpe folk, så man er sikker på det går rigtig for sig. Tænk liige over det.

• #23   13. maj 2011 Og Maj-Britt: Har du selv avlet før?

• #25   13. maj 2011
    *Venges bulldogs*

nu ligger der efterhånden en hel del velbegrundede undersøgelser som viser at for gamle hanhunde jer ricikoen for isdannelser og komblikationer hos fostrene så synes nu den holdning er ubegrundet.
    Vil man vide hvordan hele hanhundens livsforløb her været og det er der en del som gerne vil så bruger de frostsæd fra hanhu som er tappet mens hanhunden er yngre

• #26   13. maj 2011 Maj-Britt: Jamen det har jeg da heller ikke skrevet en annonce om herinde.. Godt nok har jeg ikke din alder og livserfaring, men jeg er ikke en dum og uansvarlig pige! Jeg er ikke slev ekspert indenfor netop dette område, og spørger derfor om andres ekspertise. Så jeg ved hvad jeg skal gå efter, se efter, spørge efter osv. Hvis du virkelig synes det er dumt at spørge andre til råds, så ved jeg ikke helt hvad jeg skal sige!! Ved godt det står i hans profil, og som du kan se er der også en ;o). Den er ment som hvis en tæve kunne være interesseret, at vi så kunne snakke om det. IKKE at jeg bare vil bruge ham til højre og venstre. Men kan godt se, det kan misforståes.

• #28   13. maj 2011 K&R
    Hvorfor skal lige DIN hund indgå i avlen?
    Hvad har han at tilføje for at forbedre racens standard?
    Det tror jeg er de to vigtigste spørgsmål man kan stille sig selv inden man går ind i opdræt!

Var det mig så ville han blive undersøgt for ALT hvad DKK skriver er nødvendigt for racen, og gerne mere til hvis jeg havde ide om hvad der kunne være relevant..
    Forhør dig hos opdrættere af racen, ikke kun i din egen klub, men meget gerne en eller flere klubber med højere krav..

Kan se han er fra sidste år, så i mine øjne har du et år til at få undersøgt ham for alt og sætte dig grundigt ind i den verden du er igang med at bevæge dig ind i..
    Det er en JUNGLE at finde rundt i med HD index, indavls % osv osv..

Eftersom det er en jagthund var det måske også en ide at få en markprøve (er det ikke det de hedder?) på ham, så han kan bevise sit værd i arbejde..
    Og vær MEGET selektiv med hvilke tæver han evt. skal på!

Der er SÅ mange hunde rundt omkring som ikke kan finde et hjem, så ville da være dumt bare at sætte flere i verdenen for at gøre det, ikk?

• #29   13. maj 2011
    *Venges bulldogs*
    ja men derfor er de jo nødvendigt at tappe hanhunden som relativ ung og ikke vente til den er ældre. Så man kan vente med at bruge sæden til hanhunden er blevet ændre og man ved mere om den.

• #30   13. maj 2011 DJR, så de kan blive registreret i DJR. Sådan som jeg har hørt, skal de have tavle det samme sted.. Ja, der mange ting jeg skal finde ud af endnu, og det håber jeg på jeg kunne gøre herinde, med folk der har en masse kendskab til det. Kunne ikke drømme om at bruge ham til avl nu! Skal først være sikker i alle tingene osv. Og han er heller ikke klar til avl nu.

• #31   13. maj 2011 Henriette: Helt sikkert! Og ja, det er en kæmpe jungle, og derfor jeg håber på at også få en masse viden herinde fra. Ja, han skal heller ikke bruges nu, det er han slet ikke klar til, men som du selv skriver, går jeg igang med at undersøge nu, så jeg ved alt, når han er klar. Jo, vi går til jagttræning med ham, og han afslutter lydighed nu her, hvo vi skal bestå en hinterbane. Derefter går vi i de åbneklasser, hvor han kommer til at bestå markprøve osv. :o)
    Nogle af vores grundlag: Han har et dejligt sind, elsker børn og andre mennesker, elsker andre hunde, er frygtløs, ikke skudræd, utrolig lærenem og dygtig, har en fortrinelig næse. Men nu skal vi også først lige se hvordan han er til jagt. Hvis han nu er helt dum til det, så tror jeg ikke vi vil avle.. hehe :o)

• #33   13. maj 2011 Så vidt jeg har forstået, så blev DJR til bla. fordi grundlæggeren var utilfreds med avlsrestriktionerne i DKK. Hvis det passer så er det godt nok grimt... !

• #34   13. maj 2011 K&R
    Jeg synes det er en skam du ikke har nogle højere krav til din hund hvis du vil bruge den i avl..
    Sorry to say, men at han er god til børn og sådan er jo ikke enestående.. forstå mig ret..
    Lever han op til standarden til punkt og prikke? Har han en usædvanlig evne indenfor jagten osv osv.. Det er sådanne ting du bør lægge vægt på..

• #35   13. maj 2011 Henriette: Ja, men kan jo ikke rigtig sige noget om jagten endnu, da han ikke har været med på jagt endnu, vi er igang med at træne ham op til det. Skrev også at det er alt afgørende smiley men kan jo ikke udtale mig om det, før han har været i aktion..

Kommentér på:
Parring..

Annonce