2.604 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Kontant betaling ved dyrlægen Kontant betaling ved dyrlægen

Over de seneste år i diverse fora, har jeg set at dyrlæger forlanger kontant betaling for akut hjælp.
Jeg har aldrig været ude for det. Faktisk har jeg aldrig fået en regning, når jeg har haft brug for akut hjælp uden for åbningstiden.
Selv da jeg blev sendt til et mere kompetent dyrehospital, hvor jeg aldrig havde været før, kom spørgsmålet om betaling slet ikke op.
Er der en forskel mellem København og Jylland, eller hvad?

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontant betaling ved dyrlægen
  • #1   13. jan 2015 Tror bare generelt at de er trætte af ikke alle husker at betale. Har man en fast dyrlæge, ja så der vel intet problem med at få en regning med hjem, men skal man sendes videre til en anden dyrlæge pga de evt laver netop den operation vovsen har brug for, ja så ønsker de fleste pengene på bordet med det samme, netop pga at nogle "glemmer" at betale regningerne

• #2   13. jan 2015 Jep da vi var ved at miste vores tæve samt de 3 sidste hvalpe som stadig ikke var født, skulle dyrlægen have betaling før hun ville foretage kejsersnit. Klokken var 24 fredag nat, så der måtte min kæreste ringe til mig og få mig til at flytte penge rundt på kontiene for at han kunne få betalt. (Regningen var jo pænt stor, sådan en fredag nat!)

• #3   13. jan 2015 I den vagtordning min dyrlæge bruger, bliver man allerede på den automatiske telefonomstilling oplyst om, at der skal kunne betales kontant.

Jeg har altid betalt med det samme for mine dyrlægebesøg, akut eller ej. Kun én gang har jeg ikke betalt med det samme, og det var da jeg var fuldkommen grådkvalt efter en aflivning - og det var dyrlægens eget tilbud at komme forbi og betale en anden dag.

Jeg synes det er fair nok at de forlanger kontant betaling. Hvis vi har været på ferie e. lign., har jeg på forhånd lavet en aftale om at hundepasser kan få gratis dyrlægehjælp, skulle det være nødvendigt, og så betaler vi når vi kommer hjem.

• #5   13. jan 2015 Hov, først nu ser jeg Ninas svar. Jeg har aldrig nogensinde oplevet, at en dyrlæge har bedt om betaling før dyret skulle undersøges/behandles. Det synes jeg ærligt talt er dybt usmageligt.
    En dyrlæge bør qua sit embede altid behandle et dyr der har brug for akut hjælp, no matter what. Så kan de bokse med en skiderik til ejer efterfølgende.

• #7   13. jan 2015 Jeg har oplevet at få regning med hjem pga travlhed i klinikken - men som oftest betaler jeg kontant, og foretrækker det på den måde.
    Jeg synes det er fair nok, at man skal betale for behandling kontant.

• #9   13. jan 2015 Hmm jeg bor på Sjælland og har prøvet begge dele.

Jeg har været ved dyrlægen den 25 december (Heldigvis min egen der havde vagten!) med min hund der havde fået et ordentligt bid i kinden. Der kørte jeg ned med hunden og var der til hun sov og så kørte jeg i banken bagefter. Inden problemer.
    Jeg har også prøvet at stå en hverdagsaften med en hund der var ved at forbløde. Måtte kører hende til et stort dyrehospital om aftenen. INGEN mente noget om pris. Men jeg var også helt færdig. Total tudefærdig og hunden blev indlagt. Jeg var der til hunden sov og så opererede de i nogle timer og ringede så og fortalte at hun, altså hunden var uden for livsfarer og at jeg kunne ringe dagen efter og hører til hende. Hun ville være under opsyn natten over da de har døgnåbent og er et stort dyrehospital. Jeg ringede så dagen efter om morgenen og hørte til hende. Hun havde det godt og jeg måtte hente hende ved 14 tiden. Jeg spurgte ind til prisen men fik afvide at jeg bare skulle komme uden, for de havde snakket med min normale dyrlæge som det her store hospital samarbejder med og de havde sagt at forsikringen, altså dyrlægens forsikring åd denne her regning på 13-14.000 kr.
    Så jeg hentede hunden uden at betale noget. Og de opererede altså på hende uden at nævne noget med pris.

Jeg har også prøvet at stå en søndag morgen med en hund der kastede blod op. Der fik jeg afvide at jeg skulle have penge med. Og dyrlægen var en sur kost der udstrålede at jeg havde vækket hende alt for tidligt søndag.

• #10   13. jan 2015 Har engang haft brug for min dyrlæge kl 22.00 på Langfredag i en påske. Jeg betalte ikke kontant, men fik en regning senere smiley Dyrlægen er ikke på klinikken om aftenen, men bliver kaldt ind...
    Det er på Als i Sønderjylland.

• #11   13. jan 2015 Jeg får altid tilsendt regning, vagtbesøg eller alm besøg underordnet.

• #14   13. jan 2015 Jeg tror det kommer meget an på, hvad dyrlægens erfaringer er. Samt hvilket forhold man selv har til dem.

Hos min egen dyrlæge er det intet problem for mig, at vente med regningen hvis der sker noget akut.
    Eller hvis det er en større omgang, så bliver den delt op i x antal rater.

Men nu kender de mig også temmelig godt, og især i slutningen af sidste år, var Fadia nærmest deroppe hver uge.
    Jeg har faktisk lige fået en "efter" regning ind af døren, fordi de havde glemt at få afregnet for en omgang ekstra penicillin og smertestillende efter operationen på hende.
    Der er så sat postit på fra dyrlægen selv, at jeg bare skal kigge forbi når tiden er der, og det slet ikke haster smiley

Jeg bor i Nordsjælland.

• #16   13. jan 2015 Jinx..
    Skal I betale blot for at RINGE til dyrlægevagten?? smiley

Jeg ville blive TOSSET hvis dyrlægen havde behandlet mig sådan, efter min hund havde været på operationsbordet..
    Ja jeg betaler inden vi henter hende ud af der hvor hun ligger til opvågning, men inden vi overhovedet snakker om penge, får jeg alt af vide omkring hvordan operationen er gået, og hvordan hun efterfølgende har haft det.

• #19   13. jan 2015 Jeg har det nøjagtig som Line. Jeg betaler helst med det samme undtagen ved aflivninger. Der vil jeg altså gerne komme et par dage efter og betale. Og det har jeg aldrig haft problemer med.

• #21   13. jan 2015 Jeg skulle underskrive at jeg var indforstået med hvilken regning der kunne komme ved kejsersnit kl 1 lørdag nat (dumme køter!). Jeg har heldigvis forsikret hundene og banken var meget forstående overfor det overtræk jeg havde et par dage. De tilbød faktisk at lægge lidt mere til kreditten så jeg havde råd til mad i de par dage, men havde heldigvis lige handlet ind.

Min egen dyrlæge har givet kredit mens jeg var studerende og arbejdsløs, og jeg har gengældt det ved ALTID at betale kontant da jeg kom i job. Jeg har dog brugt samme dyrlæge i over 20 år smiley

• #22   13. jan 2015 nu har jeg ført rengskap hos en lille dyrlægebrdrift ... og tidligere sendte hun regninger til kunder som ikke betalte med en gang ... og hos hende så var det mange som ikke hadde betalt regningen og her i norge bliver det dyrt for dyrlægen hvis hun skal sende ud til incasso . jeg husker det var mange kunder som vi sendte purring og purregebyr når de ikke reagerte osv og de ringet heller ikke og fik udsatt regningen og ja det bliver dyrere for dyrlægen som skal sende ud en ny regning med purring ... husker nogen regninger var over 1 år osv... så har forståelse for at de ikke vil sende regning... har ikke oplevet at de spurgte om penge først , først undersøger de og hjælper dyret ... min mor som måtte bruge en akut dyrlæge pag hunden blev påkørt fik hun ikke hunden udlevert før hun hadde betalt .

• #24   14. jan 2015 Nu er det jo akut hjælp der bliver spurgt til. Men ved almindelig besøg hos min dyrlæge, altså akut i åbningstiden, der får jeg lov at betale når det passer mig bedst. KUN fordi jeg er kunde igennem mange mange år.

• #26   14. jan 2015 Når det er hundene, betaler jeg altid kontant inden jeg går derfra smiley

Men hestene, der får jeg en regning, dyrlægen forventer ikke at jeg ligger inde med kontanter når han kommer på besøg hjemme hos mig selv.

Og der har aldrig været problemer, selv ikke til en gang kolik i påsken smiley

• #29   14. jan 2015 Jeg ser det som naturligt at betale kontant/kort når man har fået en ydelse.
    Da jeg fik aflivet min hund akut, sendte de dog regningen hjem et par dage senere.
    Her i Sverige gør de ikke noget meget dyrt før de har sikret sig man har en forsikring. Muligvis er det ikke sådan alle steder

• #30   14. jan 2015 Jeg kender min dyrlæge og den der plejer at have vagten rimeligt godt idet jeg har været/er indehaver af tre stk's 'guldkunder'; den første havde kræft gennem flere år (=mange kontroller), den næste fik leptospirose sidste vinter og den sidste evner jævnligt at komme til skade sent tirsdag aften eller søndag formiddag smiley Jeg foretrækker at betale inden jeg kører derfra, selvom de tilbyder mig noget andet. Så er det li'som ude af verden. Det gør jo også at man i andre situationer får noget 'goodwill' og fx får rabat engang imellem.

• #31   14. jan 2015 Jeg har oplevet én gang at måtte efterlade Kia ved en vagtdyrlæge, sammen med mit kørekort, mener jeg det var, mens jeg kørte ud for at finde en hæveautomat så jeg kunne hæve kontanter. Dyrlægen kunne nemlig ikke tage mit betalingskort.

Det var en vagtdyrlæge i en fremmed by.

Ellers har det aldrig været et problem.

Jeg har ALDRIG oplevet at de ikke vil behandle hunden, før de er blevet betalt. Som med alt andet så foretager de en ydelse (behandling) og jeg betaler for den efterfølgende.
    Hvis muligt betaler jeg på stedet med kontanter eller kort. At få en regning tilsendt vil jeg helst undgå.

Jeg er aldrig blevet opkrævet et beløb for at ringe og flipper hvis de indfører det. Med de enorme beløb dyrlægerne i forvejen tager i vagterne, så kan de ikke tillade sig, at klemme flere penge ud af bekymrede ejere der står med akut syge dyr.

Min egen dyrlæge er ret large. Jeg betaler gerne med det samme, men kan jeg ikke det, så kan jeg afbetale (har indtil videre ikke været nødvendigt).
    Han har én gang givet mig rabat da jeg havde hævet for lidt kontanter (før de kunne tage mit kort) så jeg ikke behøvede at skulle ud og lede efter en hæveautomat. Han ændrede bare regningen så den passede til de penge jeg havde med.

• #33   14. jan 2015 Jeg tror rigtigt mange dyrlæge har oplevet at det ikke er nemt at få hevet pengene hjem, så jeg forestiller mig at det er her at large-heden kan komme til at mangle. Specielt hvis man er ny kunde hos dyrlægen.

Jeg har gået hos den samme dyrlæge i en hel del år, og jeg har aldrig haft noget problem med at få en regning sendt, hvis jeg nu står der akut, eller bare ikke har penge før til den første. Knække regningen kan osse lade sig gøre.
    Men her ved hun jo osse at jeg har alle intentioner om at betale.
    I denne her uge har jeg været der 3 gange... og ikke betalt en krone endnu.

• #34   14. jan 2015 Vi betaler altid kontant. Det er også altid det, der har været lagt op til fra start.

• #37   14. jan 2015 som elev stod jeg ofte og fik bare 100 kr fra dyreejer , som acontobeløb.

• #40   14. jan 2015 Jeg er enig med Isabelle .
    For at gennemføre en konsultation kræver det husleje, materialer, elektricitet, etc. Telefonisk konsultation koster kun telefonen og det koster da næppe 300,- pr. gang

• #41   14. jan 2015 Jeg har aldrig haft brug for min dyrlæge akut, så jeg ved ikke hvordan de klare regningen.
    Men har ringet til hende en søndag aften, og det var gratis, og fik besked på at jeg skulle tage det med ro, og se tiden an. Jeg kom så dagen efter og måtte smide 1000 kr på bordet, fordi han havde et hår i øret som vi ikke kunne få op uden at bedøve ham, dumme hund.

Normalt betaler vi også bare efter konsultationen, det er da klart det nemmeste for begge parter smiley

Dog ville det være dejligt med en regning, hvis det var et meget stort beløb en lørdag nat, for de penge skal først overføres fra min mor (hun holder min opsparing til akut dyrlæge pt, da jeg ikke har fået oprettet en separat konto til dem endnu) så det ville blive et bøvl.
    Men min dyrlæge er generelt sød, så det er jeg sikker på at hun godt ville gå med til, når hun bare vidste at de kom mandag. og så har jeg også sygeforsikring, så hun er jo sikret de penge uanset.

• #47   14. jan 2015 Fru Mormor, vi betaler jo også, vi betaler bare igennem den højere pris der så er på konsultationen.
    De penge kan vidst godt dække de 5 minutter hun snakkede med mig (hjemmefra, for hun er heller ikke på klinikken når der er lukket)..

• #55   15. jan 2015 Jeg synes vagtgebyr på telefon regninger er noget fanden har skabt.
    Der er masser af folk som i forvejen er tilbøjelig til at se an og vente til mandag. Med gebyr på en samtale med dyrlægen så er den andel nok ikke mindre.

Jeg har altid kun oplevet at smide kortet i maskinen efter endt behandling. Har oplevet en vagtdyrlæge indformation om prisen jo er højere i vagten. Fint nok. Og han fik at vide jeg havde en hund der skulle tilses uanset hvad prisen var. Der var ikke et ord om betaling da han så hunden, og hun var indlagt natten over. Betalte ved afhentning.

Kommentér på:
Kontant betaling ved dyrlægen

Annonce