2.604 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
25 Svar
Kontant betaling ved dyrlægen Kontant betaling ved dyrlægen
Over de seneste år i diverse fora, har jeg set at dyrlæger forlanger kontant betaling for akut hjælp.
Jeg har aldrig været ude for det. Faktisk har jeg aldrig fået en regning, når jeg har haft brug for akut hjælp uden for åbningstiden.
Selv da jeg blev sendt til et mere kompetent dyrehospital, hvor jeg aldrig havde været før, kom spørgsmålet om betaling slet ikke op.
Er der en forskel mellem København og Jylland, eller hvad?
0 synes godt om

apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.533
mar 2005
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 9 Svar: 27
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.315
Jeg har altid betalt med det samme for mine dyrlægebesøg, akut eller ej. Kun én gang har jeg ikke betalt med det samme, og det var da jeg var fuldkommen grådkvalt efter en aflivning - og det var dyrlægens eget tilbud at komme forbi og betale en anden dag.
Jeg synes det er fair nok at de forlanger kontant betaling. Hvis vi har været på ferie e. lign., har jeg på forhånd lavet en aftale om at hundepasser kan få gratis dyrlægehjælp, skulle det være nødvendigt, og så betaler vi når vi kommer hjem.
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.315
En dyrlæge bør qua sit embede altid behandle et dyr der har brug for akut hjælp, no matter what. Så kan de bokse med en skiderik til ejer efterfølgende.
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.823
Jeg synes det er fair nok, at man skal betale for behandling kontant.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.205
Jeg har været ved dyrlægen den 25 december (Heldigvis min egen der havde vagten!) med min hund der havde fået et ordentligt bid i kinden. Der kørte jeg ned med hunden og var der til hun sov og så kørte jeg i banken bagefter. Inden problemer.
Jeg har også prøvet at stå en hverdagsaften med en hund der var ved at forbløde. Måtte kører hende til et stort dyrehospital om aftenen. INGEN mente noget om pris. Men jeg var også helt færdig. Total tudefærdig og hunden blev indlagt. Jeg var der til hunden sov og så opererede de i nogle timer og ringede så og fortalte at hun, altså hunden var uden for livsfarer og at jeg kunne ringe dagen efter og hører til hende. Hun ville være under opsyn natten over da de har døgnåbent og er et stort dyrehospital. Jeg ringede så dagen efter om morgenen og hørte til hende. Hun havde det godt og jeg måtte hente hende ved 14 tiden. Jeg spurgte ind til prisen men fik afvide at jeg bare skulle komme uden, for de havde snakket med min normale dyrlæge som det her store hospital samarbejder med og de havde sagt at forsikringen, altså dyrlægens forsikring åd denne her regning på 13-14.000 kr.
Så jeg hentede hunden uden at betale noget. Og de opererede altså på hende uden at nævne noget med pris.
Jeg har også prøvet at stå en søndag morgen med en hund der kastede blod op. Der fik jeg afvide at jeg skulle have penge med. Og dyrlægen var en sur kost der udstrålede at jeg havde vækket hende alt for tidligt søndag.
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.164
Det er på Als i Sønderjylland.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.904
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
Hos min egen dyrlæge er det intet problem for mig, at vente med regningen hvis der sker noget akut.
Eller hvis det er en større omgang, så bliver den delt op i x antal rater.
Men nu kender de mig også temmelig godt, og især i slutningen af sidste år, var Fadia nærmest deroppe hver uge.
Jeg har faktisk lige fået en "efter" regning ind af døren, fordi de havde glemt at få afregnet for en omgang ekstra penicillin og smertestillende efter operationen på hende.
Der er så sat postit på fra dyrlægen selv, at jeg bare skal kigge forbi når tiden er der, og det slet ikke haster
Jeg bor i Nordsjælland.
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
Skal I betale blot for at RINGE til dyrlægevagten??
Jeg ville blive TOSSET hvis dyrlægen havde behandlet mig sådan, efter min hund havde været på operationsbordet..
Ja jeg betaler inden vi henter hende ud af der hvor hun ligger til opvågning, men inden vi overhovedet snakker om penge, får jeg alt af vide omkring hvordan operationen er gået, og hvordan hun efterfølgende har haft det.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.402
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.502
Min egen dyrlæge har givet kredit mens jeg var studerende og arbejdsløs, og jeg har gengældt det ved ALTID at betale kontant da jeg kom i job. Jeg har dog brugt samme dyrlæge i over 20 år
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.271
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.205
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.005
Men hestene, der får jeg en regning, dyrlægen forventer ikke at jeg ligger inde med kontanter når han kommer på besøg hjemme hos mig selv.
Og der har aldrig været problemer, selv ikke til en gang kolik i påsken
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.811
Da jeg fik aflivet min hund akut, sendte de dog regningen hjem et par dage senere.
Her i Sverige gør de ikke noget meget dyrt før de har sikret sig man har en forsikring. Muligvis er det ikke sådan alle steder
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.757
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
Det var en vagtdyrlæge i en fremmed by.
Ellers har det aldrig været et problem.
Jeg har ALDRIG oplevet at de ikke vil behandle hunden, før de er blevet betalt. Som med alt andet så foretager de en ydelse (behandling) og jeg betaler for den efterfølgende.
Hvis muligt betaler jeg på stedet med kontanter eller kort. At få en regning tilsendt vil jeg helst undgå.
Jeg er aldrig blevet opkrævet et beløb for at ringe og flipper hvis de indfører det. Med de enorme beløb dyrlægerne i forvejen tager i vagterne, så kan de ikke tillade sig, at klemme flere penge ud af bekymrede ejere der står med akut syge dyr.
Min egen dyrlæge er ret large. Jeg betaler gerne med det samme, men kan jeg ikke det, så kan jeg afbetale (har indtil videre ikke været nødvendigt).
Han har én gang givet mig rabat da jeg havde hævet for lidt kontanter (før de kunne tage mit kort) så jeg ikke behøvede at skulle ud og lede efter en hæveautomat. Han ændrede bare regningen så den passede til de penge jeg havde med.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 102 Hunde: 2 Emner: 363 Svar: 6.225
Jeg har gået hos den samme dyrlæge i en hel del år, og jeg har aldrig haft noget problem med at få en regning sendt, hvis jeg nu står der akut, eller bare ikke har penge før til den første. Knække regningen kan osse lade sig gøre.
Men her ved hun jo osse at jeg har alle intentioner om at betale.
I denne her uge har jeg været der 3 gange... og ikke betalt en krone endnu.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.645
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.973
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.502
For at gennemføre en konsultation kræver det husleje, materialer, elektricitet, etc. Telefonisk konsultation koster kun telefonen og det koster da næppe 300,- pr. gang
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.340
Men har ringet til hende en søndag aften, og det var gratis, og fik besked på at jeg skulle tage det med ro, og se tiden an. Jeg kom så dagen efter og måtte smide 1000 kr på bordet, fordi han havde et hår i øret som vi ikke kunne få op uden at bedøve ham, dumme hund.
Normalt betaler vi også bare efter konsultationen, det er da klart det nemmeste for begge parter
Dog ville det være dejligt med en regning, hvis det var et meget stort beløb en lørdag nat, for de penge skal først overføres fra min mor (hun holder min opsparing til akut dyrlæge pt, da jeg ikke har fået oprettet en separat konto til dem endnu) så det ville blive et bøvl.
Men min dyrlæge er generelt sød, så det er jeg sikker på at hun godt ville gå med til, når hun bare vidste at de kom mandag. og så har jeg også sygeforsikring, så hun er jo sikret de penge uanset.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.340
De penge kan vidst godt dække de 5 minutter hun snakkede med mig (hjemmefra, for hun er heller ikke på klinikken når der er lukket)..
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.866
Der er masser af folk som i forvejen er tilbøjelig til at se an og vente til mandag. Med gebyr på en samtale med dyrlægen så er den andel nok ikke mindre.
Jeg har altid kun oplevet at smide kortet i maskinen efter endt behandling. Har oplevet en vagtdyrlæge indformation om prisen jo er højere i vagten. Fint nok. Og han fik at vide jeg havde en hund der skulle tilses uanset hvad prisen var. Der var ikke et ord om betaling da han så hunden, og hun var indlagt natten over. Betalte ved afhentning.
Kontant betaling ved dyrlægen