2.384 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Hvor tit tømmer i anal kirtler Hvor tit tømmer i anal kirtler

På jeres hunde ? smiley

nu har jeg været hos dyrlægen to gange , på knap to måneder, og fået det gjort på simba , det så lige 1000kr .

Ved man kan lære at gøre det på dem , men er lidt bange for selv at gøre det på ham, vis jeg nu gør noget forkert .
Så er nysgerrig med hvor tit jeres får gjort det? Og gør i det selv ?
Ps lækket emne , jeg ved det smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor tit tømmer i anal kirtler
  • #1   24. okt 2014 Ja Gina det er da lækkert he he
    Jeg har aldrig fået tømt analkirtler på mine hunde
    Derimod min datters hund, skulle ha dem tømt rigtig tit ,så dr,lægen anbefalede hende, at lade dem fjerne ,og det fik hun så gjort Også fordi, det er synd for hunden ,når der går betændelse i dem,Det gøt jo ondt
    Men min moster, tømte analkirtler selv, på hendes hunde Hvis du selv skal gøre det ,skal du få dr,lægen til at vise dig det smiley

• #2   24. okt 2014 Ved korrekt fodring burde de tømme sig selv.
    Vores hunde har aldrig fået dem tømt ved dyrlægen. De tømmes når hundene får ben.

• #4   24. okt 2014 Jeg har aldrig nogensinde haft en hund der skulle have tømt analkirtler.

• #7   24. okt 2014 Aldrig. Oplever det ikke som et problem eller behov.

• #9   24. okt 2014 Har aldrig haft behovet for at tømme mine hundes analkirtler.

• #10   24. okt 2014 Jeg er ved et uheld kommet til at tømme den (Ja, indsæt bare rædselssmily).
    Har tømt dem 1 gang, ellers aldrig noget behov. Dyrelægen gør det ikke, da det ikke er nødvendigt smiley

• #12   24. okt 2014 Aldrig smiley

• #14   24. okt 2014 Det er noget med at man skal trykke rundt uden om endetarmen (numsehullet ) og så indad Ja det er svært at beskrive Lad dr.lægen vise jer det
    Mine hunde har som sagt aldrig fået dem tømt smiley

• #15   24. okt 2014 Aldrig smiley

• #16   24. okt 2014 Aldrig - mine gør det selv.

• #17   24. okt 2014 Maliq tømmer altid selv sine analkirtler. Mine forældres ene hund skulle have hjælp da han fik et foder han ikke fungerede så godt på, men vi gjorde det selv, efter foderskift har der ingen problem været faktisk smiley

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #18   24. okt 2014 I gennemsnit hver anden måned. Der intet galt med hans foder, ved ikke hvorfor det driller så ofte.
    Han plejede at få ben fra slagteren men efter han knuste et og derefter kastede blod op og straks måtte til dyrlæge er jeg simpelthen blevet så bange for at give dem. Fik en forfærdelig dårlig samvittighed da det skete og frygten for at han havde fået alvorlige indre skader var godt nok ikke sjov.

Men 1000 kroner? Vi kommer ned og får dem tømt for 150 kroner.

• #20   24. okt 2014 Vi døjer lige i øjeblikket med analkirtlerne på min labrador. Ud af det blå, har hun lige pludselig svært ved at tømme dem, selvom hendes afføring er meget fast og alt plejer at gå helt af sig selv.
    Vi har fået dem tømt 3 gange på 3 mdr. og jeg får det gjort af dyrlægen hver gang. Jeg synes ikke man selv skal "lege" dyrlæge, med sager der kan give komplikationer med betændelse og store smerter til følge. Tal med din dyrlæge omkring hvad der kan gøres for at afhjælpe problemet i stedet. Vi står nok overfor at skulle have fjernet min labradors.

• #21   24. okt 2014 Aldrig

• #22   24. okt 2014 Jeg har aldrig haft en hund der har skulle have dem tømt
    Men Hund døjede vidst en del med det før jeg lærte morten (at kende) og er også blevet opereret for noget med analkirtlerne (ved ikke præcis hvad)

• #23   24. okt 2014 Har aldrig i de 31 år jeg har haft hunde, har jeg måttet tømme eller få tømt analkirtler på hundene, men jeg tror da ,at hvis jeg havde en hund med problemer, ville jeg få dem fjernet.

• #24   24. okt 2014 Som sagt har min datters hund fået dem fjernet Men der er en lille risiko for, at de kan komme til at ødelægge ringmusklen ,så hunden har svært ved at holde på dens afføring

• #25   24. okt 2014 *kat*: ja, det må du nok spørge om! Jeg lå med hunden i sengen og hyggeputtede, og så at hun var lidt hevet bagtil. Tænkte "Det er da ligodt mærkeligt! Det må jeg hellere lige undersøge!"............... Jeg løftede jo lige i halen så jeg kunne se ordentligt og trykkede på den ene bule. Og så skulle hele sengen bare kogevaskes prompte! Havde ikke tænkt over at hun havde haft dårlig mave i en periode, og det kunne hænge sammen, for hun var ikke spor generet. Så super fyldte var de nok ikke... heldigvis smiley

• #27   24. okt 2014 Min pige fik tit fyldte anal kirtler og så begyndte vi at give hende noget der hedder Pro-fiber og det hjælper hende rigtig meget så nu bliver de kun tømt en gang om året til det årlige sundhedstjek og det er ikke hver gang der kommer noget ud, så ville anbefalede dig at prøve Pro-fiber... Kan købes hos dyrlægen smiley

• #29   24. okt 2014 Ca. 1 gang om måneden, jeg gør det selv. Det er den første hund jeg har haft, der skal have dem tømt. Og nej han får ikke så mange ben, han kan ikke lide dem

• #32   25. okt 2014 Aldrig. Min hund får ben flere gange om ugen. Fodres med tørfoder suppleret med råt og div. ben.
    Kun en enkelt gang har jeg set, at min nu 10 år gamle hund kørte måsen hen over græsset. Så fik hun en 1/4 kylling, da vi kom hjem, og ved næste "pøllesession" var alt helt normalt igen smiley

• #33   25. okt 2014 egentligt et interessant emne :-).
    vi har jo en del hunde her både selskabs og arbejdshunde smiley
    har aldrig oplevet nogen af dem skulle have tømt kirtler selvom de ikke får ben.
    er der nogen racer der er mere disponeret end andre?
    jeg har selv chihuehua og border collies og so sagt intet oplevet med dem smiley
    hvad med hvalpe? tænker lidt avlere når der påbegyndes på fast føde om hvalpe så kan få problemer?

• #36   25. okt 2014 Kat: Ja det var forfærdeligt, specielt fordi mit ansigt var foretruende tæt på - skulle jo lige kigge hvad det nu var smiley
    Men nu har jeg da lært hvordan man gør udenpå hunden. Dog kun når hun er helt afslappet

• #37   25. okt 2014 Øøøhhhh, nogen der kan forklare hvad Søren analkirtler er osv? Føler mig helt blank og har min 2. hund nu!! smiley

• #38   25. okt 2014 Amalie Analkirtler er nogle duft kirtler hunde har i dere endetarm Og de tømmer dem normalt selv ved at have en mellem/hård afføring Så er der nogle hunde der fx har for blød afføring, og kan så ikke selv tømme dem ,det er derfor, at nogen, nogen gange skal til dr.lægen og ha dem trykket ud smiley

• #39   25. okt 2014 Ah, super smiley så vil jeg ikke bekymre mig mere om det ! smiley

• #40   26. okt 2014 Hej alle undskyld jeg først vender tilbage til tråden nu smiley har ligget vandret i nogen personlige , ting i familien .som kom uventet , efter jeg havde oprettet emnet.

Tak for alle jeres svar smiley

Trine har hellere ikke set emnet har været oppe før , i den tid jeg har været på HG smiley og dine spørgsmål , håber jeg der er nogen der kommer på banen med evt svar på smiley for det kunne jeg også godt tænke mig at vide smiley

Calule rulle pølsen Maggie føj for den smiley hvor tragisk komisk smiley

Lapsen vis det sker hurtigt igen at de skal tømmes , her
    håber jeg at lægen har en løsning , evt som din. men vil da klart gøre et forsøg med at købe Pro-fiber , som Laika & Thea foreslår smiley når det har hjulpet så meget smiley

Nyt spørgsmål til jer fra mig smiley jeg foder jo med barf, og fået af vide han skal have ben en gang om ugen , så det får han . skal jeg holde mig til det ? Eller skal det være flere gange om ugen , for at det kan hjælpe ham til at tømme anal kirtlerne selv ? Men bliver det ikke for hårdt for maven ?

• #41   26. okt 2014 ingen der ved om det ville være godt med flere ben om ugen ?

• #42   26. okt 2014 Ved ikke om det men flere ben vil hjælpe, da min pige ikke får rå ben...

Men anbefaler Pro-fiber det virker super godt på min pige...

• #44   26. okt 2014 Jeg mener sagtens, du kan prøve dig frem ved at give flere ben.

• #45   27. okt 2014 Ej hvor Underligt , jeg har ikke fået besked om at der er kommet svar i mit indlæg smiley Men tak for jeres svar på det med ben smiley vil sætte det op til to gange om ugen , og så få Pro fiber som lægen smiley

Kommentér på:
Hvor tit tømmer i anal kirtler

Annonce