969 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Lukke selv døre og vinduer op Lukke selv døre og vinduer op

Hejsa. .

Har fået en fantastisk hund hjem på "prøve"...

Han er perfekt på stort set alle områder.. smiley

Fik afvide han var en konge til at lukke døre og vinduee op både alm. Døre og ydredøre... Dette er når han er alene hjemme...

Vi har haft ham i 3 dage og har indtil videre kun oplevet at han har åbnet døren fra stuen ud til havestuen. .

Men er der en måde man kan lærer ham at lade være ?

Han er 1.5 år og ellers super velopdragen og lydig...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lukke selv døre og vinduer op
  • #1   6. okt 2014 Det mest effektive er jo at tage ham på fersk gerning, men hvis han kun gør det når han er alene hjemme, kan det jo være en udfordring i sig selv..

Jeg har haft en omplaceringstæve, der som din var mester i at åbne døre. første forsøg gik på at vi vendte håndtagene på de døre, som hun konsekvent åbnede så de pegede opad. det holdt et stykke tid, indtil hun fandt ud af det trick.
    så gjorde jeg de, at jeg hængte dåser i snore på ydersiden af dørene, fra håndtaget, så hun fik en forskrækkelse når hun gjorde det.
    Det fungerede rigtigt godt!
    men irriterende i længden, så de blev pillet af efter et godt stykke tid, hvor ingen døre havde været åbne.

enden på det blev runde håndtag, dem kunne hun alligevel ikke få drejet.
    øv når man ingen tommelfinger har smiley

havde jeg så bare kunnet tage hende i det, jeg brugte lang tid på at lade som om jeg var gået, og stod bag døren i laaaang tid, i håbet om at hun ville forsøge sig, og derved kunne tages i ugerningen, men næ nej, tror godt hun vidste jeg var på den anden side.

da vi så flyttede til et nyt hus - uden at tage de runde håndtag med - der havde hun tilsyneladende glemt det, eller lagt uvanen på hylden. .

• #2   6. okt 2014 Jeg har endnu ikke fundet tricket til at lære hunden at lade være. Reiki gør det osse, sog (næsten) kun hos mine forældre. Sært nok gør han det yderst sjældent herhjemme, og når han gør det, er det altid døren til badeværelset han åbner så han kan ligge derude når han er alene hjemme.

Jeg har taget ham i det et par gange, men lige lidt hjalp det. Så er der en dør der bare ikke må åbnes, ja så bliver den låst

• #3   6. okt 2014 Og alt det der med at vende håndtag osv er forsøgt her... det hjælper ikke, han finder lynhurtigt ud af hvordan man lukker op uanset om håndtaget skal op/ned/til siden/trykkes ind eller hvad vi nu har fundet på

• #4   6. okt 2014 Jeg har desværre heller ikke løsningen, for min hund åbner havedøren - altid når jeg IKKE ser det, selvfølgelig.

Jeg har gjort det, at jeg har bundet håndtaget fast til væggen (døren åbnes udad og håndtaget opad) for ikke at skrue i plastikkarmen. Ellers var der blevet sat en krog på smiley

• #5   6. okt 2014 Min er også mester i det smiley Løsningen her er et børnegitter, i hvert fald i de døre, hvor det ikke er så smart han kan åbne. Det fungere fint smiley

• #6   6. okt 2014 Ingen gode råd her fra. Blot en enkelt lille advarsel. Pas lige på med at vende håndtagene op ad hvis hunden har halsbånd på. Det KAN gå grueligt galt da vovsen kan komme til at hænge sig selv.

• #7   6. okt 2014 Det kan det såmænd også, selv om det ikke er vendt smiley
    visse håndtag låser sig, når døren er låst, så det er ingen sikkerhed.

Kommentér på:
Lukke selv døre og vinduer op

Annonce