869 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Det der med chipning.. (?) Det der med chipning.. (?)

Hej hunde-elskere..

Min mor og hendes mand har længe ledt efter en labrador-hvalp, som skal være deres nye familiemedlem. De har nu fundet en dejlig tæve, på snart 8 uger, oppe omkring Holbæk (så vidt min mor fortæller mig).. Jeg spørger hende så, om tæven er blevet/bliver chippet inden de skal overtage hende. Hun svare dertil at sælger har sagt, at det skal gøres indenfor 4 måneder - ergo bliver hvalpen ikke chippet. Den skal dog til dyrlægen på mandag og have sin vaccine.

Jeg fortæller jo så min mor, at hvalpen skal chippes inden salg, hvorpå min mor så ringer til sælger, og fortæller ham, at ifølge loven (som skulle være trådt i kraft den 1. juli 2012) skal alle hvalpe chippes inden salg. Han påstår jo så, at den først skal chippes indenfor de 4 måneder, for han sidder med en brochure i hånden om det - og fortæller at det er en dyrlægen har givet ham med.

Så sidder jeg og tænker...
Er alle dyrlæger ikke klar over at hvalpen skal chippes inden salg? Ser nogen bare stort på det?
Eller er loven, at de skal chippes indenfor 4 måneder - og ikke de 8 uger, som der står diverse steder på nettet?

Er der ikke noget med, at man kan få en rimelig stor bøde for ikke, at chippe hunden indenfor en hvis tidsgrænse?

(Det skal så lige siges, at nu har min mor fået overtalt sælger til at få hvalpen chippet, samtidig med at den skal vaccineres på mandag.. )

Håber at der er nogen der kan hjælpe.. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det der med chipning.. (?)
Kommentér på:
Det der med chipning.. (?)

Annonce